رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ شهریور ۱۳۹۸

کشک گردو کرمان

اشتراک گذاری

کشک گردو یکی از غذاهای محلی استان کرمان است که میتوان آن را به عنوان پیش غذا در میهمانی ها سرو کرد.گردو یک از خوراکی‌های بسیار ساده‌ای است که برای سلامتی‌تان فوق‌العاده مفید است. گردو، خواص غذایی خاص خودش را دارد و یکی از منابع با ارزش پروتئین، چربی‌های سالم، فیبر، استرول‌های گیاهی و بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی محسوب می‌شود. تنها ۳۰ گرم گردو، صد درصد از نیاز روزانه‌ی شما به امگا ۳ را تامین می‌کند.ویتامین‌های موجود در گردو شامل، ویتامین C، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، پانتوتنیک اسید (ویتامین B5)، ویتامین B6، اسید فولیک و ویتامین‌های B12، E، K و A می‌شود. کاروتنوئید‌های موجود در گردو نیز شامل بتا کاروتن، لوتئین و زیاکسانتین می‌شود.

همچنین گردو منبع غنی از مواد معدنی شامل کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، مس، منگنز و سلنیوم است. گردو هم مانند سایر مغزها، سرشار از فیبر و پروتئین است. گذشته از همه‌ی اینها، گردو طعم خوبی دارد و شما می‌توانید آن را به عنوان بخشی از میان وعده‌ای سالم یا همراه با غلات صبحانه، جو دوسر، اسموتی و یا حتی سالاد مصرف کنید. کیک و بیسکوئیت‌های گردویی هم در میان بچه‌ها و بزرگسالان طرفداران زیادی دارد.
کشک یکی از فرآورده‌های فرعی شیر است که به روش سنتی از جوشاندن، تغلیظ، ماست بدون چربی یا از خشک کردن دوغی که پس از کره گیری باقی می‌ماند تهیه می‌شود.این ماده غذایی با حجم کم خود، یک ماده معجزه آسا به شمار می‌رود که دربردارنده تمامی خواص شیر و حاوی کلسیم، چربی، نمک، پروتئین و نیاسین (ویتامین B۳) است.میزان انرژی تولید شده در ۱۰۰ گرم کشک حدود ۱۰۵ تا ۱۲۰ کیلوکالری است که می‌تواند به عنوان یکی از تامین کننده‌های انرژی مورد نیاز بدن در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود.
میزان مناسب کلسیم و فسفر در کشک شرایط ایده‌آلی را برای پیشگیری از پوکی استخوان فراهم می‌کند.میزان مناسب کلسیم، فسفر و نسبت این دو ماده مغذی در ترکیب کشک شرایط مناسبی را برای استفاده بهینه از این ماده غذایی به منظور پیشگیری از پوکی استخوان به وجود آورده است.خوردن روزانه کشک به مادران باردار در صورتی که موارد بهداشتی مربوط به آن رعایت شود توصیه می‌شود.

کشک گردو کرمان

مواد لازم:
گردو: ۲۰۰ گرم
کشک رقیق: ۲ لیوان
نمک: به مقدار لازم
زردچوبه: ۱ قاشق چایخوری
پیاز: ۱ عدد
سیر: به مقدار دلخواه
طرز تهیه:
گردو را آسیاب کرده و با پیاز ریز شده و سیر و نمک و زردچوبه مخلوط می کنیم و کمی هم می زنیم.
بعد کشک را به گردو اضافه میکنیم و هم میزنیم تا کاملا گردو باز شود.
این غذا سرد سرو میشود ولی شما میتوانید کمی گرمش کنید و در آخر با نعناع داغ تزیین کرده و نوش جان کنید.
منابع:سیتی پدیا-پارسینه-باشگاه خبرنگاران جوان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *