جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای کند علیا

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ شهریور ۱۴۰۱

کُند بالا یا کند علیا یکی از روستاهای دهستان لواسان کوچک بخش لواسانات است که در شمال شرقی استان تهران واقع شده است. باغ های زیبا، کوچه باغ های دیدنی و آبشارهای معروف اطراف این روستا باعث شده است تا کند علیا به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی اطراف تهران شناخته شود.روستای کند علیا و سفلی از توابع بخش لواسانات شهرستان شمیرانات، در فاصله ۳۸کیلومتری شمال شرقی تهران قرار گرفته است.وجود بقایای آثار باستانی در کند علیا از جمله: تپه های گوشواره، قلعه پیرزن، جوهک و شیرتازه نشانگر قدمت طولانی این روستاست که به اوایل دوره اسلامی می‌رسد. کندسفلی نیز قدمتی چند صد ساله دارد.

روستای کند از دو بخش علیا و سفلی تشکیل شده که کند سفلی در پائین دست و کند علیا در بالا دست قرار دارد. ارتفاع متوسط کند علیا از سطح دریا حدود ۲ هزار و ۵۰ متر است.موقعیت کوهستانی ویژه، باغ‌های سرسبز و گسترده، منابع غنی آب و جریان نهرهای جاری داخل باغ‌های روستا سرسبزی و طراوت خاصی را به روستای کند علیا بخشیده که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

روستای کند علیا 800x522 روستای کند علیا

زمان مناسب بازدید

آب و هوای این ده در تابستان معتدل ودر زمستان ها سرد است . بنابر این پیشنهاد می کنیم در بهار و تابستان به دیدن این آبشار بروید. اگر در تیرماه به کند علیا بروید و قدم در این جاده بگذارید بدون شک از تماشای باغ‌های سرسبز، درختان گیلاس و آلبالو و انبوه میوه های آنها سیر نخواهید شد.

روستای کند علیا1 800x600 روستای کند علیا
پیشنهاد ویژه

پیشنهاد می کنیم پس از سفر به روستای کند علیا از دو آبشار زیبای اطراف این روستا بازدید کنید:
آبشار ناران یکی از آبشارهای دائمی استان تهران است که در شمال شرقی شهر تهران و در نزدیکی روستای کندعلیا واقع شده است. جریان دائمی این آبشار شیارهای زیبایی بر روی صخره‌های سنگی به وجود آورده و تماشای آن را دیدنی می کند.
اگر اهل آب تنی هستید، دست خانواده تان را بگیرید و سری به آبشار کفترلو در ۷۰۰ متری لواسان کوچک بزنید. آبشار کفترلو در کنار آبشار ناران – که در دره‌های سرسبز شمال روستای کندعلیا دیده می شود – واقع شده است.
همچنین مزرعه پاونک در ۳ کیلومتری کند سفلی و ارتفاعات ساکا با پوشش طبیعی گل‌ها و گیاهان مرتعی در ۵ کیلومتری شمال روستا از جاذبه‌های طبیعی اطراف این محدوده به شمار می روند.
در هنگام قدم زدن در باغات این منطقه مراقب درختان باغات باشد و از ورود بدون اجازه به فضای باغ خودداری کنید.
عصر هنگام و قبل از غروب آفتاب باغ‌دارها محصولات باغ‌هایشان را برای عرضه و فروش به داخل روستا می‌آورند. می‌توانید محصول درجه یک را به قیمت مناسب تهیه و خریداری نمائید.

روستای کند علیا2 800x482 روستای کند علیا

نحوه دسترسی به روستای کند علیا

آدرس : شمیرانات، لواسان کوچک، کند علیا

روستای کند علیا3 روستای کند علیا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 6 میانگین: 2.7]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفیع

    آبشار بسیار زیبایی داره و تابستان خیلی خوش میگذره

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *