رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اجرای طرح ساماندهی گردشگران خارجی مشهد ضروری است

تاریخ بروزرسانی :
۱۷ آبان ۱۳۹۳

تاریخ خبر ۱۳۹۳/۰۸/۱۷- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: تصویب و اجرای طرح ساماندهی گردشگران خارجی برای کلانشهر مشهد ضروری است.
‘سیدجواد موسوی’ افزود: یکی از دلایل این ضرورت آن است که هم اینک آمار دقیقی از شمار گردشگران خارجی ورودی به مشهد در دست نداریم.

وی ادامه داد: در قالب ‘طرح رزرواسیون’ گردشگر اقدام به رزرو هتل محل اقامت خود کرده و با تهیه بلیت از هر مبدائی به مشهد سفر می کند و جهت اقامت به هتل مراجعه می نماید.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در روند قرارداد گردشگر خارجی با هتل، هیچ ثبت ورودی بطور کامل و جامع از این موارد انجام نمی شود.

وی افزود: ورود گردشگران خارجی در قالب میهمان و یا اقامت آنان در واحدهای اقامتی غیرمجاز و عدم اعلام چنین آماری از سوی میزبانان نیز از دیگر دلایل نابسامانی و فقدان آمار این گردشگران است.

موسوی اظهارداشت: این در حالی است که طبق قانون مالکین و مدیران تمامی مکانهای اقامتی باید اقامت گردشگر خارجی اعلام کنند.

وی گفت: اطلاع از شمار گردشگران خارجی با هدف تامین امنیت و ملزومات مورد نیاز آنان در سفر است زیرا این بخش از گردشگران از اهمیت زیادی برای توسعه و رشد صنعت گردشگری در کشور برخوردارند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در ادامه افزود: از مهمترین مشکلات در این زمینه، در حوزه فرودگاه است که ارائه آمار دقیق این گردشگران در این حوزه از سوی مسوولان الزامی می باشد.

وی گفت: گردشگران خارجی ورودی به مشهد باید دارای کد شوند تا از این طریق اطلاعات کامل آنان یعنی زمان ورود، خروج، محل و مدت اقامت آنان کاملا روشن و شفاف باشد.

او اظهارداشت: به منظور رفع مشکلات موجود در زمینه استخراج آمار گردشگران ‘طرح ساماندهی گردشگران خارجی’ تهیه و به استانداری خراسان رضوی ارائه شده است.

موسوی گفت: نظر چهار دستگاه اجرایی در خصوص روند تهیه کد برای گردشگران خارجی در قالب این طرح تهیه و تکمیل شده است.

وی افزود: تصویب و اجرای این طرح می تواند در آمار گردشگران خارجی و نیز افزایش سطح کیفی و کمی خدمات به این گروه موجب تحول شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در ادامه همچنین گفت: نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ورود گردشگران خارجی به استان این ۲۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در این مدت افزون بر یک میلیون گردشگر خارجی وارد شده خراسان رضوی شدند که بخش عمده آنان از کشورهای حوزه خلیج فارس هستند.

مشهد از گنجایش ۲۵۰ هزار نفری در قالب هتل، هتل آپارتمان و کمپ برای اقامت گردشگران برخوردار است.

7647_635510654540961857_s اجرای طرح ساماندهی گردشگران خارجی  مشهد ضروری است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *