رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ شهریور ۱۳۹۳

یک میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر عراقی ، میهمان سال ۹۲ مشهد

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۶/۱۶ – گروه گردشگری: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مشهد مقدس مقصد ۵۰ درصد گردشگران خارجی است.
به گزارش «ایرنا»، مسعود سلطانی‌فر عصر جمعه در نشست هم‌اندیشی فعالان گردشگری خراسان رضوی به ظرفیت و پتانسیل‌های بسیار بالای گردشگری مشهد مقدس اشاره کرد و افزود: علاوه‌بر گردشگران داخلی که از سراسر ایران اسلامی به مشهد مقدس سفر می‌کنند، مقصد ۵۰ درصد گردشگران خارجی نیز مشهد مقدس است. به گفته وی سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از کشور عراق به پایتخت معنوی ایران سفر کردند.
سلطانی‌فر افزود: ظرفیت بالای مشهد به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری در ایران و منطقه این فرصت را می‌تواند به وجود آورد که مشهد به‌عنوان قطب گردشگری حلال در منطقه مطرح شود.
وی یادآور شد: به گفته مدیر یکی از ایرلاین‌ها این خط پروازی روزانه ۲ تا ۴ پرواز از کشورهای عربی مانند بحرین، عراق، عربستان و کویت به مشهد مقدس انجام داده که شامل شیعیان این کشورها است که به شوق زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) به این شهر سفر می‌کنند.
معاون رئیس‌جمهور در ادامه به ظرفیت‌های گردشگری، میراث فرهنگی و ظرفیت‌های مذهبی موجود در مشهد مقدس اشاره کرد و یادآور شد: سفر ۵۰ درصد گردشگران خارجی به مشهد مقدس نشان‌دهنده این است که در مشهد مقدس ظرفیت بسیار زیادی به نام بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) وجود دارد که باید از آن به نحو مطلوب استفاده کرد. سلطانی‌فر همچنین به ظرفیت گردشگری سلامت در کشور و خصوصا در مشهد مقدس اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه گردشگری سلامت نیز پایتخت معنوی ایران از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است که این ظرفیت در سایر شهرها نیز تا حدودی دیده می‌شود و بر همین اساس یک تفاهم‌نامه با وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه و سازمان نظام پزشکی امضا کردیم که امیدواریم با اجرای این تفاهم‌نامه گردشگری سلامت توسعه‌یافته و دلال‌ها نیز در این حوزه حذف شوند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در ادامه صحبت‌های خود به گردش مالی گردشگری در دنیا اشاره کرد و در مقایسه آن با ایران گفت: در این میان در سال ۲۰۱۳ میلادی ورود گردشگران خارجی در دنیا یک‌هزار و ۱۸۷ میلیون دلار گردش مالی داشته است که این رقم، بسیار بالا است و با این حال با تمام ظرفیت‌های مالی در ایران سهم ما از گردش مالی گردشگران خارجی در دنیا ۵/۰ درصد است. رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه سال گذشته ۵/۴ میلیون گردشگر وارد کشور شده است، افزود: گردش مالی از حضور این تعداد گردشگر خارجی حدود ۶ میلیارد دلار است.
وی با اشاره به اینکه تمایل افراد برای سفر به ایران در کشورهای مختلف افزایش یافته است، افزود: استنباط من این است که ادبیات محترمانه دولت در صحنه بین‌المللی و استفاده از ابزار مناسبی به نام تعامل باعث شده که تمایل افراد برای سفر به ایران در کشورهای دیگر افزایش پیدا کند.
سلطانی‌فر ادامه داد: سیاست‌گذاری مناسب و ارزشمند دولت در این حوزه باعث شده به‌رغم اینکه در بسیاری از بخش‌ها با رکود روبه‌رو هستیم، گردشگری از رکود خارج شده و درآمدزا است. وی ادامه داد: خوشبختانه درخواست ویزا برای سفر به ایران از سوی گردشگران کشورهای مختلف دو برابر شده است.
mashad_534 یک میلیون و 600 هزار گردشگر عراقی ، میهمان سال 92 مشهد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *