رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ دی ۱۳۹۳

گردشگری مذهبی در قزوین جدی گرفته شود

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۰۳-به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با شهادت امام رضا (ع) سه شنبه شب حجت الاسلام مرتضی حسینی در جمع مردم روستای بکندی که در آستانه مقدسه امامزاده طیبه خاتون(س) برگزار شد اظهارداشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر، فعالیت های صورت گرفته در اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در راستای توسعه و ترویج فرهنگ وقف بسیار مطلوب بوده و دستاوردهای خوبی هم داشته که تداوم این فعالیتها ضروری است.

وی افزود: در قرآن کریم گذشتن از مال، تعبیر به جهاد شده و سنت حسنه وقف هم به نوعی گذشتن از مال و ثروت تلقی می شود که کار دشواری است که به عنوان یک حرکت نوعدوستانه در اسلام بسیار توصیه شده است.

عضو فراکسیون احیاء وقف، منزلت امامزادگان و مساجد مجلس شورای اسلامی تصریح کر د: وقف در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی قابل اجراست و از زمان بنی امیه و بنی عباس که دشمنان تلاش کردند از نشر اندیشه و افکار ائمه اطهار جلوگیری کنند بسیاری از خیرین و واقفان با وقف اموال خود در راستای ترویج آموزه‌های دینی و ائمه اطهار گام برداشتند.

قزوین مکان مناسبی برای یتوسعه گردشگری مذهبی

حسینی اظهارداشت: خوشبختانه با تلاش ادارات کل اوقاف و امورخیریه در استان فرهنگ وقف به خوبی در جامعه اسلامی ترویج شده و در این راستا، همه نخبگان جامعه اعم از روحانیت و اصحاب رسانه وظیفه سنگینی بردوش دارند تا تبلیغ ویژه‌ای برای وقف و نهادینه کردن آن در جامعه صورت گیرد.

این نماینده افزود: وقف سرمایه گذاری ماندگاری برای افراد تلقی می شود و از طریق اموال وقفی، تاکنون نیاز بسیاری از خانواده‌های مستمند و بی سرپرست تامین شده‌ و خوشبختانه واقفان به سمت و سوی تهیه جهیزیه خانواده‌های نیازمند و تهیه مسکن هم گام بر می دارند که ارزشمند است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: استان قزوین با بیش از ۲۶۰ امامزاده و بقعه از گذشته جایگاه اهل بیت بوده که با توسعه این مراکز می‌توان در جذب گردشگر مذهبی به استان کمک کرد.

105 گردشگری مذهبی در قزوین جدی گرفته شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *