جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بهترین کافه رستورانهای یلدایی

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ آذر ۱۴۰۰

باید با خودمان رو راست باشیم، اولین چیزی که با شنیدن شب یلدا به ذهنمان می‌رسد آن یک دقیقه طولانی‌تر بودن ۳۰ آذر نیست، بلکه خوراکی‌هایی است که قرار است در این شب نوش جان کنیم. اصلا به نظر ما این خوراکی‌های شب یلداست که همه را دور هم جمع می‌کند، این خوراکی‌ها هستند که بهانه این شب طولانی اند. مردم برای این شب یلدا را جشن می‌گیرند که ۱ دقیقه بیشتر با هم دیگر می‌توانند تنقلات میل کنند و از انواع خوشمزه جات پائیزی زمستانی لذت ببرند.

آجیل شب یلدا با باسلوق‌های بزرگ نارگیلی و مغز گردویی، هندوانه‌های ترد و شیرین شب یلدا، انار سرخ دون شده با گلپر یلدایی، ازگیل و انواع میوه‌های فصل، شلغم و لبوی خوش رنگ، خوشمزه و بسیار مفید و غذاهایی لذیذی که به این شب طعم و مزه‌ای دیگر می‌دهند. این شب بعد از خوراکی‌های خوشمزه و یک دقیقه طولانی‌تر بودنش رسم و رسومی هم دارد. دورهمی دوستانه و فامیلی، شاهنامه و حافظ خوانی، بازی و سرگرمی‌هایی مثل اسم فامیل و دبرنا، گپ و گفت و یاد کردن خاطرات، کرسی و غیبت درمانی و یادی از گذشتان.

یلدا 1 بهترین کافه رستورانهای یلدایی

اما به دلیل مشغله‌هایی که تقریبا همه ما درگیرشان هستیم، مثل دوری از خانه و خانواده، عدم وجود شرایط برای برپایی جمع‌های فامیلی و هزار یک دلیل موجه و غیر موجه دیگر ممکن است باعث شود برخی این شب را آنطور که بایسته و شایسته آن است جشن نگیرند و تا سال دیگر حسرت آن را بخورند. در این مطلب یلدایی می‌خواهیم تعدادی از بهترین کافه رستوران‌های تهران که شب یلدای مبسوطی با تمام سور و سات در آن برگذار می‌شود را به شما معرفی کنیم تا تحت هر شرایطی استفاده حداکثری از لذت یلدایی را ببرید، با ما در ادامه این گزارش همراه باشید.

۱- رستوران نگیما

نخستین رستوران یلدایی پیشنهادی ما، یکی از جدیدترین و کامل‌ترین رستوران‌های تهران است. رستوران نگیما که به تازگی در محله قیطریه راه اندازی شده و دارای دو بخش مجزا از هم است. در طبقه اول شما با یک دکور مینیمال و زیبا منوی غذایی خوشمزه و لذیذ ایرانی و در طبقه دوم که فضایی روف گاردن مانند دارد بخش کافه و رستوران فرنگی را برای انتخاب کردن پیش رو دارید. رستوران نگیما پیشنهاد ما برای هر شخص مشکل پسندی است، شما چه به دنبال یک رستوران رسمی و کلاسیک باشید و چه به دنبال یک کافه کژوال مدرن برای برپایی یک شب یلدای کامل از گرم نوش‌های زمستانی گرفته تا موسیقی و سرویس عربی، کافه رستوران مجلل نگیما یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید.

نیگما بهترین کافه رستورانهای یلدایی

۲- کافه شمرون

بله درست مثل سالیان قبل قرار است شب یلدای تکمیلی در شعب کافه شمرون برگزار شود (برای آشنایی بیشتر با چهار شعبه کافه شمرون می‌توانید به این لینک مراجعه کنید). یک برنامه کامل که بطور همزمان در شعبه الهیه، بوستان گفتگو و باملند قرار است برگزار شود. پذیرایی کامل از شام و نوشیدنی‌های سرد و گرم شده تا آجیل یلدایی و میوه‌های یلدایی، موسیقی زنده (هم سبک سنتی و هم پاپ) حافظ خوانی و آخرین فال پائیزی گرفته تا برنامه استند آپ کمدی به صرف لبو، باقالی و کدوحلوایی، کافه شمرون‌ها را به گزینه‌ای نوستالژیک برای دورهمی یلدایی شما تبدیل می‌کند.

شمرون بهترین کافه رستورانهای یلدایی

۳- شانلی

شب‌های یلدایی رستوران شانلی، یلدایی که به مدت ۱۵ شب و از ۱۵ آذر تا خود شب یلدا در شانلی برگزار می‌شود. بله شما در دو هفته منتهی به شب یلدا در کنار غذای انتخابیتان یک سینی مخصوص یلدایی شامل میوه، شیرینی، آجیل و انواع خوردنیجات جذاب یلدایی خواهید داشت. در شانلی یلدا یک شب نیست بلکه دو هفته است.

شانلی بهترین کافه رستورانهای یلدایی

۴- سریاس

دوست دارید یلدای امسال را در یک رستوران با فضا و دکوری به سبک سفره خانه برگذار کنید. جایی که در ظروف و سینی‌های مسی از شما پذیرایی شود و یک محیط خانوادگی سنتی را در این شب خاص تجربه کنید. رستوران سریاس یک انتخاب خوب و جدید و جذاب در محدوده سید خندان و شریعتی است.

سریاس بهترین کافه رستورانهای یلدایی

۵- کیپ لیک

شب یلدای امسال را در یک محیط خاص متفاوت و جذاب خوش بگذرانید. قطعا کافه رستوران کیپ لیک در کاخ موزه سعد آباد یک انتخاب متفاوت خواهد بود. برگزاری شب یلدا در فضای باز و میان درختان سعد آباد با سیستم گرمایشی بسیار خوب و هوایی دلچسب کیپ لیک را به یکی دیگر از پیشنهادات یلدایی ما تبدیل کرده است.

کیپ لیک بهترین کافه رستورانهای یلدایی

۶- عمارت خانه پدری

اگر امکان دسترسی به منزل پدریتان را ندارید یا دلتان برای شب یلدایی که کودکی در منزل پدربزرگتان تجربه کرده‌اید تنگ شده رستوران خانه پدری یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شماست. کافه‌ای در حوالی خیابان کریمخان و در یک منزل قدیمی جان می‌دهد برای یک شب یلدای خاطره انگیز.

خانه پدری بهترین کافه رستورانهای یلدایی

۷- چارگاه

چارگاه یک رستوران تمام ایرانی با منویی از کله پاچه و دیزی است تا انواع کباب و خورش و پلو. یلدا با حال و هوای تهرونی یک لطف دیگری دارد. یلدا با موسیقی تهرونی با پذیرایی تهرونی و با انار و سور سات تهرونی لطف و صفای دیگری دارد.

چارگاه بهترین کافه رستورانهای یلدایی

۸- مون لانژ کافه

اگر اهل کافه و لانژ و فضای دنج و کلاسیک هستید کافه مون لانژ همان جایی است که باید برای یلدای امسال میزتان را در آن رزرو کنید. کافه‌ای در محدوده زعفرانیه با دکوری زیبا و صنعتی مجسمه‌های زیبا با آشپزخانه و باری تکمیل و حرفه‌ای و با مبلمان چرم و راحت و موزیک آرامش بخش بشدت مناسب برای یک شب یلدای متفاوت است.

مون لانژ بهترین کافه رستورانهای یلدایی

۹-کالوک

علاقمندید شب یلدا را در یک تراس سر سبز و با گرمای متبوع سپری کنید، دوست دارید از سرویس و غذاهای خوشمزه عربی نوش جان کنید یا حتی شاید غذاهای لذیذ ایرانی و یا خوراک‌های بینظیر ایتالیای پس حتما شب یلدای امسال را در کالوک به خاطره تبدیل کنید.

کالوک بهترین کافه رستورانهای یلدایی

۱۰- کافه رستوران فرین

فرین یکی دیگر از کافه رستوران‌های تازه تاسیس و حرفه‌ای تهران است که در محدوده سعادت آباد قرار دارد. این کافه رستوران با پیانو و پیانیستش، با بخش لانژ و VIP ای که برای مشتریان مشکل پسند در نظر گرفته و با انواع پاستا، پیتزا، برگر و خوراک‌های گیاهخواری‌اش و البته با پیش غذا و اسنک‌هایش در کنار منوی کامل نوشیدینی سرد و گرمش تمام المان‌های لازم برای برپایی یک شب یلدای خاص را برای ما در کنار هم جمع کرده است.

فرین بهترین کافه رستورانهای یلدایی

۱۱- رندی

رندی بشدت شما را یاد منزل مادربزرگی می‌اندازد که دکور خانه‌اش هم گرم و صمیمی است و هم به روز. غذاهای اینجا به شدت شما را یاد دستپخت مادر و مادربزرگتان می‌اندازد. اینجا پر است از سرگرمی‌هایی که مناسب شب یلداست، اینجا صفا و محبت و حس و حال خوب در جریان است. اینجا یکی از دنج ترین و بهترین انتخاب‌ها برای یک شب یلدا همراه با شاهنامه خوانی، فال حافظ و کلی اتفاق خوب و ناب است.

رندی بهترین کافه رستورانهای یلدایی

۱۲- الحریرا

بله کم نیستند طرفداران سبک عربی، از غذا و قهوه گرفته تا سرویس قلیان خاص و جذاب عربی. رستوران الحریرا یکی از بهترین‌های سبک عربی در تهران هم برنامه مبسوطی برای شب یلدای امسال در نظر گرفته. برنامه ویژه‌ای که می‌توانید در کنار این خوراک‌های بینظیر عربی از آن‌ها لذت کامل ببرید.

الحریرا بهترین کافه رستورانهای یلدایی

۱۳-فودهال سام

به غیر از کافه رستوران های شهر یکی دیگر از مکان هایی که می توانید یک شب یلدای متفاوت را با محیطی شلوغ تر و صمیمی تر تجربه کنید فودهال یا فودکورتهای شهر هستند. فودهال سام که فودهال تازه تاسیس در محدوده ی پاسداران می باشد برنامه ی ویژه ای را برای طرفداران خود تدارک دیده است. سام با دکور و محیط زیبا و شش کافه و رستوران و با تنوع سبکی از ایرانی تا مکزیکی برنامه ویژه ای را با اجرای گروه ونگ وا، پذیرایی و هدیه شب یلدا تدارک دیده تا شما از شب یلدا در این فودهال لذت ببرید.

فودهال سام بهترین کافه رستورانهای یلدایی

۱۴-فودکورت رویال تراس

فودکورت رویال تراس هم یکی دیگر از فودکورت های تازه تاسیس در غرب تهران است. فودکورتی که با تراس زیبا و دید ۳۶۰ درجه تهران میتوانید یک شب یلدای خاطره انگیز را در آن تجربه کنید. رویال تراس در شب یلدا با اجرای گروه داماهی، پذیرایی شب یلدا، عکس با ننه سرما و بدون هزینه ی ورودی میزبان شماست تا با تنوع غرفه های غذایی و محیط زیبا حسابی در شب یلدا خاطره سازی کنید.

رویال تراس بهترین کافه رستورانهای یلدایی

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    رستوران هاي جذابي هستن كه تركيبي از فضاي سنتي و مدرن ساخته شدن و بيشر رستوران ها از گياهان استفاده كردن

    ۲۶ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد