رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ آذر ۱۳۹۲

سفرهای نوروزی متحول می‌شود

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۹/۱۱ – معاون گردشگری کشور از ایجاد تحول و تغییر محتوایی در سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: ان‌شاءالله تلاش می‌کنیم این نوید را بدهیم که در محتوای سفرهای نوروزی مردم‌، تغییرات جدی‌تری ایجاد شود.

مرتضی رحمانی‌موحد در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ با اشاره به بازنگری در سفرهای مردم،‌ اظهار کرد: در حال حاضر شناخت موضوع صورت گرفته، مباحث احصاء شده و آسیب‌شناسی گذشته انجام شده و پیشنهادهایی برای جایگزینی مطرح است و تلاش می‌کنیم مردم هنگام سفر، بخصوص در زمان‌هایی مانند نوروز، دیگر نگرانی نداشته باشند.

او در ادامه‌، درباره‌ی «طرح سامان‌دهی تعطیلات» که چندی پیش رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از ارائه‌ی آن که به دوره‌ی ریاست مرعشی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تعلق داشت به هیئت دولت خبر داد و برخی کارشناسان نظر دادند که این طرح دارای نقایص و کمبودهایی است‌، گفت: سابقه‌ای از «سامان‌دهی تعطیلات» در معاونت گردشگری ندیدم‌ سامان‌دهی تعطیلات در کشور یک بحث عمومی است این‌که تعطیلات چند روزه چگونه و موضوع آن چطور باشد نیز در قالب طرحی همان‌طور که دکتر نجفی اعلام کرده، به هیئت دولت داده شده است.

رحمانی‌موحد درباره‌ی دخیل بود معاونت گردشگری در تهیه‌ی «طرح سامان‌دهی تعطیلات» یا بازبینی و اصلاح آن پیش از تحویل دادن به دولت، اظهار کرد: موضوع سامان‌دهی تعطیلات در معاونت گردشگری مطرح نیست‌ بلکه معاونت گردشگری در موضوع سفر یک وظیفه‌ی نظارتی و تولی‌گری دارد که باید آن را با هدف رعایت حقوق مردم در هنگام سفرهایی مانند نوروز که در مدت زمان مشخصی و با حجم بالایی انجام می‌شود به‌کار گیرد.

وی ادامه داد: این سفرها باید محصول و خروجی فرهنگی و همچنین ارزش افزوده‌ی اجتماعی و معلومات و دانش برای گردشگر داشته باشد و ما باید در این جهت برنامه‌ریزی کنیم.

رحمانی‌موحد افزود: کارهای خوبی در استان‌ها انجام شده و ترتیبات خوبی نیز برای مدیریت سفر پیش‌بینی شده است‌، چون نخستین و مهمترین حلقه‌ی نظارت و مدیریت ما‌ استان‌ها هستند که با پذیرش گردشگر، ایجاد انگیزه و جذابیت‌ها باعث ارتقای کیفی و کمی گردشگری می‌شوند، پس باید در سامان‌دهی به آن‌ها (استان‌ها) اولویت داد.
103-165 سفرهای نوروزی متحول می‌شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *