جستجوی شهر به شهر :

جنگل و آبشار پلنگ دره

تاریخ بروزرسانی :
۸ شهریور ۱۳۹۶

آبشار پلنگ دره واقع در شیرگاه مازندران یکی از زیباترین و جذاب ترین مسیر های طبیعت گردی استان مازندران است. از شهر زیبای شیرگاه و از پاسگاه نگهبانی منابع طبیعی حدود ۱۳ کیلومتر جاده خاکی که با ماشین حدود یک ساعتی طول می کشد را باید طی کرد تا به این مکان زیبا و بکر رسید لازم به ذکر است که جنگل های ابتدایی مسیر بسیار زیبا و رویایی می باشند.
آبشار پلنگ دره که در شمال شرقی شهر شیرگاه قرار دارد و یکی از زیباترین مکان های دیدنی شهر شیرگاه به حساب می آید. شاهد یک رودخانه ای زلال و زیبا با آبشار ۸ متری و ریزش آب به حوضچه سنگی خواهید بود.

چشمه‌های متعدد و رودخانه‌ای زیبا و تمیز با عمق کم نیز یکی دیگر از زیبایی‌های جنگل پلنگ دره جز جنگل های بکر و دست نخورده به شمار می‌رود. این جنگل‌ها جانور درنده خو و خطرناک ندارند. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید خطری شما را تهدید نمی‌کند. در این مسیر خاکی و جنگلی حتی می‌توانید دوچرخه سواری کنید. زیرا مسیر جنگل پلنگ دره شیب تند و نفس‌گیر ندارد. از ابتدای جاده اصلی تا خود آبشار پلنگ دره بیش از ۱۳ کیلومتر راه نیست.
در هر وضعیت آب و هوایی می توان این مسیر را رفت و پیاده روی اجباری ندارد، با هر سن و سالی (خرد سال و افراد مسن) می توانید همسفر شوید. شایان ذکر است جهت رفتن به آبشار پلنگ دره و حوضچه سنگی، باید یک بار از عرض رودخانه (۱۵ متری) به عمق نیم متری عبور کنید از این رو دمپایی و لباس مناسب به همراه داشته باشید. پیشنهاد می شود جعبه کمک های اولیه چراغ قوه و باس و کفش مناسب به همراه داشته باشید.

آدرس: شیرگاه، شمال شرقی

برو بالا

نظر کاربران :

• محمد

از شیرگاه ۵۰دقیقیه خاکیه در قلب جنگل می‌رسیم به یک ابشار زیبا حتما برای طبیعت گردی به اینجا سر بزنید خوبیش اینه که با ماشین می‌تونید برید

۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهدوی نژاد

سلام
    ما یک بار توی مهر به پلنگ دره رفتیم . وقتی به پل رسیدیم ، بعد کندو ها از ماشین پیاده شدیم و خلاف جهت رودخانه ، در رودخانه کمی پیاده روی کردیم. ولی به آبشار نرسیدیم. نمیدونم جهت رو اشتباه رفتیم یا هنوز باید ادامه میدادیم؟!

۹ شهریور, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
    • مصطفی فرزانه

سلام دوست عزیز شما باید از پل بعد کندو ها عبور میکردید بعد مستقیم میرفتید بعد از تقریبا ۱ کیدومتر سمت چپ ابشار مشخصه کاملا
      دوستانی که ابشار علاقه دارند همون جاده اصلی را مستقیم ۵ کیلومتر دیگه برید بالا به دوتا ابشار خیلی زیبا با دسترسی راحت میرسید

۱۴ دی, ۱۳۹۷
  • مریم

سلام من دیروز با یک تور از آبشار دیدن کردم. مسیر جنگل و رودخانه بسیار زیباست . ولی آبشار کم آب بود و رفتار مردم با طبیعت ناجوانمردانه .خیلی متاسف شدم از اینکه این طبیعت زیبا بدست مردمی که خودشان میخواهند لذت ببرند چرا به این صورت درآمده .

۳۰ تیر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهسا

سلام ..ما یه خانواده چهار نفره بعد سیزده فروردین به شیرگاه سفر کردیم و تصمیم گرفتیم به پلنگ دره بریم یکی از هلال احمری های محلی توصیه کرد که نریم چون هوا سرد و کمی بارانی بود ولی ما رفتیم تا حدود یک کیلومتر با ماشین این جاده سنگی و پرشیب و سخت را بالا رفتیم خیلی جنگل سوت کور بود و ترسناک ما ترسیدیم چون تنها بودیم و دیگه نرفتیم بقیه مسیر رو …واقعا مسیرش سخته

۲۰ فروردین, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مر

ما در ابانماه تصمیم به بازدید از آبشار پلنگ دره گرفتیم، جاده خاکی بود ولی مسیر و سنگ ریزه ریخته بودن،تصمیم گرفتیم از همون جاده جنگلی مستقیم به سمت تهران برویم، روی گوگل مپ راه دو تا میشد که در حقیقت راه دومین وجود نداشت، جاده زیبا بود ولی براحتی می شد توی جنگل گم شد، راه بسیار گل و شل داشت که ماشین بسیار سر می خورد،اخرش خدا رحم کرد و یکی ازمحلی ها کمکون کرد تا راه پیدا کنیم، ماشین شاسی کوتاه براحتی توی گل می تونست گیر کنه توصیه می کنم به هیچ وجه تنها به این مسیر نروید