رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

حمام شاه عباسی آمل

اشتراک گذاری

حمام شاه عباسی آمل با معماری دوره قاجاریه، از آثار تاریخی شهرستان آمل به شمار می رود. حمام مربوط به سدهٔ ۹ ه.ق است و در شهرستان آمل، بخش لاریجان، روستای آب گرم واقع شده است. این اثر در تاریخ ۷ مرداد ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۹۳۴۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. آب ورودی به حمام شاه عباسی از آبگرم طبیعی دامنه های رشته کوه البرز سرچشمه می گیرد. حمام تاریخی شاه عباسی با گنبدی خزانه ای و دارای دو ورودی جداگانه برای مردان و زنان است. این حمام موقوفه شاه عباسی که با گذشت سالها از زمان تاسیس آن به خاطر اینکه در درمان بسیاری از بیماریهای پوستی، رماتیسم مفصلی، بیماریهای اعصاب و خشکی مفاصل کاربرد دارد، در روستای آب گرم لاریجان همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد.

برای آشنایی بیشتر با شهر آمل پیشنهاد می کنیم سیری در آمل را مطالعه بفرمایید.

حمام شاه عباسی آمل

حمام شاه عباسی در روستای آبگرم

روستای آبگرم از توابع بخش لاریجان بوده و در دامنه های کوه دماوند قرار دارد که در آن آب گرم و معدنی با دمای ۶۲ درجه جریان دارد. به دلیل وجود گوگرد در این آب، از آن برای درمان بیماری های روماتیسم و استخوانی، بیماری های پوستی و دردهای مفاصل استفاده می شود. آب گرم و معدنی موجود در این روستا به دلیل موقعیت مکانی این روستا که در دامنه رشته کوه های البرز و کوه دماوند قرار دارد می باشد.

این حمام که از جاذبه های آمل می باشد نیز در این روستا واقع شده است. آب ورودی این حمام از همین آبگرم می باشد. این روستا دارای تعدادی آبگرم خصوصی و یک آبگرم عمومی بوده که مسافران می توانند بر حسب سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب کرده و از آن استفاده کنند.

نحوه دسترسی

آدرس : مازندران، آمل، لاریجان، روستای آب گرم

حمام شاه عباسی واقع در روستای آبگرم آمل بوده و برای دسترسی به آن باید مسیر جاده هراز را انتخاب کنید. پس از ۷۰ کیلومتر به منطقه گزنک می رسید. سپس به روستای گزانه و پس از آن به روستای آبگرم خواهید رسید. اگر از تهران بخواهید به روستای آبگرم بروید حدود دو ساعت و نیم زمان لازم دارید.

 

           
 

نظر کاربران :

  • نبوی حسام الدین

    سلام
    خیلی کثیف و کوچک بود . متاسفانه وقف شده بود و اداره اوقاف هم اصلا رسیدگی نمیکند. آبش را مثل باقی خانه از آب لوله کشی شده از چشمه بالادست میگرفت با این تفاوت که شاید خانه آب را عوض کنند ولی حمام شاه عباسی از بست کثیف بود و کفش کثافات بسته بود پای ادم لیز میخورد!!!!! خیلی هم گران میگرفت نفری ۲۰ تومن در حالیکه خانه ها دربستی در ایام خلوت ۳۰ تومن میدادند من پشیمان هستم که رفتم و پول زور از من گرفت.

    ۲۲ مرداد, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *