جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

خانه سید حسین بهشتی قزوین

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ خرداد ۱۳۹۹

خانه‌های تاریخی قزوین به لحاظ نوع معماری و بهره‌مندی از سازه‌های دارای کاربری متناسب با اقلیم منطقه دارای معماری زیبا و فضایی دل‌نشین هستند؛ حوض‌های فیروزه‌ای، استفاده از خشت و آجر، گچ کاری‌های منحصربه‌فرد، اتاق‌های سه‌دری و پنج‌دری، شیشه‌های رنگی، استفاده از چوب به‌جای فلز علاوه بر اینکه زیبایی قابل‌توجهی به خانه‌های قدیمی و تاریخی داده‌اند درصورت مرمت وبازسازی می‌تواند برای کاربری‌های گردشگری مورد استفاده قرار گیرد.

خانه سید حسین بهشتی 5 خانه سید حسین بهشتی قزوین

خانه سید حسین بهشتی مربوط به دوره قاجار است و در قزوین، تقاطع خیابان شهرداری و خیابان فردوسی واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۳۶۷۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است
از خانه های تاریخی قزوین می توان به خانه ای به نام سید حسین بهشتی اشاره کرد. خانه ای که در تقاطع خیابان های شهرداری و فردوسی واقع شده و دیواری مجاور با خیابان دارد. از ضلع غربی با دو ورودی هم اندازه می توان برای بازدید وارد این خانه شد.ضلع شمالی نمای خارجی این بنای قاجاری، دیواری است که فضای این خانه را از خیابان جدا می سازد و در دیوار ضلع غربی آن، دو ورودی هم عرض به صورت شمالی- جنوبی تعبیه شده است.
درضلع غربی، نورگیرهایی در ابعاد مختلف دیده می شود. ضلع جنوبی خانه که مشرف به فضای سبز محوطه داخلی بنا است، تزیینات چشمگیرتری دارد. این فضا به صورت دو طبقه شامل یک ایوان سرتاسری و مرکزی است. از جمله تزیینات آن، نورگیرهایی با پوشش قوسی شکل است.
در طرح ساماندهی و مرمت این بنای تاریخی اقداماتی نظیر ساخت ازاره، مرمت زیربندی دیوار بدنه خیابان شهرداری به متراژ سی متر مربع، اجرای قاب بندی آجری به ارتفاع هفت متر و به مساحت دویست متر مربع، اجرای آجر داخل قاب بندی های ۶ متری و بندکشی دیوار با ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین انجام شد.

نحوه دسترسی به خانه سید حسین بهشتی

آدرس : قزوین، تقاطع دو خیابان شهرداری و فردوسی

خانه سید حسین بهشتی قزوین خانه سید حسین بهشتی قزوین

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 1]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *