جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بلاتکلیفی بیش از ۲ سال نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری لنده

تاریخ بروزرسانی :
۳ دی ۱۳۹۳

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۰۳-به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنده در سال ۱۳۹۱ یک ماه بعد از اعلام شهرستانی لنده در این شهرستان با حضور امام جمعه، فرماندار وقت، مدیرکل وقت این سازمان و مسئولان شهرستان لنده افتتاح و راه‌اندازی شد.

در ابتدای امر صادق پارسه به عنوان مسئول این نمایندگی مشخص گردید که قریب به یک سال در این سمت به ارائه خدمات و اجرای برنامه‌های این سازمان در شهرستان لنده پرداختند ولی بنا به دلایلی اداری ایشان به شهرستان کهگیلویه منتقل و در آنجا به عنوان یک کارشناس مشغول گردید و قرار بود ظرف یک هفته بعد از تودیع مسئول نمایندگی مراسم معارفه مسئول جدید برگرار شود ولی دیدن مسئولان گردشگری استان همان و رها شدن این دستگاه در شهرستان لنده همان.

شهرستان لنده به واسطه قدمت تاریخی و فرهنگی که در سطح استان داشته دارای ذخایر و میراث گران‌بهای خوبی در حوزه فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوده که یکی از نمودهای فرهنگی شهرستان لنده وجود حسینیه تاریخی در مرکز شهرستان بوده که قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دارد و معماری آن به شکل معماری دوران صفویه است. این بنای تاریخی هم اکنون مورد غفلت مسئولان قرار گرفته و در حال تخریب است.

در بحث گردشگری نیز مکان تفریحی و گردشگری بسیار خوبی در سطح شهرستان لنده وجود داشته که از آن جمله می‌توان به وجود اماکن متبرکه، مکان‌های تفرجگاهی از قبیل حاشیه رودخانه مارون و ایدنک، وجود پل تاریخی تراب و … اشاره کرد. در سال‌های گذشته کمپ گردشگری شهرستان لنده در روستای وحدت موگرمون کلنگ‌زنی شد، در همان زمان مسئول نمایندگی شهرستان با این طرح مخالفت کردند ولی با اسرار مسئولان کلنگ این طرح به زمین زده شد و به جز سکوبندی دیگر اقدامی در جهت مناسب‌سازی این مکان گردشگری انجام نشده است.

در بحث صنایع دستی که می‌توان به قالیبافی، حصیربافی، گلیم‌بافی و … اشاره کرد ولی این مهم نیز مورد بی مهری واقع شده است.

محمد مرادی فرماندار شهرستان لنده در این خصوص اظهار داشت: تاکنون چندین مرتبه در خصوص اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان مکاتبات و مکالمات مختلفی با مسئولان استانی صورت گرفته ولی متأسفانه قول‌هایی که در این خصوص یعنی احیاء دوباره این نمایندگی در شهرستان داده شده هیچ کدام محقق نشده و همچنان بلا تکلیف است.

وی افزود: ما هم در انتظار اقدام جدی مسئولان استانی در این خصوص هستیم و امیدواریم برای ساماندهی امور هر چه سریعتر مسئول این نمایندگی مشخص گردد تا از به تاراج رفتن و تخریب میراث گرانبهای گذشته این دیار جلوگیری شود.

محمود باقری مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار فارس در لنده با ابراز نارضایتی از وضعیت نامطلوب نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان لنده گفت: تاکنون چندین نفر برای تصدی مسئولیت نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری معرفی شده‌اند ولی تاکنون هیچ‌کدام حاضر به قبول مسئولیت نشدند.

وی افزود: با توجه به طولانی بودن تأیید صلاحیت امیدواریم تا پایان ماه جاری مسئول جدید شهرستان معرفی شود.

باقری در ادامه به وضعیت امکانات اداری و خودرویی شهرستان اشاره و گفت: با معرفی مسئول جدید مشکلات اداری و خودرویی آن‌ها نیز بر طرف می‌شود.
– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931003000274#sthash.IruDnYnd.dpuf

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *