رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ مرداد ۱۳۹۴

ثبت جهانی mahallat flora fair به عنوان برند نمایشگاه گل محلات

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۵/۱۹-فرماندار شهرستان محلات گفت: عنوان mahallat flora fair به عنوان برند نمایشگاه گل محلات ثبت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه مرکزی- سید احمد سجادی در اولین نشست خبری نمایشگاه گل محلات گفت: از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان محلات است.

وی آشنایی تولیدکنندگان با یکدیگر و تبادل تجربیات، آشنایی مردم با سهم گل در سبد خانوارها و توسعه صادرات گل و گیاه شهرستان محلات را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

سجادی با اشاره به زمان و مکان برگزاری نمایشگاه تصریح کرد: مراسم افتتاحیه نمایشگاه ۲۴ شهریورماه در پژوهشکده گل و گیاه انجام خواهد شد و درهای نمایشگاه از ۲۵ تا ۲۸ شهریور به روی بازدیدکنندگان باز است. مراسم اختتامیه نیز ۲۸ شهریور در پژوهشکده گل و گیاه برگزار می‌شود.

وی افزود: محل اصلی نمایشگاه، در پایانه گل و گیاه محلات با وسعت پنج هزار متر مربع است. مساحت نمایشگاه هزار متر مربع نسبت به سنوات گذشته افزایش پیدا کرده است.

فرماندار محلات ساعت بازدید از نمایشگاه را از ساعت ۱۰ صبح تا هشت شب ذکر کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه اردیبهشت‌ماه بهترین فصل برای عرضه گل و گیاه است، در صدد هستیم از سال آینده این نمایشگاه در اردیبهشت‌ماه برگزار ‌شود.

سجادی پنج کمیته‌ی اجرایی، پیشنهادی، اسکان، فرهنگی و آموزشی، و تبلیغات و اطلاع‌رسانی را در برگزاری این نمایشگاه دخیل دانست.

وی با اشاره به سایر ویژگی‌های محل نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه با مساحت پنج هزار مترمربع در پنج سالن دایر می‌شود که چهار سالن آن در مجموع شامل ۹۷ غرفه است.

سجادی اضافه کرد: سالن دو هزار متری دیگری نیز تحت عنوان نمایش گل تعبیه شده است، همچنین غرفه‌های اختصاصی جهت فروش و غرفه‌های صنایع جانبی وابسته به گل و گیاه نیز پیش‌بینی شده است. تعداد این دو نوع غرفه، مجموعاً ۴۰ عدد است.

فرماندار محلات با اشاره به فعالیت‌های جنبی، گفت: در حال حاضر‌ ثبت لوگو و چاپ کتاب نمایشگاه در حال اجراست. نام تجاری ثابت برای نمایشگاه تحت عنوان mahallat flora fair ‌تعیین ‌و به عنوان برند ثبت خواهد شد، همچنین برگزاری مسابقه انتخاب برترین گل‌ها از ویژگی‌های این نمایشگاه است.

سجادی خاطرنشان کرد: دبیرخانه نمایشگاه در محل جهاد کشاورزی شهرستان مستقر است. طی هماهنگی و با همکاری اتاق بازرگانی استان از تیم‌های تجاری خارجی نیز جهت بازدید از نمایشگاه و توسعه صادرات گل، دعوت به عمل آمده است.

فرماندار محلات با اشاره به ساختار اجرایی تعریف شده برای نمایشگاه، گفت: رویکرد برگزاری نمایشگاه در سال جاری، تأکید بر خودگردانی و تشکیل کمیته اجرایی توسط جوانان است و اعتبار در نظر گرفته شده برای تبلیغات حدود ۲۰ میلیون تومان برآورد شده است.

سجادی، عدم وجود نظارت یکپارچه و روند یکنواخت جهت فروش محصولات در نمایشگاه، فقدان متولی متخصص جهت برقراری نظم و انضباط در نمایشگاه، نبود برگزار کننده تخصصی و حضور همزمان شرکت کنندگان در کمیته‌های اجرایی، عدم القای حس فضای نمایشگاه مختص گل و گیاه، حضور غرفه‌های متفرقه در نمایشگاه، فقدان اطلاع‌رسانی، تداخل زمان جشن‌های شبانه با زمان نمایشگاه را از نواقص نمایشگاه گل در سال‌های گذشته برشمرد.

وی تصریح کرد: در دایر کردن نمایشگاه امسال، این نواقص دیده نخواهند شد و نمایشگاه منحصر به گل و گیاه خواهد بود. در سال جاری تا زمان دایر شدن نمایشگاه، علاوه بر نشست امروز دو دوره کنفرانس خبری دیگر برگزار می‌شود.

سجادی درباره برگزاری برنامه‌های جانبی نمایشگاه، به جشن‌های شبانه طی دو شب متوالی در محل سرچشمه اشاره کرد. ‌دو شب از این چهار شب به این جشن‌ها اختصاص یافته که برگزاری جشن یک شب را شهرداری و شب دیگر را میراث فرهنگی تقبل کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: محلات پتانسیل‌های قابل توجهی از لحاظ منابع طبیعی از جمله در معادن سنگ دارد. براساس آمارهای بدست آمده سه درصد از سنگ تراورتن دنیا در محلات تولید می‌شود.

سجادی تصریح کرد: علاوه بر بهره‌برداری از معادن سنگ، محور اصلی توسعه این شهرستان محور گردشگری است که در این حوزه می‌توان به آبگرم محلات، آثار تاریخی خورهه، بند نیمور و… اشاره کرد.

214 ثبت جهانی mahallat flora fair به عنوان برند نمایشگاه گل محلات

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *