رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۵ اسفند ۱۴۰۲

ویزای توریستی امریکا چند ماهه است

اشتراک گذاری

ویزای توریستی آمریکا یکی از انواع ویزاهایی است که در دسته ویزاهای غیرمهاجرتی آمریکا قرار می‌گیرد. این ویزا اغلب برای کسانی صادر می‌شود که قصد دارند به‌طور موقت وارد آمریکا شده و زمان کمی را در این کشور بمانند.

برای ورود به خاک آمریکا، چه برای اقامت دائم و چه برای یک سفر چند روزه، افراد نیازمند اخذ ویزای آمریکا هستند. البته شهروندان برخی از کشورها برای اقامت در آمریکا تا ۹۰ روز نیازی به اخذ ویزا ندارند؛ اما درباره کشور ایران این قانون صدق نمی‌کند. در ادامه قصد داریم راجع‌به ویزای توریستی امریکا بیشتر توضیح دهیم.

ویزای توریستی امریکا

چند نوع ویزای توریستی آمریکا داریم؟

به‌طور کلی می‌توان گفت، سه نوع ویزای توریستی مطابق قوانین کشور آمریکا وجود دارد. دارندگان این ویزاها می‌توانند با کمک آن وارد کشور شده و طبق زمان مشخص اقامت داشته باشند. انواع ویزای توریستی شامل موارد زیر هستند:

ویزای B-1: برای اهداف تجاری
ویزای B-2: برای اهداف تفریحی و گردشگری
ویزای B-1/B-2: این ویزا هدفی ترکیبی از دو هدف قبلی دارد.

میزان اعتبار ویزای توریستی

تا اینجای مطلب با ویزای توریستی و انواع آن آشنا شدیم؛ اما لازم است به این سوال پاسخ دهیم که مدت‌زمان اعتبار این ویزا چقدر است؟

ویزاهای توریستی معمولا با‌توجه‌به هدف فرد و نوع ویزا به دو دسته مولتی و سینگل تقسیم می‌شوند. این ویزاها اعتباری معادل ۶ ماه، دو سال، پنج و ده سال دارند. منظور از ویزای سینگل، ویزایی است که فرد تنها یک مرتبه اجازه ورود به خاک آمریکا را دارد؛ اما با ویزای توریستی آمریکا از نوع مولتی، افراد می‌توانند به دفعات مکرر وارد خاک آمریکا شوند. لازم است بدانید که برای ایرانیان فقط امکان اخذ ویزای سینگل ۶ ماهه وجود دارد. با اخذ این ویزا، افراد فقط تا ۶ ماه می‌توانند وارد خاک آمریکا شوند.

آیا می‌توان از ویزای توریستی به اقامت دائم رسید؟

همان‌طورکه گفتیم، ویزای توریستی، غیرمهاجرتی به‌شمار می‌آید. با این توضیح می‌توان فهمید که فرد بعد از اتمام مهلت ویزا باید کشور آمریکا را ترک کند. درصورتی‌که، فرد به‌شکل غیرقانونی بعد از اتمام مهلت ویزا در آمریکا بماند، موظف به پرداخت جریمه خواهد شد. ازسویی‌دیگر، برای گرفتن مجدد ویزای کشور آمریکا چالش‌هایی را خواهد داشت. اگر بعد از اخذ ویزای توریستی آمریکا، قصد اقامت دائم را داشتید، می‌توانید درخواست مجوز قانونی مهاجرت به آمریکا را ارائه دهید؛ برای مثال، اگر در یک ایالت پیشنهاد کار داشتید و یا با یک شهروند آمریکایی ازدواج کردید، این حالت شامل حال شما خواهد شد. بااین‌وجود، لازم است تا بعد از پایان مهلت ویزای توریستی حتما آمریکا را ترک کنید. بعد از ترک آمریکا، می‌توانید اقدامات لازم جهت درخواست اقامت دائم را انجام دهید.

با‌توجه‌به قوانین خاصی که در این زمینه وجود دارد، پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر اقدامی ابتدا با یک موسسه مهاجرتی مطمئن و معتبر مشورت کنید؛ زیرا هرگونه اقدام ناخواسته منفی در دریافت ویزا، تاثیر منفی روی پرونده مهاجرتی شما خواهد داشت. موسسه کارت سبز یکی از بهترین موسسه‌های حال حاضر برای اخذ انواع ویزا در کشور آمریکا و به‌خصوص اخذ ویزای توریستی آمریکا است. کارشناسان این موسسه قبل از هر اقدامی، شرایط شما را بررسی کرده و بهترین راه مهاجرت را به شما پیشنهاد می‌دهند. با این کار، زمان و هزینه زیادی از شما تلف نخواهد شد.

ویزای توریستی امریکا

چگونه می‌توان شانس گرفتن ویزای توریستی را افزایش داد؟

میزان شانس افراد برای اخذ ویزای توریستی با یکدیگر متفاوت است؛ این تفاوت به مدارک، شرایط و نحوه اقدام افراد بستگی دارد. به‌طور کلی می‌توان عوامل افزایش‌دهنده شانس ویزای توریستی را در نکات زیر خلاصه کرد:

داشتن سرمایه مالی کافی و ارائه مدارک قوی برای اثبات آن
داشتن یک شغل درآمدزا و مناسب
دانشجو بودن در کشور خود فرد
داشتن سابقه سفر و اخذ ویزاهای مختلف کشورهای دیگر
ارائه دعوت‌نامه آمریکا (این مورد اجباری نیست)

چه عواملی باعث کاهش شانس اخذ ویزای توریستی می‌شوند؟

همان‌طورکه عوامل بالا در گرفتن ویزای توریستی آمریکا تأثیر دارند، عواملی هم باعث کاهش شانس اخذ ویزا می‌شوند. اگر قصد اخذ ویزای توریستی را دارید، باید به این نکات توجه داشته باشید:

فرد متقاضی ویزا نباید پرونده باز مهاجرتی در کشور آمریکا داشته باشد.
باردار بودن یک زن، باعث کاهش احتمال اخذ ویزای توریستی خواهد شد.
تمکن مالی ضعیف یا نداشتن تمکن مالی کافی، تأثیر منفی روی روند اخذ ویزا دارد. علاوه‌براین، اگر نتوانید تمکن مالی را به‌خوبی به آفیسر اثبات کنید، با مشکل مواجه خواهید شد؛ به‌همین‌دلیل، بسیاری از افراد برای اخذ انواع ویزا از کشور آمریکا به موسسه کارت سبز مراجعه می‌کنند. کارشناسان این مجموعه با داشتن سابقه طولانی در زمینه مهاجرت، مسیر مهاجرت و اخذ ویزای توریستی آمریکا را می‌شناسند؛ ازاین‌رو، بدون هیچ‌گونه چالشی، به افراد بهترین راه اخذ ویزا را با‌توجه‌به شرایطی که دارند، پیشنهاد می‌دهند.

ویزای توریستی امریکا

مصاحبه ویزای توریستی در آمریکا به چه شکل است؟

برای دریافت ویزای توریستی، یک افسر کنسولی با فرد متقاضی، مصاحبه انجام می‌دهد. در طی این مصاحبه، افسر بررسی می‌کند که آیا فرد متقاضی، واجد شرایط اخذ ویزا است یا خیر. در این مصاحبه شما باید افسر را متقاعد کنید که واجد شرایط هستید.

در طی مصاحبه اسکن اثر انگشت به شکل دیجیتالی و بدون جوهر از شما گرفته می‌شود. بعد از تأیید افسر، شما باید هزینه صدور ویزا را پرداخت کرده و مقدمات دیگر را انجام دهید. برای اخذ آسان ویزای توریستی آمریکا و اطلاع از نکات کلیدی و مهم هر مرحله می‌توانید با کارشناسان مجموعه کارت سبز در ارتباط باشید. کارشناسان این مجموعه می‌توانند تمامی اقدامات مربوط به مهاجرت به آمریکا و اخذ انواع ویزا را برای شما به‌شکل قانونی اجرا کنند؛ به‌این‌ترتیب، دغدغه‌ای بابت اخذ ویزا نخواهید داشت.

ویزای توریستی امریکا

کلام آخر

ویزای توریستی یکی از انواع ویزاهایی است که به شما اجازه ورود به خاک آمریکا را می‌دهد؛ اما این ویزا چیست و چه شرایطی دارد؟ با اخذ ویزای توریستی شما تا چه مدت می‌توانید در خاک آمریکا بمانید؟ در این مطلب راجع‌به تمامی نکات مهم و سوالات رایج درباره ویزای توریستی آمریکا صحبت کردیم. برای اخذ ویزای توریستی و یا مهاجرت به آمریکا می‌توانید از کارشناسان مجموعه کارت سبز کمک بگیرید. در‌حال‌حاضر، این مجموعه یکی از بهترین موسسات مهاجرتی است که در تمام مراحل اخذ ویزا و مهاجرت، به افراد خدمات ارائه می‌دهد. با استفاده از کارشناسان موسسه کارت سبز، شرایط اخذ ویزای شما آسان و قانونی خواهد بود.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *