جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

دهکده گردشگری پازارلند کنگان

تاریخ بروزرسانی :
۹ آذر ۱۴۰۱

دهکده گردشگری پازارلند کنگان که در بندر شیرینو شهرستان کنگان در استان بوشهر دایر شده از دهکده‌ های بزرگ گردشگری دریایی و بزرگ ‌ترین مجموعه از این دست در جنوب ایران است. در این دهکده مجموعه ‌ای از مراکز تفریحی، تجاری، توریستی و اقامتی همچون پلاژ بانوان، سوئیت ساحلی، ورزش ‌های آبی و ساحلی برای گردشگران فراهم شده است. اقامتگاههای مدرن و منحصربفرد این دهکده گردشگری بسیار جالب توجه هستند و مورد توجه گردشگران قرار گرفته اند.

دهکده گردشگری دریایی پازارلند در استان بوشهر، شهرستان کنگان، بندر دیدنی و بسیار زیبای شیرینو واقع شده است. پازارلند یکی از بزرگترین و مجهزترین مجموعه های گردشگری دریایی محسوب می شود. در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در منطقه ای ساحلی و جذاب در سال ۱۳۹۵ افتتاح شد. پذیرای گردشگران داخلی و خارجی فراوان می باشد. دهکده گردشگری دریایی پازارلند مجموعه ای منحصر به فرد و دیدنی با امکانات رفاهی و اقامتی بسیار زیبا و متنوع می باشد. این مجتمع شامل ۲۱ ویولا (ویلای لوله ای)، ۶ کلبه ۲ طبقه فلزی، ۲ ویلای شناور، ۱۷ کلبه اسکیمویی و ۳ کلبه شمع و عرشه می باشد که هر کدام امکانات و جذابیت خاص خود را دارند.

دهکده گردشگری پازارلند کنگان دهکده گردشگری پازارلند کنگان

امکانات دهکده گردشگری پازارلند کنگان

در دهکده گردشگری پازارلند امکانات تفریحی متعددی وجود دارد. بر روی خشکی می‌ توانید از شهربازی، سیرک، سینمای چند بعدی، پینت بال، باغ پرندگان، اتاق ‌های ماساژ، فوتبال دستی ‌های انسانی. تفریحات ورزشی مانند بیلیارد، استخر، زمین بازی تنیس و سالن مجهز بدن سازی و … استفاده کنید. از تفریحات دریایی این دهکده گردشگری می ‌توان به غواصی به کمک مربیان مجرب و کارآزموده. بازدید از ماهی ‌ها و مرجان ‌های موجود در خلیح زیبای فارس، جت اسکی، پاراسل، قایق سواری، دوچرخه دریایی، کایاک ‌های یک نفره و دو نفره، رولر، تراکتور دریایی و قایق خانواده اشاره کرد. به بیان دیگر هر نوع تفریحی که در دریا بتوان انجام داد را در این دهکده می‌ توانید پیدا کنید. همچنین انواع مختلفی از رستوران ‌ها و کافی‌ شاپ ‌ها با منوهای مختلف و قیمت‌ های متفاوت موجود است.

دهکده گردشگری پازارلند کنگان1 دهکده گردشگری پازارلند کنگان

روستای شیرینو

شیرینو از شمال به دنبالهٔ کوههای زاگرس، از جنوب به خلیج فارس، از غرب به روستای پرک و از شرق به شهر نخل تقی محدود می ‌گردد. شیرینو در منطقه پارس جنوبی قرار گرفته و محل اسکان تعدادی از پرسنل پالایشگاه‌ ها، پتروشیمی‌ ها و فازهای در حال اجرای این منطقه می ‌باشد که در هتل شیرینو و شیرینو ۲ ساکن هستند. مردم بومی نیز در قسمت اصلی روستا ساکن شده‌ اند. راه اصلی روستا آسفالت و دارای دو پارک ساحلی می‌ باشد. پارک ساحلی اول در مرکز شیرینو قرار گرفته که مکانی زیبا و دلنشینی برای مردمان این منطقه فراهم کرده ‌است. پارک دوم در قسمت سهیل که بخشی از این روستا می ‌باشد قرار دارد.

دهکده گردشگری پازارلند کنگان2 دهکده گردشگری پازارلند کنگان

شیرینو دارای یکی از زیباترین سواحل ماسه‌ ای جنوب کشور می‌ باشد. این ساحل زیبا در نیمه دوم سال که دمای هوا مناسب تر است برای تفریح مورد استفاده قرار می ‌گیرد. به همین علت در عید نوروز مسافرین نوروزی همیشه جذب بندر شیرینو می‌ شوند. اسکی روی آب، قایق ‌سواری، شنا و … در این منطقه در بین گردشگران مورد توجه است. در داخل روستا شعبه بانک سپه، بانک صادرات و پست بانک قرار دارد. می ‌توان از خدمات آن استفاده نمود. همچنین بندر شیرینو دارای امکانات مختلف رفاهی مانند فروشگاه مواد غذایی، میوه و سبزیجات، آرایشگاه، فروشگاه لوازم خانگی، سالن فوتسال، استخر، سالن بیلیارد و غیره می ‌باشد.

در این روستا به علت وجود هتل‌ های شرکت پازارگاد هر سال عید نوروز در این روستا میزبان خانواده‌ های پرسنل شرکت ‌ها و فازها می‌ باشند. هتل شیرینو هم میزبان مسافرین عید نوروزی می ‌شود و بازیگرهای سینما به شیرینو دعوت می ‌شوند. صیادی شغل اول مردم این روستا می ‌باشد. سایرین هم شغل ‌های پراکنده یا آزاد دارند یا در شرکت ‌های مجاور مشغول به کار هستند.

دهکده گردشگری پازارلند کنگان3 دهکده گردشگری پازارلند کنگان

آدرس دهکده گردشگری پازارلند کنگان

دهکده پازارلند در استان بوشهر و در سواحل دریای شیرینو، در بین دو بندر کنگان و عسلویه قرار دارد.اتوبان عسلویه جم، بندر شیرینو، انتهای خیابان مهمانسرای پتروشیمی، دهکده گردشگری پازارگاد (پازارلند)

جاذبه های گردشگری منطقه

روستای شیرینو در تمام فصول سال به ویژه نوروز و فصل های پاییز و زمستان مقصد گردشگران می باشد. بندر باستانی سیراف، چشمه بید خون، خلیج نایبند، آسیاب های آبی بندو، قلعه تاریخی شیخ (قلعه نصوری)، چشمه آب گرم میانلو و آسیاب های آبی کنگان از دیدنی ترین جاذبه های این منطقه هستند.

دهکده گردشگری پازارلند کنگان4 دهکده گردشگری پازارلند کنگان

دهکده گردشگری پازارلند کنگان5 دهکده گردشگری پازارلند کنگان

دهکده گردشگری پازارلند کنگان6 دهکده گردشگری پازارلند کنگان

دهکده گردشگری پازارلند کنگان7 دهکده گردشگری پازارلند کنگان

دهکده گردشگری پازارلند کنگان8 دهکده گردشگری پازارلند کنگان

دهکده گردشگری پازارلند کنگان9 دهکده گردشگری پازارلند کنگان

دهکده گردشگری پازارلند کنگان10 دهکده گردشگری پازارلند کنگان

دهکده گردشگری پازارلند کنگان11 دهکده گردشگری پازارلند کنگان

دهکده گردشگری پازارلند کنگان12 دهکده گردشگری پازارلند کنگان

دهکده گردشگری پازارلند کنگان13 دهکده گردشگری پازارلند کنگان

دهکده گردشگری پازارلند کنگان14 دهکده گردشگری پازارلند کنگان

دهکده گردشگری پازارلند کنگان15 دهکده گردشگری پازارلند کنگان

دهکده گردشگری پازارلند کنگان16 دهکده گردشگری پازارلند کنگان

دهکده گردشگری پازارلند کنگان17 دهکده گردشگری پازارلند کنگان

دهکده گردشگری پازارلند کنگان18 دهکده گردشگری پازارلند کنگان

دهکده گردشگری پازارلند کنگان20 دهکده گردشگری پازارلند کنگان

دهکده گردشگری پازارلند کنگان21 دهکده گردشگری پازارلند کنگان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد