رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۷ تیر ۱۳۹۳

تبلیغ ایران برای امن بودن خود و حل مشکل ویزا در فرودگاه

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۴/۱۷ – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(istta) به نقل از میراث فرهنگی، با حضور ۱۸ تورگردان برجسته از کشورهای آلمان، بلژیک، سوییس، ایتالیا، برزیل و لهستان تور آشناسازی کرمانشاه برگزار شد.

سپاستین از تورگردانان بلژیک، با تاکید برآنکه امیدوار است بتواند در آینده نزدیک گروه های گردشگر خود را به کرمانشاه اعزام کند گفت: نخستین سفرم به ایران و استان کرمانشاه است و می خواهم در بازدیدهای خود پتانسیل های کرمانشاه را برای اعزام گردشگر ببینیم و هنوز زود است که بتوانم درمورد آن صحبت کنم.

کریستیانو از شرکت گردشگری برزیل نیز اظهارکرد: هرساله از آژانس گردشگری ما در برزیل بیش از ۳۰۰ گروه گردشگری به دبی آمده و از آنجا برای گردشگری به شرق دور و قفقاز می روند، ولی تاکنون سفر به ایران در برنامه آنها نبوده است. اما خیلی مایل هستیم که در آینده گروه های گردشگری خود را به ایران نیز بفرستیم.

وی افزود: مشکل اصلی برای اعزام گردشگر به ایران دریافت ویزای ایران است، چراکه سفارت ایران در برزیل در شهر برازیلیا است، درحالیکه اغلب شرکتهای گردشگری برزیلی در شهر سائوپائولو قرار دارد و فاصله این دو شهر از هم بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر است که به همین جهت دریافت ویزای ایران با مشکل همراه است.

کریستیانو تاکید کرد: امیدوارم با رفع مشکل صدور ویزا بتوانیم شاهد حضور گردشگران برزیلی در ایران و البته استان کرمانشاه باشیم.

هوودا از آژانس گردشگری کشور سوییس نیز گفت: بار اولی است که به ایران می آیم و البته همیشه شنیده بودم که ایرانی ها بسیار مهمان نواز هستند که به حق هم اینچنین است.

وی افزود: به محض اینکه به سوییس برگردم حتما شرایطی را فراهم خواهم کرد که گردشگران سویسی بتوانند به ایران سفر داشته باشند و از استان زیبای کرمانشاه نیز بازدید کنند.

همچنین کانی از آژانس گردشگری کشور آلمان گفت: بار اولی است که به ایران و استان زیبای کرمانشاه سفر می کنم و خیلی خوشحالم که توانستم از نزدیک کتیبه های بی نظیر داریوش در بیستون را ببینم.

وی ادامه داد: مشکل اصلی برای اعزام گردشگر به ایران در صدور ویزاست، چراکه به سختی می توان ویزای ایران را دریافت کرد.

این تورگردان آلمانی اظهارکرد: امیدوارم شرایطی فراهم شود که بتوانیم ویزای ایران را در محل فرودگاه کرمانشاه دریافت کنیم.

یولیان از تورگردانان بلژیکی نیز گفت: کیفیت بالای هتل و رستوران از هر چیز دیگری برای گردشگران بلژیکی حائز اهمیت است.

وی افزود: دیدن کتیبه های داریوش از نزدیک نیز برای گردشگران می تواند بسیار مهیج و جذاب باشد که اگر این دو مورد مهیا شود یقینا کرمانشاه می تواند مقصدی جذاب برای گردشگران بلژیکی تلقی شود.

در ادامه این گردهمایی آمانتا از تورگردانان لهستانی نیز گفت: ایران به اندازه کافی دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی هست و نیازی به تبلیغ و معرفی این آثار به جهانیان نمی باشد، چرا که گردشگران با جاذبه های تاریخی ایران آشنا هستند.

وی یادآور شد: نکته ای که ایران باید بر روی آن تبلیغ بسیاری کند، این است که ایران کشوری امن و آرام است.

آمانتا تاکید کرد: اگر ایران بتواند بر روی امن بودن خود تبلیغ کند دیگر هیچ نیازی به معرفی آثار تاریخی اش ندارد، چون همه آثار ارزشمند ایران را می شناسند.

پیرلویجی از تورگردانان ایتالیایی نیز گفت: مشکل اصلی برای اعزام گردشگر از ایتالیا به ایران در صدور ویزاست، به نحویکه این مهم بیش از سه هفته به طول می انجامد.

وی افزود: همچنین وجود سرویس های بهداشتی مناسب در سایت های گردشگری از جمله نکات بسیار مهمی است که باید مسئولین ایرانی به آن توجه ویژه داشته باشند.

در ادامه، روبرتا از تورگردانان برزیلی اظهارکرد: وقتی همه به برزیل می روند (برای جام جهانی ۲۰۱۴) من به ایران آمده ام که بتوانم شرایط را برای اعزام گردشگران برزیلی در سال ۲۰۱۵ به ایران و استان زیبای کرمانشاه فراهم کنم.

روبرتا یادآور شد: سرویس های بهداشتی مسئله بسیار مهمی است که همواره باید مورد توجه ویزه مسئولین قرار گیرد، به گونه ای که اگر در یک سایت گردشگری بی نظیر همچون بیستون سرویس بهداشتی مناسبی برای گردشگران خارجی وجود نداشته باشد، آنها ناچارند به خاطر همین مسئله توقف خود در آن سایت بی نظیر را کوتاه کنند و سریعا به هتل برگردند و چنین شرایطی هرگز برای گردشگران جذاب نخواهد بود.

در پایان این گردهمایی «ابراهیم رضایی» استاندار کرمانشاه قول داد که ضمن برقراری شرایط صدور ویزا در محل فرودگاه بین المللی کرمانشاه، نسبت به ایجاد سرویس های بهداشتی مناسب برای گردشگران خارجی در مجموعه های تاریخی استان اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه ها برای توسعه گردشگری استان صدور ویزای ۱۵ روزه در محل فرودگاه بین المللی کرمانشاه برای گردشگران خارجی است که این مهم می تواند به توسعه گردشگری استان کمک قابل توجهی کند.

«حسن انصاری» که برگزار کننده این تور آشنایی بود نیز گفت: «این سفر از کرمانشاه شروع شده و در ادامه در استانهای همدان، اصفهان، کاشان، شیراز و تهران ادامه می یابد.»

وی یادآور شد: این سفر برای تورگردانان آژانس های گردشگری برجسته اروپایی و آمریکای جنوبی برگزار شده و هدف از آن این است که شرایط و امکانات ایران برای گردشگری به همراه امنیت و آرامش موجود در کشور را به آن ها عملا نشان داده تا آنها نیز بتوانند بر روی اعزام گردشگر به ایران برنامه ریزی کنند.

365407_148 تبلیغ ایران برای امن بودن خود و حل مشکل ویزا در فرودگاه

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *