رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

باغ خسرو شاهی تهران

لینک این مطلب کپی شد!

باغ خسرو شاهی یکی از باغ های قدیمی در مجاورت بیت امام (ره) که به صورت بسیار زیبا بازسازی شده و در اختیار شهروندان تهران قرار گرفته است.در شمالی ترین محله نقطه کلان شهر تهران در پای کوههای سر به فلک کشیده این فلات عظیم باغی زیبا و مصفا در دل کوچه پس کوچه های این شهر نهفته است. با قدمتی دراز و قدیمی، گرد و غبار سالهای طولانی بر کالبد این عمارت زیبا و باغ پیرامونش نشسته بود اما هم اکنون این عرصه زیبای شهری جلوه گری جدیدی را آغاز کرده است.

این باغ در زمینی به مساحت ۱۲ هزار و ۳۹۶ مترمربع با زیربنای سه هزار و ۵۵۲ متر مربع ساخته شده است که با انجام عملیات مرمت ضمن بخشیدن کاربری های خدماتی، فرهنگی و اجتماعی و احیا هویت محله نیازهای گردشگران را فراهم خواهد کرد. طراحی و مرمت یک کوشک اصلی به مساحت ۶۰۰ متر مربع در دو طبقه از دیگر ویژگی های این باغ به شمار می رود.

محوطه سازی کل فضا و احیای فضاهای سبز پیرامونی عمارت به سبک باغ های ایرانی جلوه خاص به این مکان بخشیده کهاز درختان و گلهای ایرانی آکنده شده است.باغ خسرو شاهی دارای آمفی تئاتر با ظرفیت ۴۰۰ نفرمی باشد .متراز کل باغ ۱۲۳۰۰ متر مربع می باشد که با نوع فضای موجود و امکان بالقوه آن یک سرای محله با شکوه در ۸۲۰۰ مترمربع در ان طراحی و کار گردید که فضایی باشد در راستای اهداف فرهنگی و هنری شهروندان تهرانی.

آدرس : خیابان نیاوران، محله جماران، جنب بیت امام خمینی (ره)

-خسرو-شاهی-1 باغ خسرو شاهی تهران
-خسرو-شاهی-2 باغ خسرو شاهی تهران
-خسرو-شاهی-3 باغ خسرو شاهی تهران
-خسرو-شاهی-4 باغ خسرو شاهی تهران

منبع : بزنیم بیرون

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *