جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

انواع ویزای کانادا برای اقامت موقت

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ آبان ۱۳۹۸

بعضی از کشورها برای ورود به کشور کانادا نیازی به ویزای کانادا ندارند اما بیش از ۱۴۸ کشور مختلف در جهان برای مهاجرت، کار و یا تفریح به ویزا نیاز دارند. شما نیز اگر عضو کشورهای معاف از ویزا نباشید برای آنکه اجازه‌ی ورود به کشور کانادا را داشته باشید باید یک مهر تحت عنوان ویزا کانادا روی پاسپورت شما بخورد.
در واقع این مهر مجوزی رسمی و قانون برای سفر یا اقامت شما بصورت موقت و یا دائمی، به کشور کانادا است. اگر سفارت کانادا در کشور شما به این نتیجه برسد که شما شرایط لازم برای سفر به کانادا را دارید و مدارک مورد نیاز را برای ورود به این کشور آماده کرده‌اید، ویزای کانادا را برای شما صادر می‌کند.
طبق دلایل مختلفی که برای سفر به کانادا وجود دارد ویزاهای مختلفی هم صادر می‌شود، با ما همراه باشید تا با انواع ویزا کانادا آشنا شوید.

کانادا انواع ویزای کانادا برای اقامت موقت

انواع ویزای کانادا
ویزا کانادا را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد:
۱. ویزای اقامت موقت کانادا
۲. ویزای اقامت دائم کانادا
ویزای موقت برای اهدافی چون گردشگری، تحصیل یا کار و دیدار خانواده مناسب است و شما اجازه دارید برای مدت زمان محدود و مشخصی در این کشور بمانید.
اما افرادی که دارای ویزای اقامت دائم هستند اجازه دارند تا بصورت دائم به منظور کار در این کشور بمانند تا بتوانند به شهروندی کانادا در بیایند.
این دو دسته به گروه‌های کوچکتری هم تقسیم می‌شوند که انواع ویزای کانادا برای اقامت موقت یا دائم به شرح زیر است:
ویزاهای کانادا برای اقامت موقت
افراد دارای این ویزا می‌توانند برای مدت زمان معینی که اغلب ۶ ماه است و از طرف کنسولگری کانادا تعیین می‌گردد در این کشور بمانند. همچنین این ویزا می‌تواند یک بار ورود و یا چندبار ورود باشد. در ویزای یک بار ورود شخص تنها می‌تواند یک بار وارد این کشور شده و پس از ۶ ماه اقامت به کشور خود برگردد اما در ویزای چندبار ورود فرد این اجازه را دارد که تا مدتی که ویزایش معتبر است چندین بار وارد این کشور شده و موقتا در آن اقامت کند.
در اینجا قصد داریم شما را با انواع ویزا کانادا برای اقامت موقت آشنا کنیم.

ویزای توریستی کانادا

این ویزا به صاحب خود این اجازه را می‌دهد که برای مقاصد گردشگری وارد کشور کانادا شود.

ویزای توریستی کانادا انواع ویزای کانادا برای اقامت موقت

سوپر ویزای کانادا
این ویزا به والدین، پدربزرگ و مادربزرگ شهروندان کانادایی و افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند اجازه می‌دهد که برای مدت زمانی طولانی از بچه‌ها و نوه‌های خود دیدن کنند.

ویزای کاری کانادا:
شخصی که برای گرفتن این ویزا اقدام می‌کند باید نامه‌ی معتبر پیشنهاد کار از طرف یک کارفرما در کشور کانادا ارائه داده تا پس از تشخیص صلاحیت ویزای موقت کارگران خارجی به مدت شش ماه به او تعلق گیرد.

ویزای اقامت موقت کانادا:
افرادی که برای دریافت ویزای اقامت موقت کانادا مجاز نیستند اما به دلایل مختلفی باید به این کشور سفر کنند می‌توانند از این ویزا استفاده کنند. اعتبار این ویزا تا زمانی که شخص نیاز دارد در کانادا بماند معتبر است مثلا به مدت دو هفته تا کار خاصی انجام دهد.

ویزای کار در تعطیلات
با داشتن ویزای کار در تعطیلات کانادا، جوانان ۳۰ کشور مختلف دنیا می‌توانند وارد این کشور شده و در آنجا مشغول به کار شوند. دریافت این ویزا بصورت تصادفی است و پس از ثبت‌نام باید منتظر ماند.

ویزای سیاسی کانادا
این ویزا برای افراد سیاسی یا اداری یک کشور که به منظور انجام وظایف و اهداف رسمی خود می‌خواهند به این کشور سفر کنند اجازه‌ی ورود می‌دهد.

ویزای محرمانه‌ی کانادا
این ویزا مخصوص افراد مهمی است که صلاحیت ویزای سیاسی یا رسمی را ندارند اما از موقعیت و رتبه‌ی بالایی برخوردار هستند. برای مثال این ویزا برای افراد دیپلمات به منظور گردشگری در کانادا و یا انجام ماموریت‌های تجاری مناسب است.

ویزای کانادا انواع ویزای کانادا برای اقامت موقت

ویزای تسهیلات کانادا
به شهروندان دو تابعیتی کشور کانادا که پاسپورت کانادایی نداشته و بجای آن پاسپورت کشوری دیگر را دارند این ویزا اعطا میگردد.

ویزای کسب و کار یا نمایندگی کانادا
اگر فرد یا گروهی با اهداف تجاری قصد ورود به این کشور را داشته باشند می‌توانند از این ویزا استفاده کنند.

ویزا با هدف تولد فرزند
افرادی که برای اقامت واجد شرایط باشند یا افراد حامله که برای تولد فرزندشان در کانادا به این کشور سفر می‌کنند می‌توانند با دریافت این ویزا شهروندی کانادا را به فرزند خود هدیه بدهند.

ویزا برای اهدای عضو
این ویزا به افرادی که قصد اهدای عضو به شهروند کانادایی را دارند تعلق می‌گیرد.

ویزای تحصیلی

اگر فردی از یکی از دانشگاه‌های کانادا پذیرفته شود این ویزا به اواهدا می‌گردد.

ویزاهای اقامت دائم
برای اقامت دائم به دو روش می‌توان اقدام کرد:
ثبت شرکت در کانادا
افرادی که قصد ایجاد کسب و کار در کانادا را داشته و در زمینه‌های ورزشی، فرهنگی یا کشاورزی مهارت دارند می‌توانند با این ویزا کار خود را شروع کنند.

ویزای سرمایه گذاری
افرادی که دارایی خالص آن‌ها حداقل ۸۰۰ هزار دلار بوده و قصد سرمایه‌گذاری در این کشور را دارند می‌توانند این ویزا را از آن خود کرده و با سرمایه گذاری حداقل ۴۰۰ هزار دلار در این کشور، بعد از ۵ سال بدون هیچ بهره‌ای سرمایه خود را از دولت بگیرند.

چگونه می توان مجوز آژانس هواپیمایی گرفت
در این سری از مقالات به بیان قوانینی پرداخته ایم که رعایت کردن آنها برای اخذ جواز تاسیس آژانس هواپیمایی الزامی است. برای آگاهی از دیگر قوانین موجوددر این آئین نامه با ما همراه باشید.
فصل دوم شرایط مورد نیاز برای صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی
ماده ۱۳
یکی از مواردی که برای گرفتن مجوز مهم است ارائه نام مناسب و نشانی دقیق و با معنی برای آژانس هواپیمایی است که در آن به فروش بلیط هواپیما و ارائه دیگر خدمات می پردازید.
این نام و نشانی در صدور مجوز بکار گرفته می شود و بعد از آنکه مورد تایید سازمان مربوطه قرار گرفت امکان استفاده از آنها برای درخواست دهنده فراهم می شود. اگر تصمیم به تغییر نام و نشانی آژانس هواپیمایی خود دارید حتما باید سازمان صادر کننده جواز را در جریان قرار دهید در غیر اینصورت شما مرتکب امری غیر قانونی شده اید و تبعات قانونی آن به خود شما بازمی گردد.
تبصره: نام و نشانی که برای آژانس هواپیمایی انتخاب می شود باید دارای مفهومی متناسب با زمینه فعالیت باشد. از استفاده نام های غیرفارسی و غیر متعارف پرهیز کنید.
ماده ۱۴
بعد از اینکه موفق شدید موافقت اولیه مجوز تاسیس دفتر خدمات مسافرتی را از سازمان های مربوطه دریافت کنید و اطمینان از داشتن شرایط بندهای الف و ب ماده ۴ موجود در آئین نامه حاصل شد تنها سه ماه مهلت دارید تا مکان، نام، نشان، مدیر فنی آژانس هواپیمایی که شرایط لازم را داشته باشد رابه همراه تضمین به سازمان ذی ربط ارائه دهید. در صورتیکه در این مهلت داده شده اقدامی از سوی شما انجام نشود موافقت صادر شده بی ارزش خواهد بود.
ماده ۱۵
بعد از تکمیل مدارک مورد نیاز توسط وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد و وزارت راه وشهرسازی این دو سازمان موظف هستند تا حداکثر یک ماه موارد را بررسی کنند و نتیجه را به خود متقاضی تاسیس آژانس هواپیمایی که قصد دارد به ارائه خدمات هواپیمایی مانند فروش بلیط هواپیما بپردازد اعلام کنند.
فصل سوم که بیانگر وظایف دارنده مجوز دفتر خدمات مسافرتی است
منبع: ویزای کانادا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *