جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تجلیل از اساتید پیشکسوت گردشگری

تاریخ بروزرسانی :
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

نشست شورای تعامل و تبادل نظر در حوزه آموزش های گردشگری استان تهران عصرگاه روز گذشته ( سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه) با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران ، رئیس پردیس تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی و اساتید پیشکسوت صنعت گردشگری برگزار شد و با تجلیل از دو استاد پیشکسوت با بیش از نیم قرن سابقه تدریس در حوزه گردشگری به کار خود پایان داد.
در این نشست رجبعلی خسروآبادی با اظهار اینکه کاهش فاصله بین دانشگاه و صنعت در حوزه آموزش و سیاست گذاری گردشگری به توسعه پایدار این صنعت ختم خواهد شد، افزود: شکست بسیاری از طرح‌های گردشگری در بخش خصوصی به دلیل مشاوره نگرفتن از اساتید و دانشگاهیان است.
وی ادامه داد: ظرفیت نهفته ای در توان ، اندیشه و خلاقیت دانشجویان و اساتید گردشگری وجود دارد که می شود از آن برای بهبود کمی و کیفی خدمات صنعت گردشگری بهره برد .
مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران تأکید کرد:این تصور اشتباهی است اگر به عنوان بخش حاکمیتی در حوزه گردشگری بخواهیم بدون مشورت و استفاده از تجارب و دانش اساتید دانشگاه و بخش خصوصی عمل کنیم .
وی یادآور شد: مشورت با عقلا و پیشکسوتان صنعت گردشگری موجب می‌شود تا نظرها و سیاست گذاری‌ها، کارشناسی شده و با منطق اعلام و اجرایی شود نه با تصمیم یک کارشناس در حوزه گردشگری که بر اساس خواست و تفکر خود شکل گرفته شده است.
خسروآبادی افزود: سیاست‌های اداره کل در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید بر اساس کار مشورتی و شورایی با صاحبان نظر و افراد برجسته هر حوزه تصمیم سازی و اعلام شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: صنعت گردشگری در حال حاضر نیازمند توانمند سازی شاغلین آن است و این اتفاق تنها با آموزش‌های میدانی و آکادمیک اجرایی می شود که می‌توان این آموزش ها را به مراکز دانشگاهی معتبر واگذار کرد.

خسروآبادی تأکید کرد: در حال حاضر بیش از ۱۸۰۰ دفتر خدمات مسافرتی در سطح استان فعال است که عملا نمی‌توان با تعداد محدود کارشناس در معاونت گردشگری استان بر تمامی آنها نظارت مستمر داشت. بنابراین حوزه نظارت‌ها هم با یک سیاست برنامه ریزی شده قابلیت واگذاری به مراکز دانشگاهی را دارد .
در پایان این نشست از محمد تقی رهنمایی و جلال نصیریان به عنوان دو تن از اساتید برجسته دانشگاهی که بیش از نیم قرن سابقه فعالیت آموزشی در حوزه گردشگری دارند تجلیل شد
1524 تجلیل از اساتید پیشکسوت گردشگری

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد