رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ اسفند ۱۳۹۲

تشکیل کمیته جهانی اخلاق گردشگری

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۱۳ – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(istta)، نشست این کمیته در دفتر سازمان جهانی گردشگری و به منظور شناسایی مسائل پیش روی گردشگری مسئولانه و مشخص کردن برنامه فعالیتی چهار ساله کمیته برگزار شد.

این کمیته به ریاست پاسکال لامی (دبیر کل پیشین سازمان تجارت جهانی) برای نخستین بار پس از شکل گیری در آگوست ۲۰۱۳ تشکیل جلسه داد.

پاسکال لامی گفت:” قرار نیست کمیته جهانی اخلاق گردشگری موضوعات اقتصادی و سیاسی عمده و اصلی را در سطح جهانی حل کند، بلکه این کمیته ابزاری کار آمد برای تفسیر محدوده ای به نام اخلاق گردشگری است که اینکار را با مقید کردن افراد به یکدیگر به شیوه ای عملی انجام خواهد داد.”

طالب ریفایی، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری گفت:” سالانه یک میلیارد گردشگر از مرز های بین المللی عبور می کنند که این می تواند هم به معنای یک میلیارد فرصت و هم یک میلیارد فاجعه باشد و ما هستیم که باید در این خصوص تصمیم بگیریم. دولتها، شرکت ها و گردشگران خودشان باید مشاغل گردشگری را تبدیل به نیروی خوب کنند و من بر این باورم که کمیته جدید اخلاق گردشگری در این مهم ما را یاری خواهد کرد.

تاکید برنامه های عملیاتی این کمیته برای چهار سال آینده به شرح زیر است:

– بهره کشی از کودکان در همه ی صورتهای آن

– قاچاق

– تجاوز و تجارت غیر قانونی حیات وحش

– ارتقا الگوهای عادلانه برای همه ی انواع تعطیلات

-رتبه بندی بی اساس درگاههای سفر که ممکن است اعتبار شرکت ها و مقاصد را خدشه دارکند

کمیته جهانی اخلاق گردشگری یک بخش بیطرف است که مسئولیت تفسیر، به کار گیری و ارزشیابی قوانین کد جهانی اخلاق گردشگری را برعهده دارد.

00CODEETHI تشکیل کمیته جهانی اخلاق گردشگری

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *