جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای گلجه سفلی

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ آذر ۱۳۹۹

روستای گلجه سفلی، روستایی در شهرستان زنجان از توابع بخش قره‌پشتلو می باشد.این روستا در دهستان قره‌پشتلو بالا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۱۸۷ نفر بوده‌است.روستای گلجه سفلی در ۴۲ کیلومتری شهرستان زنجان واقع گردیده است و جاده آن ازتهم عبور می کند که ۲۰ کیلومتر آسفالت و ۲۲ کیلومتر آن خاکی خطرناک می باشد البته جاده قدیمی و اولیه روستا از زرنان و چوره ناب می گذرد ۲۵ کیلوکتر تا روستا می باشد که باعث اتصال روستاهای زرنان- چوره ناب-طرازوج-قوزلجا-ابراهیم آباد-تازه کند و چلگان می گردد .

روستای گلجه سفلی 1 روستای گلجه سفلی

از دیگر همسایگان روستا می توان به گلستان و ذاکر اشاره کرد.همان طور که از نام روستای گلجه سفلی پیدا است و با توجه به اطلاعات موجود وجود گل های مختلف با رنگ های فراوان و بوهای متفاوت سبب نام گذاری روستا به این نام گردیده است . باید اشاره کرد روستا در سال های قبل در چند صد متری محل فعلی بوده که بعلت بلندی و طوفان های شدید اهالی به مکان فعلی نقل مکان کردند. این روستا دارای ۸ شهید و ۳۰ جانباز بزرگوار می باشد .
این روستا دارای مکان های طبیعی و دیدنی فراوان می باشد که هر ساله در فصل بهار و تابستان مورد بازدید تعداد کثیری از اهالی زنجان قرار می گیرد از جمله : ساری یوقوش – چوپقلو چای-کدچای و سویوخ بولاغ
وجود مراتع بکر و سرسبز و چشمه ها و رودهای فصلی از مزیتهای طبیعی روستا بشمار میرود. شغل عمده ساکنان روستا دامداری و زنبور داری می باشد و طبیعت زیبای روستا و منطقه یکی از جاذبه های گردشگری بوده و همه ساله در فصول بهار و تابستان میزبان گردشگران از سطح شهرستان و استان می باشد.

در اطراف روستا گیاهان دارویی زیادی از فبیل : کاکوتی-گل یر- قوچ اوتی- پونه-گل محمدی-بولاغ اوتی- پنیرک و … رشد می کند .

روستای گلجه سفلی 2 روستای گلجه سفلی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 2.5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد