رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ خرداد ۱۳۹۹

اقامتگاه بومگردی سی‌ سن آب اسک

لینک این مطلب کپی شد!

اقامتگاه بومگردی سی‌ سن آب اسک ، در استان مازندران، شهرستان آمل، روستای آب اسک، بالای تپه مشرف به دریاچه امامزاده علی قرار گرفته است. این خانه بومی با قدمت حدود ۶۰ سال پس از مرمت و بازسازی در مردادماه ۱۳۹۸ به دست آقای آرین سلیمانی افتتاح شد و با عنوان اقامتگاه بوم گردی سی سن به بهره برداری رسید. سی سن در گویش مازندرانی اصیل به معنی کوهستان می باشد.

اقامتگاه بومگردی سی‌ سن آب اسک  اقامتگاه بومگردی سی‌ سن آب اسک

کلمه «سن» در زبان مازنی به معنی سنگ و «سی سن» به معنی کوهستان است که با توجه به قرارگرفتن اقامتگاه در مجاورت کوه‌ها و روی تپه اسم مناسب و زیبایی برای آن انتخاب شده است.نمای ساختمان دارای غلام گرد در هر چهار طرف را داراست، که چشم انداز بی نظیری به دریاچه و اطراف داراست،کف ایوان تماما با حصیر فرش شده که حسی روستایی ایجاد می کند. اندود نما گلی بوده که با ابزار و وسایل قدیمی تزیین شده است، نرده ها چوبی و بر روی هر ستون چوبی فانوس نصب شده که شب را با نور ملایم نوردهی میکند.

مجموعه اقامتی، گردشگری سی سن شامل یک اقامتگاه سنتی واقع در بالای تپه مشرف به دریاچه امامزاده علی روستای آب اسکِ آمل، دارای ۴ اتاق شامل؛ ●اتاق دریاچه با ظرفیت ۸نفر، ●اتاق کرسی با ظرفیت ۴ نفر، ●اتاق تیروا با ظرفیت ۵نفر ●و اتاق هِسل با ظرفیت ۴ نفرمی باشد. در کنار خانه بومگردی آب معدنی آهن وجود دارد که از منطقه زردور سرچشمه گرفته، ازاینرو اقامتگاه سی سن دارای خزینه آب آهن گرم که خواص درمانی دارد می باشد. همچنین در مجموعه برکه ماهیگیری قزل آلا وجود داشته و شرایط ورزش مفرح ماهیگیری در آن محیا می باشد.

اقامتگاه بومگردی سی‌ سن اقامتگاه بومگردی سی‌ سن آب اسک
کنار گرمای بخاری نفتی و زیر سنگینی لحاف‌های سنتی، حس و حال کودکی در خانه پدربزرگ و مادربزرگ‌ها برای شما تکرار می‌شود. در صورت نیار بخاری‌های برقی و المنتی نیز برای راحتی شما در این اقامتگاه وجود دارد. فرش‌ اتاق کرسی نمد و گلیم است که تاریخ این نمدها به سال ۱۳۴۱ می‌رسد. سورن‌دوزی‌های خراسان که به عنوان پرده سرتاسر پنجره‌ها آویخته شده تمامی کار دست است و طرح‌های آن به صورت بداهه با طرح‌های گل‌های مختلف و با رنگ‌های شاد قرمز، نارنجی، صورتی، سبز و… حال‌وهوای دلنشینی را در همه اتاق‌ها ایجاد کرده است.

نمای ساختمان دارای غلام گرد در هر چهار طرف را داراست، که چشم انداز بی نظیری به دریاچه و اطراف داراست،کف ایوان تماما با حصیر فرش شده که حسی روستایی ایجاد می کند. اندود نما گلی بوده که با ابزار و وسایل قدیمی تزیین شده است، نرده ها چوبی و بر روی هر ستون چوبی فانوس نصب شده که شب را با نور ملایم نوردهی میکند.

اقامتگاه بومگردی سی‌ سن اقامتگاه بومگردی سی‌ سن آب اسک
اقامتگاه بومگردی سی‌ سن اقامتگاه بومگردی سی‌ سن آب اسک

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *