رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ شهریور ۱۳۹۶

روستای قاسم آباد سفلی

لینک این مطلب کپی شد!

قاسم آباد یکی از روستاهای واقع در شرقی‌ترین قسمت گیلان و از توابع شهرستان رودسر می‌باشد که با اوشیان و سیاهکلرود به ترتیب از سمت شرق و غرب همجوار بوده و از سمت شمال و جنوب بین دریای مازندران و کوه‌های البرز محصور است. قاسم آباد از روستاهای معمولی بزرگتر بوده و در واقع منطقه‌ای است با مجموعه‌ای از دهات یا محلات. بخش غربی قاسم آباد موسوم به قاسم آباد علیا شامل محلاتی چون جیر محله، جورمحله، کُرد محله، آغوزکله، روکو، ملک میان، خانسر، بندبن و بیجارپس. بخش شرقی موسوم به قاسم آباد سفلی شامل محلات چاخانسر، گالش محله، کلافه محله ، کرساخیل ، جیر محله ، جلم می‌باشد. قاسم آباد چون دیگر شهرها و روستاهای منطقه بین چالوس تا رودسر به سبب نزدیکی دریا و کوه از زیبایی خاص طبیعی برخوردار است. تقریباً تمام زمین‌های ساحلی بین جاده و دریا قبل از انقلاب در تصاحب سرمایه‌داران بزرگ و مقامات بلندپایه دولتی چون شریف امامی نخست وزیر چند دوره، جهانشاه صالح پزشک فرح پهلوی، ارتشبد آریانا، شاهپور غلامرضا برادر شاه، مصباح زاده بنیان‌گذار و صاحب روزنامه کیهان، اصفیا رئیس سازمان برنامه و بودجه، القانیان سرمایه دار بزرگ، احمد نامدار سفیر ایران در ایتالیا بوده و بعد از انقلاب به تملک انواع نهادها و ارگان‌های دولتی و نیمه‌دولتی در آمدند.
مردم قاسم آباد در شجاعت شهره خاص و عام‌اند. کار بیشتر آنها کشاورزی است و محصولات کشاورزی آنها برنج، پرتغال، نارنگی، نارنج، کیوی و … می‌باشد و بعضی به دامداری هم مشغولند و در ییلاقات جوردشت و اطراف سره دارند و همین طور عده زیادی از مردم روستا دارای باغ چای می‌باشند. روستای قاسم آباد سفلی دارای سه امامزاده است که اولی امامزاده سید ابوالقاسم سبزپوش در ابتدای روستا واقع شده است و دیگری در بالای کوه به اسم چاله سر آقا معروف بوده و سومی نیز در انتهای روستا بنام امامزاده روکو میباشد .روستای قاسم آباد سفلی در میان تمامی روستاهای استان گیلان بیشترین شهید را تقدیم به انقلاب کرده است و دارای شانزده شهید می‌باشد. از دیگر محصولات تولیدی این روستا می‌توان به چادرشب یا لاوند یا سیاه چادر نام برد که در قدیم فقط مردم این روستا این صنعت دستی را تولید می کردند و در دراز مدت بین مردم گیلان بافتن آن مرسوم شد و خرید و فروش آن رواج پیدا کرد. از جاهای دیدنی این روستا می‌توان به مناطقی چون کند سر، سیالات، پدراب لک، چاله سر آقا، کوه بسیار دیدنی گیشار قاسم آباد سفلی و… اشاره کرد. روستای قاسم آبادسفلی دارای دو مسجد می‌باشد که بزرگترین و مهم‌ترین آن مسجد شهدا است که در وسط محل واقع شده و دیگری مسجد امام حسین (ع) چاخانسر است که تقریباً در انتهای محل واقع شده است.

این روستای دارای دهیاری مستقل و شورای اسلامی مستقل با پنج نفر عضو اصلی – دفتر مخابراتی – دفتر پست بانک – خانه بهداشت – مدارس ابتدایی و راهنمایی پسرانه و دخترانه – دفتر آتش نشانی – دفتر جمعیت هلال احمر – تعاونی روستایی – موسسه پس انداز تعاون می باشد.

روستای قاسم آباد سفلی دارای حدود ۸۰۰خانوار بوده و جمعیت این روستا نیز حدود ۳۰۰۰ نفر می باشد.

%d9%86%d8%b4%d8%a7%d8%a1-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%ac روستای قاسم آباد سفلی

           
 

نظر کاربران :

  • ل

    سلام آقای عباس یوسفی کارتون دارم جواب بدین

    ۲ خرداد, ۱۴۰۰ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *