رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ آبان ۱۴۰۱

تجربه شیرین زیارت مشهد مقدس در پاییز

اشتراک گذاری

اگر در لیست گزینه‌های سفرتان نام شهر زیارتی و سیاحتی مشهد به چشم می‌خورد با خواندن این یادداشت می‌توانید از انتخاب خود مطمئن شده و برای یک سفر پر بار معنوی و تفریحی آماده شوید. قبل از هر چیزی باید بگوییم که می‌توانید به دو روش زمینی و هوایی به مشهد سفر کنید. تهیه بلیط قطار و یا خرید بلیط هواپیما از جمله روش‌های حمل و نقل است که برای رسیدن به مشهد بسیار رونق دارد.

زیارت مشهد مقدس

بهترین فصل سفر به مشهد از نظر آب و هوایی

با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر مشهد، تابستان‌های به شدت گرم با تابش نور مستقیم آفتاب و زمستان‌های واقعا سردی، این شهر را احاطه کرده است. اگر طرفدار این نوع آب و هوای گرم بهتر است فصل دیگری را مانند بهار و پاییز برای سفر به مشهد انتخاب کنید. البته این مهم را هم در نظر بگیرید که در زمستان به دلیل کم شدن تقاضای بلیط هواپیما به این شهر (همانند دیگر شهرها)، قیمت خیلی کم‌تری دارد.

در فصل تابستان هم به علت وجود تفریحات آبی می‌توانید با پرواز تهران مشهد به این شهر سفر کنید. اما به صورت کلی بهترین زمان سفر به شهر مشهد از نظر آب‌ و هوایی، فصل بهار و پاییز است که البته این فصول تقریبا در اغلب شهرهای ایران بهترین ایام برای یک مسافرت مفرح است. در این فصل قیمت تور مشهد افزایش پیدا می‌کند اما به لطیف بودن هوا و بارش‌های نم نم و هیجان انگیز باران و البته شب‌های واقعا سرد مشهد که حال و هوای فوق العاده‌ای را برایتان به ارمغان می‌آورد می‌ارزد.

 

بهترین ساعات بازدید از حرم امام رضا (ع)

اگر از اهالی مشهد و آن‌هایی که به این شهر زیارتی زیاد سفر می‌کنند بپرسید به اتفاق بهترین ساعت بازدید از حرم امام رضا (ع) را حوالی ساعات صبح می‌دانند. حتی اکثر آن‌ها خاطرات ویژه‌ای را از زیارتشان در این ساعات بازگو می‌کنند. اگر خوب دقت کنید متوجه می‌شوید که زیارت در ساعات اولیه صبح واقعا حس متفاوتی دارد. علاوه بر آن در این ساعت ترافیک، شلوغی مردم یا محدودیت طرح تردد ماشین را ندارید و می‌توانید با آرامش کامل به زیارت بپردازید. در این ساعت خود حرم هم خلوت است و این موضوع به معنای واقعی راز و نیاز عمیق‌تری را به شما هدیه می‌دهد. حال اگر نمی‌توانید در حوالی اذان صبح هم در حرم حضور داشته باشید نگران این مسئله نباشید چون می‌توانید بین ساعت‌های ۱۲ تا ۲ بعد از ظهر به حرم بروید و باز هم خلوتی حرم را تجربه کنید.

از دیگر ساعاتی که اوقات شیرین‌تری را در زیارت از حرم مطهر برایتان به ارمغان می‌آورد ۲۰ دقیقه قبل از غروب آفتاب است. این زمان مراسم‌های نقاره زنی که یک مراسم سنتی در حرم است اتفاق می‌افتد و صدای آشنایی به گوشتان می‌رسد. البته این مراسم در ایام عید ساعت متفاوتی برگزار می‌شود که باز هم می‌توانید آن را در یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از غروب آفتاب، نظاره ‌گر باشید. خوب است بدانید این مراسم در ماه‌هایی مثل محرم برگزار نمی‌شود.

زیارت مشهد مقدس

سفر به مشهد در اعیاد و شهادت‌ها

موضوعی در سفر به مشهد باید آن توجه کنید مناسبت‌های مهم تقویم به هنگام خرید بلیط است! زیرا در اعیاد مهم و تعطیلاتی دیگر مانند سال نو یا حتی روزهایی مثل تاسوعا و عاشورا بلیط هواپیما قیمتی رو به بالا و افزایشی دارد. به همین خاطر اگر تصمیم دارید که در این ایام با تور مشهد سفر کنید باید بگوییم که هزینه‌های جانبی بیشتری را قرار است پرداخت کنید؛ زیرا در آن روزها حتی خدمات شرکت هواپیمایی هم قیمت بالاتری دارد چه برسد به رزرو هتل و اقامتگاه. اما نگران نباشید چون می‌توانید با مقایسه نرخ‌های متفاوت پروازها در سفرمارکت مسافرت ایده آل‌تری را تجربه کنید و سفر به مشهد را با بهترین قیمت برای خود رقم بزنید.

کدام فصل ارزان‌ترین سفر به مشهد را برایتان رقم می‌زند؟

به طور کلی با تمام توضیحات بهترین زمان سفر به مشهد اواسط فروردین تا اواسط خرداد و از شروع مهر تا اواخر آذر است. همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفته شد در این فصول آب و هوای مناسبی را در مشهد شاهد هستیم. به دلیل تمام شدن تعطیلات و شروع شدن مدارس و دانشگاه‌ها تقاضای بلیط هواپیما مشهد کم‌تر شده و سفر مقرون به صرفه‌تری را تجربه خواهید کرد. مورد دیگری که در این ایام به شدت به چشم می‌خورد کم شدن بار ترافیکی در سطح شهر است که می‌تواند به خودی خود موضوع قابل تأملی باشد.

زیارت مشهد مقدس

دیدنی‌های اطراف حرم امام رضا (ع)

اگر اهل گشت و گذار باشید این بخش از مقاله نیز برایتان بسیار جذاب خواهد بود. درست است که حرم مطهر امام رضا (ع) می‌تواند عامل کلی جذب مسافر برای مشهد باشد اما دیدنی‌های این شهر اصلا کم نیست. در ادامه به چند مورد از جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد می‌پردازیم که درست چسبیده به حرم هستند و برای بازدید از آن نیازی به گرفتن تاکسی ندارید.

مقصدی که بلافاصله بعد از زیارت می توانید از آن بازدید کنید مسجد گوهرشاد است. مسجد گوهرشاد درست در مجموعه حرم مطهر واقع شده است. این مسجد معماری فوق‌العاده‌ای داشته و طرح و نقشی جاودانه یکی از بناهای به جا مانده از دوران حکومت تیموریان را با خود حمل می‌کند. قصه نام گذاری این مسجد هم به همان زمان مربوط است. به عبارتی گوهرشاد بیگم همسر شاهرخ تیموری بوده و این سازه زیبا برای شخص ایشان به دستور حاکم ساخته شده است.

مورد دیگری که بعد از زیارت حرم انتظار شما را می‌کشد بازار رضای مشهد است. این بازار کمترین فاصله را با حرم مطهر امام رضا (ع) داشته و همیشه پر از زائر است! در این بازار انواع پوشاک، زیورآلات، اسباب بازی کودکان، محصولات آرایشی و بهداشتی قابل خریداری است. لازم است بدانید در این بازار سوغاتی‌های مخصوص مشهد به صورت بسته بندی‌های شیک و زیبا برای زائرین وجود دارد. این بازار یکی از اصلی‌ترین بازارهای مشهد به شمار می‌رود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید درب ورودی اصلی بازار رضا در خیابان ۱۷ شهریور واقع شده است؛ اما در ورودی دیگری هم وجود دارد که در نزدیکی صحن حرم واقع شده و می‌توانید به این مرکز خرید بزرگ دسترسی داشته باشید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *