جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کوه روبار ماسوله

تاریخ بروزرسانی :
۲۳ خرداد ۱۴۰۰

کوه روبار در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا و در نزدیکی دهکده تاریخی ماسوله در استان گیلان قراردارد.اين كوه زيبا و دل انگيز در اصل جز ييلاقات منطقه محسوب می شود و به خاطر خنكی هوا و سرسبز بودن و وجود رود و چشمه‌های زلال محل چرا گوسفندان تالش هم هست. وسط دشت رودی حاصل از چشمه‌های اين منطقه جاری است. نام ديگر اينجا كوه روار ماسوله نيز شهرت دارد.نیمی سپید، نیمی سبز؛ دشت کوه روبار ( کوهروبار ) میعادگاه سبزه زار است و ابرها. مه پرسه زنان از بالای تپه های پیرامون و از لا به لای درختان با طراوت، فرود می آید و کلبه های چوبی ساده ای را که سرتاسر دشت پراکنده شده اند غرق خود می کند. روی چمن های خیس که راه می روید و هوای خنک و مه آلود روبار را که نفس می کشید، به طنین چشمه های زلال که گوش می دهید، دلتان می خواهد این سفر هیچ وقت تمام نشود. در اردیبهشت ماه، با رویش گل های کوهی زرد و آبی، این دشت دوست داشتنی به اوج زیبایی خود می رسد و در پاییز چشم اندازی رویایی از جنگل های اطراف دارد. هیچ کلامی نمی تواند زیبایی این تکه از بهشت را توصیف کند؛ باید سفر کرد و دید.

%name کوه روبار ماسوله

این دهکده زیبا با ساختار خاص و پلکانی اش، و با کوه ها، جنگل ها و دشت های بکر و آرامی که پیرامون آن واقع شده اند، هر سال میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی ست. طبیعت خاص ماسوله، این دهکده ی سرشار از لطافت را به یکی از قطب های طبیعت گردی استان گیلان و مقصدهای مورد علاقه کوهنوردان تبدیل کرده است. ماسوله در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی شهر رشت واقع شده است و دسترسی به آن نسبتا ساده است و از آنجا تا دشت کوه روبار حدود ۳ ساعت کوهپیمایی نیمه سبک پیش رو دارید.

کوه روبار ( کوهروبار یا کوروبار ) در راستای تقریبی جنوب غربی ماسوله و در مسیر صعود به قله لاسه سر قرار دارد. در مسیر پیمایش از مناطقی همچون اندره و بیلگاه عبور می کنید و گاه و بیگاه به چشمه هایی بر میخورید که آبی زلال از آن ها جاریست. مسیر از ماسوله تا قله به شکل پاکوب مشخص است و پر است از زیبایی هایی که هر طبیعت گردی را محو تماشای خود می کند، آن قدر زیباست که چیزی به نام خستگی را هرگز احساس نمی کنید.

%name کوه روبار ماسوله

دشت کوه روبار ماسوله

با ۱ ساعت و نیم کوهپیمایی و پس از عبور از دشت کوچکی که به دو راهی خلدشت معروف است، به دالان بهشت می رسید. راهرویی زیبا در میان انبوه درختان، که از عطر زندگی پر است و سکوت و آرامشش همیشگی ست. دالان بهشت نامی ست که کوهنوردان برای این منطقه انتخاب کرده اند و به حق برازنده ی چنین منظره ایست. با ادامه مسیر و با عبور از تپه ی کوچکی، ناگهان به کوه روبار می رسید. آرام، ساده، سر سبز، عطر آگین و خنک.

%name کوه روبار ماسوله

فصل مناسب روبار ماسوله

اين دشت در فصول مختلف زيبايی های خاص خودش را دارد، در بهار هوای مطبوع و چشمه های پربار و گل های رنگی ، در تابستان هوای خنك و دشت هاي نسبتا سبز،در پاييز خزان و مه رويايی منطقه، و در زمستان هم كوه های پربرف سنگين مسير مناسبی براي كوهنوردی است.

اگر تصمیم به اقامت و شب مانی دارید، همراه خود چادر و وسایل گرم به همراه داشته باشید و همچنین به فکر برپایی آتش مناسب برای تهیه غذا و روشنایی محیطی که برای ماندن در نظر دارید.

%name کوه روبار ماسوله

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد