رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

توسعه توریسم عشایری رویکرد جدید سازمان میراث فرهنگی کشور است

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۲/۳۱-به گزارش ایرنا، مرتضی رحمانی موحد عصرچهارشنبه درسومین جشنواره فرهنگ و اقوام ایران زمین(کوچ عشایر) در یاسوج افزود: استان کهگیلویه وبویراحمد با داشتن بیشترین تعداد جمعیت عشایری و ظرفیت های متنوع در این راستا به عنوان پایلوت و استان هدف توریسم عشایری انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: البته علاوه بر معرفی جاذبه های زیبا و ناشناخته زندگی و کوچ عشایری زنده نگه داشتن سایر ابعاد و ویژگی های این جامعه نیز مدنظر خواهد بود.

وی زیبایی کوچ و زندگی عشایر در ایران را تجلی عینی غیرت،مردانگی و استقامت در برابر سختی ها و رنج های زندگی در شرایط مختلف دانست و تصریح کرد: پاسداشت این فضیلت های ناب باید به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار متولیان امور قرار گیرد.

وی از انعقاد تفاهم نامه های همکاری بین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با امور عشایر کشور خبر داد و گفت: در همین راستا نیز کارگروه ویژه ای برای استفاده مطلوب از ظرفیت های متنوع عشایر تشکیل شده است.

رحمانی موحد اظهار کرد: یکی از اهداف مهم این کارگروه معرفی و ایجاد فرصت های مناسب در توسعه توریسم عشایر و تدوین و تنظیم یک برنامه جامع در راستای کوچ و زندگی عشایری است.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن جمعیت عشایر ایران هم اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در قالب ۲۲۰ هزار خانوار عشایری است.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد صنایع دستی و ۲۵درصد تولید گوشت ایران از سوی جامعه عشایر تامین می شود، گفت: ۵۹ درصد وسعت کشور را نیز این قشر فعال و موثر از جامعه تشکیل داده است.

معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: جامعه عشایری یکی از موثرترین و کارامدترین اقشارجامعه در زمینه تحقق سیاست های راهبردی اقتصاد مقاومتی بشمار می روند.

جشنواره کوچ عشایر با حضور ۹ استان عشایری کشور به مدت سه روز در یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد ادامه دارد.

برپایی نمایشگاه با بیش از ۵۰ غرفه در بخش های مختلف از جمله صنایع و دست بافته های جامعه عشایری ، اجرای موسیقی های بومی و محلی همراه با ساز و نقاره از استان های مختلف ، شاهنامه خوانی و شب نشینی های عشایری از برنامه های ویژه برگزاری این جشنواره سه روزه است.

یاسوج با جمعیتی حدود ۱۰۰ هزار نفر مرکز استان ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد در جنوب غربی ایرن واقع است.

1382 توسعه توریسم عشایری رویکرد جدید سازمان میراث فرهنگی کشور است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *