رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ دی ۱۳۹۳

افتتاح دفتر صدور روادید فرودگاهی کرمان در آینده نزدیک

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۲۹- مسوول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان گفت: در آینده نزدیک بخش صدور روادید فرودگاهی در کرمان راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کویر، اکبر اعتمادی روز یک‌شنبه در یک نشست خبری اظهار کرد: در مدت ۱۰ ماهی که از عمر این دفتر در کرمان می‌گذرد بیش از ۱۰۰۰ نفر مراجعه کرده‌ان که اغلب آن‌ها برای ترجمه و تائید مدارک تحصیلی اقدام کرده‌اند.

او افزود: نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان به استان‌های هم‌جوار نیز خدمات و تسهیلات ارائه می‌کند ضمن این که دفاتر این نمایندگی در ۱۵ استان کشور وجود دارد.

اعتمادی بیان کرد: تاکنون مکاتباتی با مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور جهت شناسایی و دعوت کرمانی‌های مقیم خارج انجام و در واقع کمیته تخصصی در این زمینه تشکیل شده است و با توجه به این که وزارت امور خارجه نمی‌تواند به سراغ تک تک این افراد برود اما هرکسی که به دفاتر ما در خارج از کشور مراجعه کند برای وی پروند تشکیل می‌شود.

مسوول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان ادامه داد: از سوی دیگر باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری و پتانسیل‌های استان معرفی شود تا کرمانی‌ها و سایر هموطنان مقیم خارج به آمار درستی جهت سرمایه‌گذاری دست یابند.

اعتمادی در همین رابطه خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌ها شد و یادآوری کرد: برخی مسوولان ارگان‌ها متاسفانه در قبال اعلام فهرست سرمایه‌گذاران استان همکاری چندانی با دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه کرمان نداشته‌اند.

وی افزود: ما برای سهولت و تسریع در انجام کارهای مردم از طریق شماره چهار رقمی با دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه و هم‌چنین پست الکترونیک با همه نقاط دنیا ارتباط داشته و هم‌چنین هر ایرانی که در هر نقطه دنیا مشکلی داشته باشد و درخواست کمک کند حتماً راهنمایی و کمک خواهیم کرد.

اعتمادی سپس گفت: در آینده نزدیک بخش صدور روادید فرودگاهی برای اتباع خارجی نیز در فرودگاه کرمان راه‌اندازی خواهد شد ضمن این که تاکنون ۸۰ درصد این کار بزرگ انجام شده و در صورت پیگیری پرواز آن، به‌زودی دفتر آن مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: در حال حاضر صنعت توریسم در کشورهای مختلف دنیا بسیار حائز اهمیت و دارای منبع بزرگ درآمدی است و با توجه به این که کشور ما و استان کرمان نیز در این زمینه بسیار غنی هستند از این رو با ایجاد دفتر صدور روادید کار بزرگی در زمینه گردشگری هم در استان اتفاق می‌افتد.

مسوول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان تصریح کرد: با رونق گردشگری و باز شدن پای گردشگران خارجی به استان کرمان مطمئناً سرمایه‌گذاران هم به این استان سوق پیدا کرده و کسب و کار هم رونق می‌گیرد.

اعتمادی اظهار کرد: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان آمادگی دارد تا خدمات و تسهیلاتی را برای هیات‌های علمی انجام دهد و بتواند با کشورهای دیگر نیز تبادل استاد و دانشجو داشته باشد که در این زمینه هم با دانشگاه‌های کرمان جلساتی برگزار شده است.

وی گفت: در زمینه سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی نیز باید سفیران کشورهای کشورهای مختلف را دعوت و از نزدیک در مورد ظرفیت‌های و راهکارهای اقتصادی صحبت کرد چراکه تحقق این امر در درازمدت آثار و برکات فراوانی برای استان خواهد داشت، البته نباید فراموش شود که بایستی زیرساخت‌ها و نیروهای کارآمد و کارشناس هم در استان آماده باشند.

اعتمادی بیان کرد: هر زمان که تاجر و کسی که می‌خواهد برای محصول خود بازاریابی کند به ما مراجعه کند فوراً رایزنی کرده و آمار و اطلاعات بازار را برایش بررسی خواهیم کرد ضمن این که برای تاجران خارجی نیز ویزا و تسهیلات نه و شش ماهه صادر خواهیم کرد تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشوند.

وی تصریح کرد: برای اینکه تاجران هم اطمینان داشته باشند که نمایندگی وزارت امور خارجه هیچ‌گونه قصد دخالت و یا پایش اطلاعات و آماری انجام نخواهد داد بهتر است مستقیما به ما مراجعه کنند تا ضمن برقراری ارتباط تنگاتنگ، بدون واسطه‌گری کار آن‌ها انجام و فایلی محرمانه به آن‌ها اختصاص داده شود، به علاوه در بخش تهیه اسناد نیز هر نوع مدرکی به زبان‌های مختلف تایید می‌شود.

مسوول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان با اشاره به این که هدف ما توسعه استان است خاطرنشان کرد: وظیفه ما ارائه خدمات و تسهیلات به مردم است از این رو پل ارتباطی بین استان و خارج از کشور محسوب می‌شویم.

398 افتتاح دفتر صدور روادید فرودگاهی کرمان در آینده نزدیک

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *