رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ اسفند ۱۳۹۲

احیای بافت قدیم بوشهرو سیراف در اولویت برنامه های میراث فرهنگی است

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۱۶ – مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با توجه به اهمیت داشتن همه بناهای تاریخی، باستانی و فرهنگی در این استان، احیای بافت قدیم شهرهای بوشهر و سیراف در اولویت برنامه های این اداره کل قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی این اداره کل، ابراهیم فروزانی در نشست با خبرنگاران اظهارکرد: بافت تاریخی شهر بوشهر یک بافت ویژه در کشور است و دارای معماری شهری و ارزشمند و از نظر فرهنگی و تاریخی نیز دارای اهمیت بالایی است.

وی اضافه کرد: این بافت تاریخی تنها یک میراث فرهنگی استانی یا ملی نیست بلکه میراثی برای جهان است و اگر اقدامات موثری برای احیای این بافت انجام شود می توانیم آن را به ثبت جهانی برسانیم.

فروزانی ادامه داد: در سال های اخیر به مرکز شهر بوشهر توجه کمتری شده و نیاز است مسوولان مرتبط با برنامه ریزی در این زمینه وارد کار شوند.

وی با تاکید بر این که هم اینک خدمات شهری، پاکسازی و جمع آوری زباله در بافت تاریخی بوشهر مطلوب نیست ،افزود: زیرساخت های بافت قدیم بوشهر دارای مشکلاتی است و هیچ گونه اعتباری برای پروژه های در دست ساخت وجود ندارد.

فروزانی ادامه داد: مجموعه تاریخی و باستانی سیراف نیز قابلیت ثبت جهانی دارد که می تواند تا همیشه فارس بودن خلیج فارس را اثبات کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: مجموعه های نفت و گاز که در نزدیکی سیراف هستند باید بخشی مهم از هزینه های مرتبط با احیای این مجموعه را قبول کنند.

images احیای بافت قدیم بوشهرو سیراف در اولویت برنامه های میراث فرهنگی است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *