جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

راهنمای فوری سفر به شیراز در تابستان

تاریخ بروزرسانی :
۱۰ تیر ۱۳۹۸

احتمالا وقتی حرف از سفر به شهرهای ایران و گشت و گذار در این شهرها باشد، یکی از گزینه‌هایی که همه به ذهن‌شان به سرعت می‌رسد، شیراز است. این شهر با جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و تاریخی که در خود جای داده است، یکی از پرطرفدارترین شهرهای گردشگری به شمار می‌رود.
جاذبه‌های این شهر آن‌قدر زیاد است که همه را از خود راضی نگه داشته است. حافظیه، شاهچراغ، باغ ارم، تخت جمشید، بازار وکیل، پاسارگاد، بوی خوش بهارنارنج و باغ‌های زیبا، طعم خوش فالوده شیرازی و مسقطی، همه و همه دلایلی هستند که شما را وادار خواهد کرد یا حتی شده برای یک‌بار سری به این شهر بزنید یا بعد از اولین دیدارتان با این شهر بارها و بارها دل‌تان به این شهر پر بکشد.
اگر قصد سفر به شیراز را دارید، حداقل برای سه تا چهار روز برنامه‌ریزی کنید، چون بعد از این زمان هم احساس خواهید کرد که ساعت‌ها زود گذشتند و هنوز دل‌تان می‌خواهد در این شهر بمانید. شاید همیشه شنیده باشید که فصل سفر به شیراز بهار است، اما اشتباه نکنید، این شهر در همه فصل‌ها جذابیت خود را حفظ می‌کند و زیبایی‌های خود را از شما دریغ نخواهد کرد.
برای رزرو هتل در شیراز نباید دغدغه‌ای داشته باشید، چرا که این شهر توریستی پیشنهادهای زیادی برای شما دارد، کافیست ملاک‌ها و معیارهای خود را برای هتل‌تان مد نظر قرار دهید. پیشنهاد می‌کنیم اگر به کمک در این باره احتیاج دارید، به سایت زودروم سری بزنید. در این سایت شما دست‌تان کاملا باز است، تمام هتل‌ها با امکانات مختلف پیش روی شماست و شما می‌توانید بنا بر خواسته‌تان هتل مورد نظرتان را انتخاب کنید.
در این سایت شما می‌توانید تمام هتل‌ های شیراز را مشاهده کنید و با قیمتی بسیار ارزان‌تر از هر جای دیگری به رزرو هتل دلخواه‌تان بپردازید. اگر قصد رفتن به سفری اقتصادی به شیراز را دارید، لیست هتل ‌های ارزان در شیراز را نیز می‌توانید به سادگی در سایت زودروم ببینید و از بین این هتل‌ها انتخاب و سفر خود را آغاز کنید.
مکان‌هایی که باید قبل از سفر به شیراز به ذهن بسپرید و از دیدن آن‌ها غافل نشوید، زیادند. با یک برنامه‌ریزی خوب و دقیق می‌توانید بیش‌تر این مکان‌ها را ببینید و لذت ببرید.
باغ ارم و حافظیه از مکان‌هایی است که هر کسی درباره شیراز شنیده باشد، این دو را به یاد دارد و از توصیف آن‌ها نیز به وجد آمده است. اصلا نام شیراز با حافظ، این شاعر بزرگ و نامدار ایران، عجین شده است. آرامگاه حافظ در این شهر تبدیل به مکانی برای عشاق و کسب آرامش شده است. آرامشی لذت‌بخش که حتما باید آن را تجربه کنید و در این آرامش تفالی هم به حافظ بزنید و با ادبیات و شعر شیرین او غرق خوشی و لذت شوید.
باغ ارم که شهرت آن بعد از ثبت آن در میراث فرهنگی یونسکو، بیش از پیش شد، یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های ایران است. در این باغ نه تنها باید از طبیعت زیبای آن استفاده کنید، بلکه باید به دیدن آثار معماری تاریخی آن هم بروید و از این همه تمدن ایرانی شگفت‌زده شوید.

جاهای دیدنی شیراز راهنمای فوری سفر به شیراز در تابستان

ما پیشنهاد می‌کنیم بعد از تماشای این باغ در بلوار ارم شیراز و لذت بردن از زیبایی‌های آن، به یک فالوده فروشی در همان حوالی سری بزنید و طعم اصیل فالوده را بچشید. فالوده شیرازی اصل و طعم بی‌نظیر و به یاد ماندنی آن در هوای این شهر، تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای شما خواهد شد.

فالوده شیرازی راهنمای فوری سفر به شیراز در تابستان

یکی از اولین نشانه‌های شهر زیبای شیراز قدمت تاریخی آن است، دو اثر مهم تاریخی این شهر که در سازمان جهانی نیز ثبت شده است از جمله مکان‌هایی است که باید حتما آن‌ها را ببینید. تخت جمشید و پاسارگاد، این دو محل تاریخی دیدنی هستند، درست است که برای دیدن آن‌ها باید از خود شهر شیراز بیرون بروید، اما مطمئن باشید که این طی مسافت به دیدن این‌ها می‌ارزد.
تخت جمشید پایتخت زمان هخامنشیان و داریوش اول بوده که با ستون‌های بلند و پر نقش خود، زیبایی و شکوه خاصی را به رخ می‌کشد. هر کدام از این نقوش به جا مانده بر ستون‌ها، قصه‌ای از تاریخ را برای شما بازگو خواهند کرد. برای رسیدن به این اثر باعظمت تاریخی باید به سمت شمال شرقی شیراز و مرودشت بروید.
پاسارگاد هم مانند تخت جمشید، نماد هنر ایران و ایرانی است. این سازه تاریخی که به دستور کوروش دوم ساخته شده است، همچنان سالم و پابرجاست. مقبره کوروش کبیر نیز در کنار، مقبره کمبوجیه، کاروانسرای مظفری و دیگر آثار تاریخی مهم ایران نیز در پاسارگاد واقع شده است. برای تماشای این آثار باستانی باید ۱۲۰ کیلومتر از شیراز دور شوید تا به آن‌ها برسید.
شاهچراغ در شیراز نیز بعد از حافظیه یکی دیگر از مکان‌هایی است که سرشار از آرامش است. این جاذبه مذهبی آرامگاه میر سید احمد پسر امام موسی کاظم (ع) است و بین اهالی شیراز از احترام و تقدس ویژه‌ای برخوردار است. بعد از آرامش معنوی این محیط، هنر و معماری اصیل و زیبای این مکان شما را جذب خود خواهد کرد. سقف گنبدی زیبای این آرامگاه، درهای و نقش‌ها همه و همه شما را غرق در خود خواهند کرد تا دل کندن از شاهچراغ برایتان سخت باشد.
مساجد و مکان‌های معنوی و مذهبی در شیراز کم نیستند، مسجد وکیل، مسجد جامع عتیق و مسجد نصیرالملک هر کدام در این شهر مخاطبان خود را دارد و زیبایی‌های آن کم از دیگر مکان‌های تاریخی و مذهبی شیراز ندارد. هر کدام از این مساجد با معماری خاص خود، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند و زمان را از دست شما خارج خواهد کرد.
دشت ارژن یکی دیگر از جاذبه‌های شیراز است که حتی شنیده‌ها از این دشت و زیبایی‌اش گردشگران را راضی می‌کند تا ۶۰ کیلومتر از شهر شیراز دور شوند و به این دشت پا بگذارند. این دشت محافظت شده، با گونه‌های جانوری بی‌همتا ساعت‌ها می‌تواند وقت شما را در شیراز از آن خود کند.
اگر اهل طبیعت‌گردی نیز باشید، می‌توانید بعد از تماشای چشمه‌های پر آب این منطقه به آبشار چرونیز بروید و از هوای اطراف آن سرمست شوید.

آبشار چرونیز راهنمای فوری سفر به شیراز در تابستان

تماشا و گشت‌ و گذار در بازار سنتی ارژن نیز یکی دیگر از پیشنهادهای ماست، حالا که تا دشت ارژن رفته‌اید، حیف است که تماشای این بازار سنتی را از دست بدهید، هر چند که قصد خرید چیزی را نیز نداشته باشید.
بازار وکیل، حمام وکیل، باغ دلگشا، باغ عفیف‌آباد، ارگ کریم‌خان، آرامگاه سعدی و ده‌ها مکان دیدنی دیگر نیز در شهر زیبای شیراز وجود دارد. حالا منظور ما را از کم بودن زمان برای گشت و گذار در تمام این شهر کاملا متوجه می‌شوید، برای لذت بردن کامل از زیبایی‌های این شهر زمان زیادی نیاز دارید و باید باز هم به شهر عشاق سر بزنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد