رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳

اقتصاد و فرهنگ وجه قالب گردشگری است

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۲/۱۳ – دانشیار گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: گردشگری مجموعه‌ای چندوجهی است که وجه قالب آن را اقتصاد و فرهنگ تشکیل می‌دهد.
محمود ضیائی در گفتگو با میراث آریا(chtn) تصریح کرد: بسیاری از افراد گردشگری را پدیده‌ای تک‌بعدی می‌دانند، برخی جنبه فرهنگی گردشگری را مورد تاکید قرار می‌دهند و برخی دیگر بعد زیست‌محیطی و اقتصادی آن را حائز اهمیت می‌دانند.

وی ادامه داد: اما واقعیت این است که گردشگری مجموعه‌ای چندوجهی با وجه قالب اقتصاد و فرهنگ است، به طور کلی اگر بخواهیم دو وجه بارز برای حوزه گردشگری مشخص کنیم وجه اقتصادی و فرهنگی این موضوع را باید مورد تاکید قرار دهیم.

دانشیار گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه یادآور شد: ارتباط مستقیم گردشگری با درآمد و اشتغال و از سوی دیگر توجه به مواریث فرهنگی و تاریخی، دلیل اقتصادی و فرهنگی بودن بحث گردشگری را روشن می‌سازد.

ضیائی سازمان میراث فرهنگی را در حوزه اقتصاد و فرهنگ عهده‌دار وظیفه‌ای سنگین دانست و اظهار داشت: این دستگاه مسئول می‌تواند با شفاف‌سازی و آگاهی‌بخشی به گروه‌های ذینفع در حوزه فرهنگی و اقتصادی، مسیر توسعه گردشگری را هموار کند.

وی ادامه داد: اگر افرادی که دغدغه فرهنگ و اقتصاد دارند ضرورت توسعه گردشگری و ارتباط آن با رونق اقتصادی و رشد فرهنگی را درک کنند، زمینه موفقیت‌ در بخش گردشگری فراهم می‌شود.

دانشیار گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه تصریح کرد: گردشگری موضوعی فرابخشی است که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه در بعد فرهنگی و اقتصادی باشد.

untitled اقتصاد و فرهنگ وجه قالب گردشگری است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *