رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سفر به استانبول؛ تجربه ای که تکراری نمی شود!

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ بهمن ۱۳۹۸

استانبول به عنوان پایتخت امپراتوری های عثمانی و بیزانس تاریخی بسیار غنی را برای گردشگران به نمایش گذاشته است. این تاریخ منحصر به فرد ترکیب خاصی از معماری را نیز بوجود آورده است که گشت و گذار در خیابان های این شهر را برای گردشگران بسیار جذاب می کند. آسمان‌ خراشی شیشه‌ ای در کنار کلیسای بیزانسی یا بازاری رنگارنگ در سایه یک مرکز خرید مدرن، همه و همه زیبایی خاصی به این شهر پرطرفدار بخشیده اند. علاوه بر این ها استانبول به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد یکی از بهترین چشم اندازهای طبیعی را در کنار جاذبه هایی بی شمار برای بازدید کنندگان فراهم کرده است و به همین دلیل معمولا تورهای استانبول با تنوع بسیار زیادی برگزار می شود.

-به-استانبول سفر به استانبول؛ تجربه ای که تکراری نمی شود!

سفر به استانبول

بهترین راه سفر به استانبول از طریق هواپیما و به مقصد فرودگاه های استانبول است. پروازهای بین‌المللی استانبول در فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن و یا فرودگاه جدید استانبول فرود می آیند. فرودگاه جدید استانبول قرار است با ظرفیت مسافر سالانه ۱۵۰ میلیون نفر به بزرگ‌ترین فرودگاه جهان تبدیل شود، همچنین پروازهای مسافری فرودگاه آتاتورک پس از بهره برداری از فرودگاه جدید استانبول در سال ۲۰۱۹ به این فرودگاه منتقل شده اند. اکثر پروازها از ایران به فرودگاه های استانبول نیز در فرودگاه جدید استانبول به زمین می نشینند.

-استانبول سفر به استانبول؛ تجربه ای که تکراری نمی شود!

بهترین زمان بازدید از استانبول

بهترین زمان برای بازدید از استانبول از ماه مارس تا می (اوایل اسفند تا اواسط خرداد) و از ماه سپتامبر تا نوامبر (اوایل شهریور تا اواسط آذر) است. البته دسامبر تا فوریه، ارزان‌ترین ماه‌ها برای بازدید محسوب می شوند، اما شرایط بارانی، برفی و سرد استانبول گشت و گذار را با سختی همراه می کند. اگر در ماه آوریل (اردیبهشت) به استانبول بروید شانس حضور در جشنواره بین المللی گل لاله را نیز دارید که یکی از دیدنی ترین جشنواره های گل جهان است.
چطور در استانبول پول کمتری خرچ کنیم
پرداخت با لیر: با وجود اینکه پرداخت لیر برای مناطق گردشگری تفاوتی با پرداخت دلار و یورو ندارد اما توصیه ما به طور کلی این است که از لیر برای پرداخت های خود استفاده کنید تا پول اضافی نپردازید.
کارت موزه بخرید: بیشتر موزه‌های این شهر حق ورودی ۱۵ تا ۴۰ لیره ترکی (‏یا ۴ تا ۱۱ دلار)‏ برای هر نفر دارند. از طریق خرید این کارت ۸۵ لیری (‏۲۴ دلار) می توانید در پنج روز به جاذبه هایی مثل موزه ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و کلیسای چورا دسترسی داشته باشید.

-های-استانبول سفر به استانبول؛ تجربه ای که تکراری نمی شود!

در استانبول چه بخوریم

غذاها: غذاهای ترکی به عنوان ترکیبی عالی از غذاهای خاورمیانه، آسیا و مدیترانه شناخته می شوند. به طور خاص در استانبول، کباب‌ها و مزها (مزه شامل انواع ماست ساده، ماست و خیار، ماست میوه‌ای، ماست و موسیر، زیتون، ترشی، ژامبون، چیپس سیب‌زمینی، شور، آجیل و انواع تنقلات دیگر) شناخته شده و مشهور هستند.
غذاها عموما با استفاده از گوشت، لوبیا و سبزیجات تازه آماده می شوند و ماست جز اصلی بسیاری از غذاهای ترکیرا شامل می شود و معمولا در کنار بسیاری از غذاهای گوشتی و همراه با نان سرو می شود. همچنین غذاهای خیابانی، از جمله دونات که معمولا از گوشت گوسفند تهیه می شود، بسیار محبوب هستند. در انتها نیز یادتان باشد یک فنجان قهوه ترک را حتما امتحان کنید.
رستوران ها: تنوعی بسیار زیادی از غذاخوری ها را می توان در استانبول یافت، از رستوران ‌های لوکس که توسط سرآشپزهای مشهور اداره می‌شوند تا ‏رستوران‌ها و کافه‌های سنتی ترکیه که بسیار شلوغ و پر جنب و جوش هستند. البته اگر می خواهید مزه ای اصیل را بچشید، بهتر است برای غذا به منطقه سلطان احمد نروید.

مناطق دیدنی استانبول، برنامه ای ۳ روزه

روز اول: در گشت و گذار روز اول خود بهتر است به قسمت قدیمی استانبول بروید. در این منطقه می توانید از ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، مسجد آبی و میدان سلطان احمد بازدید کنید.
روز دوم: در این روز می توانید به کاوش بیشتر در منطقه سلطان احمد و فاتح بپردازید. در این مناطق می توانید درک عمیق تری از تاریخ غنی استانبول داشته باشید و از آب انبار باسیلیکای استانبول، بام استانبول، پشت بام کوبه، بازار بزرگ، بازار ادویه و مسجد سلیمانیه دیدن کنید و در نهایت روز خود را با ساندویچ ماهی و ترشی در نزدیکی برج گالاتای به پایان ببرید.
روز سوم: به بازدید سایر مناطق استانبول از جمله بی اوغلو و بشیکتاش بروید. برای روز پایانی می توانید از خیابان چترها، مسجد اورتاکوی، کاخ دلماباغچه، پله های رنگین کمان، میدان تقسیم، خیابان استقلال و کلیسای سنت آنتونی دیدن کنید.
سخن پایانی
با این اوصاف و با وجود این همه جاذبه در استانبول حتما شما هم وسوسه شده اید که هرچه سریعتر به این شهر زیبا سفری داشته باشید و از دیدنی های آن لذت ببرید. برای سفر به این شهر علاوه بر برنامه ریزی شخصی می توانید از گزینه تورهای استانبول نیز بهره ببرید و با انتخاب این گزینه علاوه بر صرفه جویی در وقت و پول خود، قبل از سفر هزینه تمام شده مواردی مثل بلیت رفت و برگشت، هزینه هتل و ترانسفر را بصورت قطعی مشخص کنید.
منبع: lastsecond.ir

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *