جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سد و آبشار زوات

تاریخ بروزرسانی :
۴ بهمن ۱۴۰۱

سد و آبشار زوات چالوس مکانی در دل جنگل ، این سد بر روی رودخانه چالوس که از ارتفاعات سرازیر شده است احداث شده است . ترکیب آب و جنگل همیشه زیباست و اگر این تلفیق در شمال باشد چند برابر خواهد شد. احداث سد زوات چالوس بر روی رودخانه در درون جنگل این مکان را تبدیل به فضایی بسیار زیبا تبدیل نموده است. با سفره خانه ها و آلاچیق هایی که سرتاسر مسیر ایجاد شده است به مکانی گردشگر پذیر تبدیل گردید. البته اگر تصورتان از این سد حجم عظیمی آب و وجود دریایی در دل جنگل مانند سد میجران می باشد. باید بکوییم که خیر اینجا از آن خبر ها نیست.

 و آبشار زوات 1 e1674540660325 سد و آبشار زوات

این سد کوچک اما زیبا بر روی رودخانه سرد آبرود ساخته شده است. سرچشمه‌ی این رود، از علم کوه می‌باشد و همین موضوع باعث زیبایی چند برابر آن گشته است. رودی که از دل جنگل عبور میکند و نبض زندگی در جنگل را زنده نگه می‌دارد. سدی خروشان و پر آب که حتی در فصل تابستان نیز. شکوه خود را حفظ کرده و خنکا بخش هوای جنگل و روستای زوات چالوس است. همچنین امکان ماهیگیری نیز در این سد وجود دارد.

بهترین زمان بازدید از سد و آبشار زوات

بهترین زمان بازدید و رفتن به سد زوات مازندران در فصل بهار و تابستان می باشد. در بهار طبیعت زنده شده است و سبزی درختان در کنار رودخانه پرآب که از سر سرازیر می شود. منظره ای بسیار دلچسب را دارد و در تابستان برای فرار از گرما و پناه بردن به سایه درختان بسیار دلپذیر می باشد. امکان ماهیگیری در سد ذوات فراهم می باشد و اگر خوش شانس باشید ماهیگیری در سد ذوات خاطره خوشی را برایتان رقم خواهد زد. چهره بستر رودخانه سد ذوات، خشمگین است.و سنگ های عظیمی که در خود دارد نشان از خروشان بودن این رودخانه در اوقاتی از سال است،

پس اگر در فصل های بارندگی یا در ایامی که هشدارهای هواشناسی صادره شده است حواستان به خروشان بودن رودخانه سد ذوات باشد. پس از اینکه به سد رسیدید این امکان برایتان وجود دارد که انتخاب کنید در کدام سمت از رودخانه اوطراق کنید . مسیر ورودی سد شما را به سمت شرق می رساند که بسته به جهت آفتاب، شرق با غرب را انتخاب کنید. پیشنهاد می شود در زمان های خلوط به این منطقه گردشگری در چالوس نروید. آلاچیق ها و سفره خانه ها در کنار مجموعه های پذیرایی که در کنار سد زوات قرار دارد. اوقات خوشی را برای استراحت و خوش گذرانی برایتان خواهد داشت.

سد و آبشار زوات سد و آبشار زوات

نحوه دسترسی

برای دسترسی به روستای زیبا و پر از تنوع مناطق طبیعی و لذت بردن از گشت و گذار و اقامت در روستای زوات ، باید در مسیر کمربندی چالوس به تنکابن پیش بروید.روستای زوات از روستاهای چالوس است که با مرکز شهر در حدود ۱۵ دقیقه فاصله دارد. پس از رسیدن به روستای زوات چالوس، از طبیعت منحصر به فرد آن لذت ببرید. حتما، زمانی را به پیاده روی در کنار رود و حاشیه جنگل اختصاص دهید. آرامشی که از این پیاده‌روی مزین شده به صدای طبیعت، خواهید گرفت وصف نشدنی است.

 و آبشار زوات 2 e1674540670372 سد و آبشار زوات

 و آبشار زوات 3 e1674540680482 سد و آبشار زوات

 و آبشار زوات 4 e1674540692650 سد و آبشار زوات

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *