جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ایجاد فضاهای سبز در اطراف شهر تاریخی شوش

تاریخ بروزرسانی :
۳۰ تیر ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۴/۳۰ – محمدحسین ارسطوزاده، مدیر پایگاه جهانی شوش به خبرنگار مهر اظهار داشت: فضاهایی در حریم تاریخی شهر شوش وجود دارد که کاربری مسکونی و شهری دارد. در این محوطه ها زیرنظر کارشناسان، باستان شناسان و متخصصین میراث فرهنگی فضای سبزی ایجاد می شود که گرد و خاک ناشی از بادهای فصلی و موسمی خوزستان باعث آزار و اذیت مردم نشود.

وی ادامه داد: وقتی که از محوطه تاریخی شوش گرد و خاک بلند شود مردم دچار ناراحتی های ریوی می شوند باید این مشکل آنها را حل کنیم. ما معتقدیم که هیچ مشارکتی بدون مردم انجام نمی شود.

مدیر پایگاه جهانی شوش گفت: درختکاری اطراف شوش توسط یکی از انجمن های دوستدار میراث فرهنگی زیر نظر کارشناسان و باستان شناسان انجام می شود. در برخی جاها که هیچ اثر تاریخی وجود ندارد بلوار و فضای سبز ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه فضاهای شهری ساماندهی می شود، گفت: این ساماندهی در جهت تعامل بین شهر و آثار تاریخی انجام خواهد شد. اگر نتوانیم این ساماندهی را انجام دهیم نمی توان آثار تاریخی را نگه داشت چون این شهر، یک شهر زنده است مشکلات آن باید آسیب شناسی شود ما حتی به مردم و مسئولین گفتیم که میراث فرهنگی چه ارزشی دارد. عده ای معتقدند که میراث فرهنگی مزاحم است.

مدیر پایگاه جهانی شوش در واکنش به اینکه بالاخره حریم شهر تاریخی شوش چند هکتار خواهد شد، گفت: ما هیچوقت سر این موضوع که اینجا ۴۰۰ هکتار باشد یا ۱۲۰۰ هکتار وارد جدل نشده ایم. در حریم ضوابطی داریم که می توان از آثار حفاظت کرد این حریم ضابطه مند است چیزی که تاکنون وجود نداشته است اما امروز پیمانکار دیوار خشتی به عنوان حصار شوش خواهد ساخت که سال ها مدنظر مسئولین بود.

وی گفت: ارتفاع دو ساختمان بلند ترمینال نیز کم می شود این اشکالات در حال برطرف شدن است تمام این اقدامات با همفکری ۱۸ کارشناس که ۱۱ نفر از آنها باستان شناس هستند، انجام می شود.

ارسطوزاده گفت: چندین سال است که خانه های مردم در عرصه این شهر ساخته شده است . مدت ها طول می کشد تا بتوان آنها را راضی کرد. شوش با تمام روستاهای اطرافش جزو منظر فرهنگی هستند.

IMG20131658 ایجاد فضاهای سبز در اطراف شهر تاریخی شوش

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *