رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ آبان ۱۳۹۷

روستای چی چی نی کوتی لاهیجان

لینک این مطلب کپی شد!

روستای چی چی نی کوتی لاهیجان جزء روستاهای زیبا و دیدنی لاهیجان است. منطقه زیبا و سر سبز لاهیجان از شمال به دریای خزر، از شرق به لنگرود، از جنوب به دیلمان، از جنوب غربی به سیاهکل و از غرب به آستانه اشرفیه محدود می‌شود. موقعیت جغرافیایی این شهر در ناحیه کوهپایه‌ای قرار دارد و تپه‌ماهورهای آن را بوته‌های چای پوشانده‌است
لاهیجان شهر دل انگیز و سر سبزیست که بخاطر منحصر بودنش معروف به عروس شهرهای گیلان است . این شهر با شکوه دارای چشم اندازها و جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبا می ‌باشد. گفتنی ست همجواری شهر با یکی از زیباترین کوه‌های منطقه و دسترسی راحت به این ناحیه که چشم اندازهای زیبا و بی نظیری را به ببیننده هدیه میدهد ، دل از هر گردشگری میرباید . چشم اندازهای کوهپایه‌ای لاهیجان شامل باغ‌ های سرسبز چای و مزارع برنج است
لاهیجان یکی از شهرهای دیدنی و با جاذبه‌های فراوان گردشگری استان گیلان است و در شمال دیلمان قرار دارد
آب و هوای شهر دیدنی لاهیجان در بخش جلگه‌ای، معتدل و مرطوب و در قسمت کوهستانی آن سردسیر و خوش آب و هوا است. میتوان گفت آب و هوای این شهرستان آب و هوای مدیترانه‌ای است.
دسته های جانوری متنوعی که در لاهیجان زندگی میکنند از جذابترین موارد گردشگری در لاهیجان هستند
اگر به دنبال مناظر بکر و دست نخورده طبیعت میگردید پیشنهاد ما به شما سفر به روستای چی چی کو تی است .روستای بکر و زیبای چی چی نی کوتی مناظر بی نظیر و چشم نوازش را از گردشگران دریغ نمیدارد . معنی نام این روستای دیدنی و زیبا که چشم اندازهای بی نظیری دارد، لانه گنجشک است.
با گشت و گذار و گردش در جنگل های سر سبز و دست نخورده و کوهپایه ای روستای چی چی نی کوتی معنای اصلی طبیعت بکر را درک خواهید کرد. طبیعتی که هنوز از گزند ما آدمیان آسیبی به آن وارد نیامده است . به همین علت گونه های متوع جانوری در آن میتوانید ببینید پس مراقب باشید !
علی رغم شکار های غیر مجاز و بی رویه شکارچیان غیر قانونی در طیعت شمال ، خوشبختانه روستای چی چی نی کوتی از جاهای دیدنی لاهیجان از گزند شکارچیان در امان مانده است و هنوز گونه های جانوری مختلف از جمله خرس قهوه‌ای، شغال و روباه و کفتار و نوعی خوک خاکستری در این جنگل‌ ها زندگی می‌کنند که ممکن است طی عبورتان از جنگل های این ناحیه به آنها بر بخورید !
علاوه برغنی بودن تنوع گونه های جانوری در این جنگلهای کوهپایه ای سر سبز و زیبا ، گونه های گیاهی متنوع و خاصی را میتوان در طبیعت زیبای روستای چی چی نی کوتی از جاهای دیدنی لاهیجان مشاهده کرد . مثلا باید بگوییم تقریبا در پایان فصل بهار و آغاز فصل تابستان نوعی خاص از تمشک وحشی در بیشه زارهای این روستا می ‌روید که قطعا تا بحال طعم آن را جایی دیگر نچشیده اید.امیدواریم که این موهبت الاهی و طبیعت بکر و زیبا همچنان پاک و بکر وسالم و در امان از گزند مردمان باقی بماند.

روستای چی چی نی کوتی  روستای چی چی نی کوتی لاهیجان

روستای چی چی نی کوتی  روستای چی چی نی کوتی لاهیجان

روستای چی چی نی کوتی  روستای چی چی نی کوتی لاهیجان

           
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفیع

    باغ های پر درخت و دست های سرسبز اینجا در کنار مزارع برنج منزه تابلویی زیبا رو خلق کرده

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رها مسعودی

    یکی از زیباترین روستاهای لاهیجان هستش. مناطق بکر و دست نخورده داره اگر می‌خواهید تو این روستا اقامت کنید وقتی که به جنگل میرید حتما مواظب باشید چون که حیوانات وحشی زیادی داره از قبیل خرس و روباه و کفتار، خلاصه مواظب

    ۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *