رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ آبان ۱۳۹۸

۲۳۰ راهنمای تور گردشگری در قزوین فعال هستند

اشتراک گذاری

نادر محمدی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: راهنماهای گردشگری در قالب همکاری با دفاتر خدمات مسافرتی، فعالیت به صورت لیدرهای محلی در مناطق آوج و الموت و استقرار در مراکز سازمان میراث فرهنگی قزوین مشغول به کار هستند.

وی به احداث ۲ مرکز آموزشگاهی برای تعلیم و آموزش راهنماهای تور در سطح استان اشاره و یادآور شد: اگرچه ممکن است افراد بسیاری مدرک راهنمای تور گردشگری اخذ کنند اما درحال حاضر ۲۳۰ راهنما به صورت فعال در استان قزوین به گردشگران داخلی و خارجی خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی اضافه کرد: در دوره‌های آموزشی نوع برخورد با گردشگران، آموزش ظرفیت‌های گردشگری و همچنین مکان شناسی آثار تاریخی آموزش داده می‌شود تا به بهترین شکل ممکن جاذبه‌های گردشگری استان به مخاطبان معرفی شود.

به گفته محمدی، گردشگرانی که راهنمای تور انتخاب می‌کنند بدون شک نسبت به گردشگرانی که راهنمای تور ندارند بهتر می‌توانند از فضا و ظرفیت مناطق تاریخی و گردشگری بهره‌مند شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه راهنمای تور می‌توانند با مراجعه به این مراکز آموزشگاهی دوره‌های لازم را گذرانده و مدرک مورد تایید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را نیز اخذ کنند.

محمدی اظهار داشت: با توجه به اینکه قزوین در حال تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری است لذا استان نیازمند جذب بیشتر گردشگر بوده و از این رو راهنمایان تورهایی که به صورت حرفه ای آموزش دیده اند نقش موثری در راستای رونق این صنعت برعهده دارند

بیش از یک هزار و ۴۰۰ اثر ملی استان قزوین در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 ۲۳۰ راهنمای تور گردشگری در قزوین فعال هستند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *