رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳

رکاب زنی سفیر محیط زیست با شعار صلح پایدار در خزر

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۲/۲۰ – به گزارش خبرگزاری فارس، ایرج روغنچی قهرمان دو چرخه سواری کشور که پیش از این به دلیل فعالیت‌های مستمر خود در حفاظت از محیط زیست به عنوان سفیر دوستدار محیط زیست مورد تقدیر قرار گرفته بود، این بار همزمان با هفته زمین پاک در اردیبهشت ماه سال جاری، سفر خود به پنج کشور حاشیه خزر را با شعار “یک دریا برای پنج ملت دوست، صلح پایدار”، One sea and five amicable nations Permanent peace آغاز می‌کند.

روغنچی که پیش از این سه طرح بزرگ از البرز تا خلیج فارس- از مشهد مقدس تا خلیج فارس و از بافت کرمان تا تبریز را با شعارهای زیست محیطی رکاب زده است، این بار در یک طرح بین المللی و با هدف صلح پایدار در منطقه، رکاب زنی به دور بزرگترین دریاچه جهان را با گذر از کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان آغاز می‌کند.

ورزشکار دوستدار محیط زیست این بار می‌خواهد سه ضلع مثلث ورزش، سلامت و محیط زیست را به هم پیوند بزند و با شعار پیشگیری بهتر از درمان است با جلب حمایت و همکاری موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان، مردم را نسبت به خطرات محیط زیست آلوده و نابودی آن آشنا سازد و از آن‌ها بخواهد از هر قوم و ملت و زبان و فرهنگی برای حفظ محیط زیست به پا خیزند.

مربی و مدرس فدراسیون کوهنوردی که نمی‌خواهد سفرش با آلوده کردن محیط زیست همراه شود، قصد دارد استفاده از دوچرخه را به دلیل عدم آلاینده بود جایگزین وسایل نقلیه موتوری کند.

روغنچی امیدوار است شاهد روزگاری باشد که آحاد بشر با درک اهمیت محیط زیست سالم، نقشی پر رنگ در حفظ و حمایت از محیط زیست و حیات وحش جهان بر عهده گیرند.

این فعال و دوستدار محیط زیست اگر چه از استقبال معصومه ابتکار از طرح و ایده و هدف خود تنها طی دیداری کوتاه در نشست سمن‌ها و فعالان محیط زیست البرز با معاون رئیس جمهور خرسند است، اما اعتقاد دارد مسئولان باید حمایت بهتر و موثرتری از چنین فعالیت‌های داوطلبانه‌ای داشته باشند تا ندای صلح، دوستی، سلامت و حفاظت از محیط زیست ایرانیان به گوش تمام جهان برسد.

14-5-10-94227tt رکاب زنی سفیر محیط زیست با شعار صلح پایدار در خزر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *