رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ شهریور ۱۴۰۱

تالاب سیاه درویشان صومعه سرا

لینک این مطلب کپی شد!

تالاب سیاه درویشان صومعه سرا یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد شهرستان صومعه سرا می‌باشد که در قسمت شمالی آن واقع شده است و از نظر زیست محیطی، سیاحتی و اقتصادی دارای اهمیت بسیاری می‌باشد. زیرا در حاشیه آن افراد زیادی زندگی می‌کنند که اساس معیشت آن‌ها کشت محصولاتی همچون برنج، صیفی‌جات، مرکبات و توتون است. این تالاب زیستگاه گونه‌های مختلف پرندگان بومی، مهاجر همچون کیلار، فیلوش، خوتکای پر سفید و معمولی و لک لک و انواع آبزیان می‌باشد. از مهم‌ترین رودخانه‌هایی که به این تالاب می‌ریزند می‌توان به ماسوله رودخان، قلعه رودخان و پسیخان اشاره کرد.

-سياه-درويشان-و-نرگستان-صومعه-سرا-2 تالاب سیاه درویشان صومعه سرا
تالاب صومعه سرا از نظر زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است. شهرستان صومعه سرا به دلیل قرار گرفتن در حاشیه جنوبی تالاب انزلی، سالانه پذیرای پرندگان مهاجری از قبیل کیلار، فیلوش، خوتکای پرسفید و معمولی است که به لحاظ بین المللی نیز دارای اهمیت بسیاری است و هر ساله تعداد زیادی از گردشگران و محققان بین المللی را به سوی خود می کشاند. این تالاب در فاصله تقریبی ۲۳ کیلومتری مرکز استان قرار دارد. از چهل رودخانه جاری در گیلان بیش از ۱۰ رودخانه کوچک و بزرگ در شهرستان صومعه سرا جریان دارد که جملگی از ارتفاعات شهرستان‌های ماسال و فومن سر چشمه گرفته و پس از طی مسافتی و عبور از روستاهای متعدد به تالاب منتهی می‌شوند.برای رفتن به تالاب های سلکه، سیاه درویشان و نرگستان صومعه سرا باید به سمت هنده خاله حرکت کنید. در مسـیر بـه سمت تالاب در اطراف درختان صنوبر به وفور دیده می شوند.

-سياه-درويشان-و-نرگستان-صومعه-سرا-3 تالاب سیاه درویشان صومعه سرا

مسیر پر از دشـت هـای زیبا ، شالیزارهای برنج و درختان صنوبر است. در ۵ کیلومتری صوفیان ده، ورودی سـیاه درویشان تالاب گل لاله قرار دارد. برای رسیدن به تالاب باید از پل رودخانه در ۵ کیلومتری روستای سیاه درویشان عبور کرد و سپس با قایق به تالاب رفت.تالاب سیاه درویشان و نرگستان صومعه سرا در ادامه تالاب انزلی قرار گرفته و تحت حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد.

مسیر خودروی شخصی برای رفتن به تالاب های سلکه، سیاه درویشان و روستای نرگستان صومعه سرا باید به سمت هنده خاله حرکت کنید. در مسـیر بـه سمت تالاب در اطراف درختان صنوبر به وفور دیده می شوند. مسیر پر از دشـت هـای زیبا ، شالیزارهای برنج و درختان صنوبر است. در ۵ کیلومتری صوفیان ده، ورودی سـیاه درویشان تالاب گل لاله قرار دارد. برای رسیدن به این تالاب باید از پل رودخانه در ۵ کیلومتری روستای سیاه درویشان عبور کرد و سپس با قایق به تالاب رفت.

-سياه-درويشان-و-نرگستان-صومعه-سرا-1 تالاب سیاه درویشان صومعه سرا

1 تالاب سیاه درویشان صومعه سرا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *