جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سازمان جهانی گردشگری خواستار حمایت از گردشگری شد

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۲/۱۴ – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(istta)، موضوع اولویتهای گردشگری طی جلسه ی اصلی نشست این سازمان در مکزیک با عنوان “گردشگری به منزله ی موتور رشد و پیشرفت” مطرح شد.(مکزیکو سیتی، مکزیک، ۱۵ تا ۱۶ آوریل ۲۰۱۴)

گردشگری به رغم اینکه فعالیت اقتصادی تاثیرگزار و اشتغال زایی به شمار می رود تنها ۰.۵% از کل کمک های تجاری (AfT) و فقط ۰.۱۳% از کل کمک های توسعه ای رسمی (ODA ) را به خود اختصاص داده است.

وزیر گردشگری آفریقای جنوبی و سرپرست کار گروه سازمان جهانی گردشگری در بخش کمک های توسعه ای در پیام خود بر این موضوع تاکید کردند که برخورد سه دستور سیاسی توسعه گردشگری، شمول اجتماعی و رشد سبز می توانند کلید دستیابی به منابع جدید لازم و نیز به کارگیری هر چه موثرتر منابع موجود را فراهم آورند. گردشگری وظیفه ی خطیری در پیش رو دارد: قانع کردن کمیته امداد پیشرفت، بانک جهانی، بانکهای منطقه ای و نهادهای سازمان ملل که در محرومیت زدایی، اقتصاد سبز و دستیابی به “اهداف توسعه ای هزاره” دخیل هستند.

گردشگری بیش از ۴۲% صادرات خدمات بازارهای نو ظهور و اقتصادهای رو به رشد را در سالهای اخیر تشکیل داده است و حداقل از سوی بیش از نیمی از کشورهای در حال توسعه به عنوان ابزار اولیه جهت محرومیت زدایی شناخته شده است.

گردشگری بین المللی اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه در سالهای اخیر رشد چمشگیری داشته است. در ۲۰۱۳ اقتصادهای رو به رشد و نو ظهور ۵۰۶ میلیون گردشگر بین المللی داشتند که ۴۷% گردشگران بین المللی ورودی را در مقایسه با ۳۸% سال ۲۰۰۰ درجهان تشکیل می دهد. طبق پیش بینی سازمان جهانی گردشگری این سهم در سالهای پیش رو تا ۲۰۳۰ به ۵۷% خواهد رسید.

0untwo سازمان جهانی گردشگری خواستار حمایت از گردشگری شد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد