رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ فروردین ۱۴۰۰

روستای هنزک لواسان

اشتراک گذاری

روستای هنزک یکی از روستاهای لواسان کوچک در بخش لواسانات ، استان تهران می باشد . روستای زیبای هنزک با فاصله کمی از مرکز پایتخت واقع شده است. مردمان ساکن هنزک تات هستند و به زبان تاتی صحبت میکنند. روستای هنزک در نزدیکی روستاهای افجه و سینک لواسان قرار گرفته است. این روستا با جمعیتی بالغ بر ۷۲۰ نفر، با فاصله ۲۵کیلومتری شمال شرق تهران و ۲.۵ کیلومتری لواسان  واقع شده است. روستای زیبا و سرسبز هنزک بهترین انتخاب برای سفرهای یکروزه است. آب و هوای مطبوع، پیاده‌روی در کوچه باغ‌های زیبا، چشم‌انداز بی‌نظیر روستا همه از دلایلی هستند که دوست‎‌داران طبیعت را به سمت روستای هنزک میکشاند.

روستای هنزک
همچنین در نزدیکی روستا، رستوران و کافی‌شاپ و خدمات رفاهی برای مسافران وجود دارد. در سال‌های اخیر خانه‌های ویلایی جدید بسیاری در روستای هنزک ساخته شده است. لازم به ذکر است هنگام سفر به هنزک بازدید از آبشار زیبای هنزک را فراموش نکنید . آبشار هنزک در کنار روستا واقع شده است. آبشار حدودا دو کیلومتر با شهر فاصله دارد. مسیر دسترسی به آبشار از طریق گذر روستای افجه به روستای هنزک است.

اکثر ساکنان آن  افراد بومی می باشند که به باغداری می پردازند. درختان گیلاس و گردو در باغات هنزک فراوان است . شما با فاصله بیست دقیقه از تهران با آب و هوایی بسیار متفاوت و دلپذیر روبرو می شوید.هِنزک روستای قدیمی در لواسان است و خانه های آن اغلب قدیمی است که در سال های اخیر با بازسازی به سمت ویلایی تغییر بافت داده است.

روستای هنزک از ییلاق‌های قدیمی تهران و دارای آب و هوایی کوهستانی با زمستان‌های سرد است. تابستان‌های روستا هوایی خنک و مطبوع دارد. فصل بهار و پاییز از بهترین فصل‌های سفر به این روستا میباشد. روستای طلایی هنزک در فصل پاییز بهترین انتخاب برای علاقه‌مندان به عکاسی است.

روستای هنزک

نحوه دسترسی به روستای هنزک

روستای هنزک در فاصله ۴۰ کیلومتری از مرکز شهر تهران واقع شده است. شما میتوانید با کمتر از یک ساعت رانندگی به روستای زیبای هنزک برسید. به سمت شرق تهران حرکت کنید. وارد اتوبان بابایی شده و به سمت جاده لشگرک حرکت کنید. بلوار امام‌خمینی را تا انتها ادامه دهید تا به جاده لواسان برسید و با توجه به تابلوهای راهنما به سمت هنزک بروید. سفر خوشی داشته باشید.

روستای هنزک

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *