رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ دی ۱۳۹۲

تالاب سولقان ( سولگان )

لینک این مطلب کپی شد!

تالاب سولگان در نزدیکی گندمان در استان چهار محال و بختیاری قرار دارد. این تالاب بیش از هشت کیلومتر مربع مساحت دارد که عمق آب آن در گذشته متجاوز از یک متر بود. و به همین دلیل محل مناسبی برای زندگی مرغان آبی بود و انواع مختلف پرندگان مهاجر را به خود جلب می‌کرده ولی به علت عدم توجه کافی و بهره‌برداری های نامعقول و غیراصولی از آب و زمین های حاشیۀ این تالاب، تعداد پرندگان مهاجر رو به کاهش گذاشته و فضای زیبای آن تخریب شده است. از انواع پرندگانی که در این تالاب مورد شناسایی قرار گرفته‌اند می‌توان به چنگر، یوزگنبی، قورقور و قزل غاز اشاره کرد.

تالاب سولقان در موقعیت جغرافیاییE315837 و N504711 در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.این تالاب زیبا و با شکوه در ۷۰ کیلومتری شهرکرد در مسیر شهرکرد به ایذه قرار گرفته و دارای اکوسیستمهای زیبایی است. حضور عشایر ومهاجرت و زیست پرندگان مهاجر و رویش گلهای رنگارنگ در برخی فصول سال زیبایی این مکان را چند برابر کرده. تالاب از دو بخش شرقی و غربی تشکیل شده که تالاب غربی به ولگان نیز شناخته می شود.

تالاب سولقان (سولگان) با مساحتی حدود ۱۱۵ هکتار به دلیل قرار گرفتن در ضلع جنوبی جاده چهارمحال بختیاری به خوزستان به لحاظ گردشگری وزیست محیطی از اهمیت ویژه ای برخورداراست.تالاب سولقان در زمان پر آبی یکی از مناطق ارزشمد زادآوری پرندگان آبزی به خصوص اردک ها بوده است.

-1 تالاب سولقان ( سولگان )

-2 تالاب سولقان ( سولگان )

-3 تالاب سولقان ( سولگان )

-4 تالاب سولقان ( سولگان )

 تالاب سولقان ( سولگان )

           
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفیع

    اینجا برای نفس تازه کردن مهاجران پرنده مکانی دلخواه شده و در عبور پلیکاه ها حوصیلها و دیگر پرندگاه از آسمان نیلی ایران این محل یکی از چند مکان بینظیر بشمار میاد

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *