جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کوه لوچو زاهدان

تاریخ بروزرسانی :
۱۱ آذر ۱۴۰۰

کوه لوچو زاهدان با ارتفاع ٢٧٨۵ متر، در جنوب شهر زاهدان قرار دارد. اين منطقه به دليل داشتن کوه‌هايی از جنس گرانيت، به لوچو يعنی عريان معروف است. لوچو غروب‌هایی بسيار جذاب دارد و شب‌ها نیز به دليل گرانیتی بودن کوه‌ها و بازتاب مهتاب روی آن‌ها، می‌توان چشم‌انداز زیبایی را از آن رویت کرد. این کوه یکی از مهم‌ترین مقاصد کوهنوری و جاذبه های گردشگری زاهدان است. همچنین به‌واسطه آسمان تمیز و به دور از آلودگی، دوستداران نجوم و عکاسان نجومی زیادی برای برنامه‌های علمی و تحقیقاتی به این کوه می‌آیند.

فصل تابستان افراد بیشتری را كه به كوه و چشمه ها و بیشه های آن می كشاند. در این میان ارتفاعات لوچو زاهدان میعادگاه همیشگی كوهنوردان است. این مكان دیدنی از آن ارتفاعاتی است كه دلت می خواهد هر وقت زمان داشتی كوله پشتی را بر دوش انداخته و راهی آن محیط فره بخش شوی. بربامش بنشینی و نفسی تازه كنی. آنجا آدم هایی را می بینید كه گروه گروه به نیت كوهپیمایی و سلامتی جسم و روح به ارتفاعات می روند و دل و جان خود را جلا می دهند.

کوه لوچو کوه لوچو زاهدان

لوچو منطقه ای كوهستانی است كه حدود ۲۵ كیلومتری ضلع جنوبی شهر زاهدان واقع شده است . این منطقه به دلیل كوه هایی كه از جنس گرانیت دارد به لوچو یعنی عریان معروف است.لوچو با ارتفاع حدود ۲۷۸۵ متری یكی از مرتفع ترین مناطق كوهستانی شهر زاهدان به حساب می آید. منطقه ای كاملا بكر و دیدنی كه به ویژه در روزهای تعطیل شاهد حضور شمار زیادی از عاشقان طبیعت است. در واقع به جولانگاه ورزش دوستان و كوه پیمایان تبدیل و به بهشت كوهنوردان معروف شده است.
حضور ورزش دوستان و طبیعت گردان زاهدانی به صورت گروهی، خانوادگی یا جمع های دوستانه به ویژه صبح جمعه و سایر روزهای تعطیل بسیار دیدنی است.

نحوه دسترسی

آدرس :استان سیستان و بلوچستان، زاهدان، جنوب شهر

کوه لوچو کوه لوچو زاهدان

کوه لوچو1 کوه لوچو زاهدان

کوه لوچو2 کوه لوچو زاهدان کوه لوچو3 کوه لوچو زاهدان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد