رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ تیر ۱۳۹۹

باغ وحش صفادشت

لینک این مطلب کپی شد!

باغ وحش صفادشت ، باغ‌وحشی است که این امکان را برای شما فراهم می سازد تا یکی از زیباترین تجربه‌های ممکن برای تماشای گونه‌های مختلف حیوانات و تماشای بازی، غذا خوردن و حتی خوابیدن آنها را ببنید و لذت ببرید . این مجموعه در زمینی به وسعت ۵ هکتار بیش از ۹۰۰ موجود زنده در ۱۴۵ گونه جانوری را در معرض دید علاقمندان به حیات وحش قرار داده است.

باغ وحش صفادشت

از مجموع گونه های موجود در این باغ وحش ، ۱۰ گونه جانوری منحصر به فرد و در حال انقراض از قبیل شیر آفریقایی ، زرافه ، پلنگ جگوار سیاه و گونه هایی از خزندگان و.. است که نگهداری آنها بصورت ویژه و بر اساس استاندارد های بین المللی است که این موجودات زنده در گروه گوشتخوار، علفخوار، خزندگان ، چرندگان، پرندگان و آبزیان دسته بندی شده اند و از مهمترین گونه های نادرو کمیاب دیگر که در این مجموعه نگهداری می شود می توان به ببر بنگال، مار آناکوندا، مار پیتون، اسب فلابلا و کوسه ماهی اشاره کرد. اغ وحش صفادشت گونه‌های کمیاب و منحصر به فردی را در خود جای داده است و در هر جایی نمی‌توانید از گونه‌های آن پیدا کنید.

همچنین در آکواریوم این مجموعه حیوانات جذابی مانند دراگون، بلک مانیتور، آرژانتین تگو، یلو آناکوندا، مار پیتون، لئوپارد گکو، کلمبین رنبو بوآ و… وجود دارند که اطلاعاتی مانند حداکثر سایز، طول عمر، زیستگاه، دمای محیط، تغذیه و توضیحات را می‌توان روی قفس آنها دید.اما دو حیوانی که بیشترین طرفدار را در این باغ وحش دارند، جگوار و زرافه آفریقایی هستند. کمتر باغ وحشی زرافه را در کلکسیون حیوانات خود دارد و این نکته باغ وحش صفادشت را نسبت به سایر باغ وحش ها برتر می کند.
علاوه بر نگهداری از حیوانات زنده در این باغ وحش ملارد ، کلکسیونی از حیوانات و پرندگان تاکسیدرمی شده نیز توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب می‌کند که از جمله آن ها می‌توان به شاه طوطی، کله شوکاء، پرستوی دریایی، کاسکو، باقرقره، دلیجه، دوراج، بوتیمار، جغد، عقاب، خرس، پلنگ، سگ آبی، طاووس ، انواع پروانه و… اشاره داشت که فضایی منحصر به فرد را ایجاد کرده است.

ورود اولین جگوار آمریکایی در ایران و غرب آسیا با مشکلات بسیار زیاد و پرداخت هزینه بالا انجام گرفت که این واردات صرفا برای بازدید اقشاری است که توان خروج از کشور و بازدید از گونه‌های نادر در حال انقراض را نداشته‌اند.این گونه در کل دنیا حدود ۶۰۰ قلاده است که ۱۰۰ قلاده در اسارت و ۵۰۰ قلاده در طبیعت به سر می‌برند. این حیوان وحشی‌ترین و نترس ترین موجود کره زمین است. جگوار سیاه به ندرت در باغ وحش‌ها وجود دارد. گفته می ‌شود برای آوردن جگوار به باغ وحش صفادشت چیزی حدود ۴۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

باغ وحش صفادشت که در شهرستان ملارد کرج قرار دارد، از بهترین باغ وحش های تهران بعد از باغ وحش ارم به حساب می‌آید که در حال حاضر به عنوان جاذبه های گردشگری تهران مورد توجه گردشگران تور تهرانگردی و حتی توریست‌ها قرار گرفته است. در واقع می‌توان گفت یکی از زیباترین تجربه‌های ممکن برای افراد عاشق حیات وحش و حیوانات، می‌تواند تماشای گونه‌های مختلف حیوانات و تماشای بازی، غذا خوردن و حتی خوابیدن آنها باشد که اتفاقا باغ ‌وحش صفادشت کرج این امکان را برای شما فراهم کرده است.

باغ وحش صفادشت

باغ وحش صفادشت در زمینی به وسعت ۵ هکتار در حدود ۵۰ کیلومتری غرب تهران قرار گرفته است. البته قرار است این فضا به ۱۰ هکتار تغییر پیدا کند و در آینده نزدیک به یکی از بهترین باغ وحش های ایران تبدیل شود. بیش از ۸۰۰ موجود زنده در ۱۴۵ گونه جانوری برای تماشای علاقه‌مندان به حیات وحش در این مکان قرار دارد.
در سال های اخیر انجمن های بسیاری در سرتاسر جهان بر علیه باغ وحش ها و نکهداری از حیوانات به وجود آمده است. فعالین این حوزه و انجمن های مخالف با ایجاد باغ وحش ها در این سال ها موفق شده اند تا حدود زیادی استانداردهای نگهداری حیوانات را افزایش دهند و حتی در مواردی نتیجه فعالیت آنان تعطیل باغ وحش های غیراستاندارد بوده است.این حقیقت که باغ وحش ها در همه جای جهان موظف هستند استانداردهای را رعایت کنند حالا دیگر چیز عجیبی نیست و همگان به آن اذعان دارند اما مساله این است که این استانداردها در ایران همچنان یا اصلا رعایت نمی شوند و شاید در حدی کمتر از ۲۰ درصد رعایت شده اند.امروزه براساس گزارش رییس اداره ساماندهی دفتر حفاظت و شکار و صید سازمان محیط‌زیست در ایران حدود ۷۰ باغ‌وحش و مراکز نگهداری حیوانات و باغ‌پرندگان وجود دارد، که از بین همه آن ها تنها ۱۴ باغ‌وحش مجوز سازمان محیط ‌زیست را دارند.

در این رستوران، انواع غذاهای خوشمزه ایرانی برای سرو شدن، منتظر مهمانان خواهند بود. پذیرایی گرم به مهمانان، خاطره یک غذای خوشمزه را برای آنان ماندگار خواهد کرد.

همه بازدید کنندگان این باغ‌وحش می توانند تجربه شتر سواری در باغ وحش صفا دشت را همراه خود به خانه ببرند. اینجا مکانی است که می توانید به چند هزار سال قبل برگردید و خود را به جای یک صحرانشین جا بزنید!

همچنین ماهیگیری، سوارکاری، شترسواری، غذا دادن به حیوانات و عکاسی با مار تفریحات هیجان‌انگیز دیگری است که در این مکان وجود دارد؛ اما در نظر داشته باشید بابت تمام این تفریحات هزینه¬ جداگانه گرفته می¬‌شود و صرف خرید بلیت ورودی مجموعه به معنای امکان استفاده رایگان از تفریحات باغ وحش صفادشت نیست.

نحوه دسترسی به باغ‌وحش صفادشت

آدرس :شهرصفادشت، میدان نبی اکرم، بلوار الغدیر، جنب دانشگاه ازاد اسلامی

باغ وحش صفادشت

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *