جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

دالان بهشتی اقامتگاهی روی ابرها

تاریخ بروزرسانی :
۲۴ تیر ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۴/۲۴ – گروه گردشگری روزنامه دنیای اقتصاد : روستای ابر آرام گرفته بر دامنه کوه‌های منتهی به جنگل ابر و محصور در اعجاز ابرهای این جنگل هرساله پذیرای گردشگران زیادی از مناطق مختلف ایران یا طبیعت گردان خارجی است. گردشگرانی که به قصد جنگل ابر بعد از زیارت بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی راهی این منطقه می‌شوند، برای اتراق و شب مانی یا حتی برای اقامت چند روزه، می‌توانند در اقامتگاه‌هایی که در روستا برایشان تدارک دیده شده و توسط محلی‌ها اداره می‌شود، اسکان داشته باشند.

روستای ابر در ۳۸ کیلومتری شهر شاهرود و دراستان سمنان قرار دارد. آقای مجیدآشوری مالک و اداره کننده یکی از این اقامتگاه‌ها با نام «دالان بهشت» می‌گوید: با بیشتر شناخته‌شدن جنگل ابر در چندین سال اخیر تعداد توریست در منطقه ما بالا رفت و نیاز به جایی برای اقامت و استراحت گردشگران حس می‌شد. من و خانواده‌ام حدود ۵ سال پیش تصمیم گرفتیم که از خانه‌ای که محل سکونت خودمان بود به این منظور استفاده کنیم.
آشوری می‌گوید: زمینی که اقامتگاه در آن واقع شده سال ۷۲ خریداری و طی این سال‌ها برای تجهیز و آماده‌سازی آن حدود ۱۰۰ میلیون هزینه کرده‌ایم. در حال حاضر این اقامتگاه ظرفیت پذیرایی و سرویس‌دهی به حدود ۴۴ نفر را دارد. درعین حال اقامتگاه‌های دیگری هم در روستا داریم که در زمان اوج سفر توریست‌ها به این منطقه در این خانه‌ها هم اسکان می‌یابند.
دروازه دالان بهشت در ابتدا به حیاطی بزرگ باز می‌شود و بعد از گذر از یک دالان کوتاه به هال بزرگی که محل پذیرایی و صرف غذا است وارد می‌شویم؛ اتاق‌های استراحت خانم‌ها و آقایان به صورت جداگانه در دو سوی خانه قرار گرفته و بعد از صرف غذا به صورت دسته جمعی، برای استراحت به اتاق خود می‌روند.

برگه زردآلو و پنیر محلی و… بخورید و ببرید!
غذاهایی که در اقامتگاه ارائه می‌شود همه ارگانیک بوده و با استفاده از مواد اولیه تهیه شده در روستا، پخته می‌شوند. در ایام اوج سفر به این منطقه، حدود ۲۵ نفر به‌طور ثابت در آنجا کار می‌کنند، که کار آشپزی تا راهنمایی محلی برای گشت و گذار در روستای ابر یا حمل‌ونقل را برای کسانی که احیانا با تور نمی‌آیند نیز انجام می‌دهند.
روستای ابر مجهز به آب، برق و گاز است و بنابراین زیرساخت‌ها برای ارائه خدماتی استاندارد برای یک اقامتگاه بوم‌گردی فراهم است. اما با این وجود زمستان‌های سرد این منطقه رفت و آمد در فصول سرد سال و به‌خصوص زمستان به ابر مشکل می‌شود. اقامتگاه آقای آشوری هم از اواخر آبان تا اواسط فروردین تعطیل است.
آشوری می‌گوید: به‌دلیل زمستان‌های طاقت فرسای این منطقه، به جز کوهنوردان حرفه‌ای کسی در آن ایام به ابر نمی‌آید و به همین دلیل اقامتگاه تا بهار تعطیل می‎شود. از سوی دیگر تا ۱۵ فروردین هم به خاطر دید و بازدیدهای عید نوروز و پایبندی افراد روستا به سنن و به جا آوردن دید و بازدیدها امکان‌پذیرایی از میهمانان را نداریم.
اما از چهاردهم به بعد با روی باز پذیرای توریست‌ها و میهمانان‌مان خواهیم بود. توریست‌ها بعد از ورود به روستا و چشیدن مزه غذاها و محصولات محلی، تبدیل به مشتریان ثابت خرید این محصولات می‌شوند و به این ترتیب جامعه محلی نیز از محل ورود این گردشگران و فروش محصولات طبیعی خود مانند برگه زردآلو و انگور و انواع لبنیات
و… منتفع می‌شود.
8fd1bd26f38a9a9c4c17157764f5316c دالان بهشتی اقامتگاهی روی ابرها

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *