رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ اسفند ۱۳۹۷

زیباترین خانه‌های تاریخی ایران کدامند؟

اشتراک گذاری

در بسیاری از شهرهای ایران خانه‌ها و عمارت‌های زیبایی وجود دارند که در گذشته محل زندگی اشراف و بزرگان شهر بودند و امروز به جاذبه‌های دیدنی و تاریخی تبدیل شده‌اند. در این مطلب اسنپ تریپ چندتا از زیباترین خانه‌های تاریخی ایران را معرفی کرده است. اسنپ تریپ، به‌روزترین مرجع گردشگری در ایران است که رزرو آنلاین هتل و بلیط هواپیما را آسان‌تر و ارزان‌تر می‌‌کند.

خانه عباسیان در کاشان

 زیباترین خانه‌های تاریخی ایران کدامند؟

وقتی حرف از خانه‌های تاریخی می‌شود اولین نامی که به ذهن آدم می‌رسد کاشان است. کاشان شهر خانه‌های تاریخی و عمارت‌های دیدنی و جذابی است که هر یک از آن‌ها شاهکاری از معماری ایرانی هستند. یکی از زیباترین خانه های کاشان خانه عباسیان است. خانه عباسیان یا عباسی‌ها در فاصله میان سال‌های ۱۲۴۵ تا ۱۲۵۰ در محله سلطان‌آباد کاشان ساخته شده است. این خانه را حاج محمد ابراهیمی ساخته که یکی از تاجران معروف آن دوران بوده است.
در ساخت این عمارت نیز مثل بقیه خانه‌های تاریخی کاشان از گچ‌بری‌های زیبا و شیشه‌های زنگارنگ استفاده شده که جلوه‌ای خاص به عمارت بخشیده‌اند. سبک معماری خانه عباسیان به سبک گودال باغچه معروف است. در این سبک بنا پایین‌تر از سطح کوچه احداث شده تا علاوه بر استحکام، خاصیت عایقی خاک و مصالح به کار رفته در آن، خانه را از سرما و گرما در امان نگه دارد و دسترسی به آب قنات هم راحت‌تر باشد.
برای رزرو هتل در کاشان می‌توانید به صفحه رزرو هتل در کاشان با تخفیف بروید.

اصفهان

 زیباترین خانه‌های تاریخی ایران کدامند؟

می‌گویند اصفهان در حدود چهار تا پنج هزار خانه تاریخی دارد، اما خانه‌های تاریخی نفیس اصفهان حدودا هشتصد تا هستند که بیشترشان در دوران صفویه یا قاجار ساخته شده‌اند.
یکی از زیباترین و مهم‌ترین خانه های تاریخی اصفهان خانه حاج آقا نورالله اصفهانی، معروف به خانه مشروطه اصفهان است. حاج آقا نورالله اصفهانی یکی از روحانیان بلندپایه اصفهان است. خانه این روحانی در دوره مشروطه محلی برای گردهمایی مشروطه‌خواهان به ویژه مشروطه‌خواهان ایل بختیاری بود. به همین دلیل چند سالی است که این خانه به موزه مشروطه تبدیل شده است. این خانه زیا دو شاه‌نشین در جبهه شمالی و جنوبی، و دو حیاط اندرونی و بیرونی و ۱۲ اتاق دارد.
اتاق هفت دری خانه مشروطه از دو طرف شیشه‌کاری شده است و به همین دلیل تابش نور خورشید به درون اتاق منظره‌ای زیبا می‌آفریند.
اگر قصد دارید به اصفهان سفر کنید از صفحه رزرو هتل در اصفهان با تخفیف بازدید کنید.

شیراز

 زیباترین خانه‌های تاریخی ایران کدامند؟

شیراز هم به عنوان یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران خانه های تاریخی بسیار زیادی دارد. خیلی‌ها اعتقاد دارند از میان این همه خانه‌های تاریخی زیبا در شیراز، نارنجستان قوام زیباترین آن‌هاست. نارنجستان قوام بزرگ‌ترین و زیباترین خانه تاریخی شیراز است. این خانه تاریخی درون باغی بزرگ و چشم‌نواز و پر از درختان نارنج واقع شده است. این عمارت باشکوه در دوران قاجار متعلق به خاندان قوام الملک شیرازی بوده است. این خاندان حکومت ایالت فارسرا در اختیار داشتند و از بزرگ‌ترین خانواده‌های شیراز بودند.
معماران در ساخت این بنا علاوه برمعماری ایرانی، از معماری اروپا در قرن نوزدهم نیز تاثیر پذیرفته‌اند. همین امر نیز معماری نارنجستان قوام را خاص و ویژه می کند چرا که در این عمارت زیبا جلوه‌هایی از هنر ایرانی و اروپایی دیده می‌شود.
این عمارت در ابتدا بخش‌های متعددی مثل چون باغ، عمارت بیرونی، عمارت اندرونی،حمام، اصطبل و مکتب‌خانه داشته است. پس از گذشت زمان بخش‌هایی از آن از بین رفته اما خوشبختانه بخش‌های اصلی هم‌چنان کاملا سالم مانده‌اند. بخش اندورنی این بنا که در کوچه مجاور است به خانه زینت‌الملوک شهرت دارد.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *