رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

کشور های مختلف به چه شیرینی معروف هستند ؟

اشتراک گذاری

فرهنگ هر کشور مملو از غذا ها و شیرینی های مختلف است اما همیشه یک خوراکی از بقیه معروف تر است و مردم دنیا آن کشور را به این خوراکی میشناسند . مثلا ایتالیا غذا های متفاوتی دارد اما هیچ غذایی به اندازه پیتزا معروف نیست . در نقشه زیر شیرینی معروف هر کشور روی نقشه مشخص شده است و در این مقاله به تعدادی از آن ها میپردازیم .

ایران

ایران با تمدن چند هزار ساله غذا ها و شیرینی های مختلفی دارد اما معروف ترین شیرینی ایرانی بین جهانیان گز اصفهان است . اصفهان دومین مقصد گردشگران خارجی است و هر گردشگری که به اصفهان سفر کرده است ، محال است گز را امتحان نکند . گز اصیل با پسته فراوان و گزانگبین تهیه میشود و قیمت بالایی دارد . قیمت گز با توجه به به میزان پسته متفاوت است و با درصد های مختلف ۱۸ تا ۴۳ درصد پسته تولید میشود . گز در دو نوع گز آردی و گز لقمه ای تهیه میشود که نوع آردی آن خوشمزه تر است و گز ها بعد از تولید در مقدار زیادی آرد غوطه ور میشوند .
یک نوع گز به اسم گز ۴۳ درصد پسته ممتاز وجود دارد که فقط با عسل و انگبین تهیه میشود و شکر ندارد . این گز بدون روغن ، بدون شکر و بدون آرد تهیه میشود و از مفید ترین شیرینی های دنیا است . گز در تمام شهر های ایران یافت میشود و برای خرید گز اصفهان لازم نیست حتما به اصفهان سفر کنید .

شیرینی

ترکیه

معروف ترین شیرینی ترکی ، باقلوا است . اکثر شیرینی های خاور میانه ای با مغز پسته و گردو تهیه میشوند و باقلوا هم از این قاعده پیروی میکند . تاریخ باقلوا به دوره عثمانی بر میگردد و قیمت ۵۰۰ ساله دارد . باقلوا از خمیر باقلوا ، هل ، شکر ، گردو ، پسته و کره حیوانی تهیه میشود و کالری بالایی دارد . مردم ترکیه به قدری عاشق باقلوا هستند که در هر مراسم و رویدادی از آن استفاده میکنند . شرکت های هواپیمایی ترکیه در پرواز های خارجی خود از باقلوا برای پذیرایی استفاده میکنند تا به گردشگران ، شیرینی ملی خود را معرفی کنند .

شیرینی

عراق

معروف ترین شیرینی عراق حلوا دهین است . این خوراکی که به اندازه بمب اتم انرژی دارد در شهر های نجف و کاظمین محبوبیت بالایی دارد . مصرف این شیرینی در ماه مبارک رمضان در بین عراقی ها مرسوم است اما در روز های دیگر سال هم تولید میشود . حلوا دهین از روغن حیوانی ، شکر ، شیر پرچرب ، بادام ، گردو ، آرد ، پودر نارگیل و شیره خرما تهیه شده است . عراقی ها هر چیز مقوی که فکرش را بکنید در حلوا دهین استفاده کرده اند .

فرانسه

فرانسه به کشور عطر و شیرینی معروف است . در بین شیرینی های معروف فرانسوی معروف ترین شیرینی کروسان است . این شیرینی که دستور پخت ساده ای هم دارد در کشور های مختلف مثل ایران تولید میشود . کروسان میتواند با مغز شکلات ، مربا یا کارامل باشد که نوع شکلاتی آن محبوب تر از بقیه است . البته شیرینی ناپلئونی هم از شیرینی های فرانسوی شناخته شده در ایران است و در اکثر قنادی های کشور تولید میشود .

شیرینی

هندوستان

هندوستان کشور هزار فرقه و هزار فرهنگ است . به قدری تنوع غذایی و فرهنگی در هند وجود دارد که نمیشود یک شیرینی را به عنوان معروف ترین شیرینی هندی معرفی کرد . اما در بین انواع شیرینی هندی لادو از بقیه کمی معروف تر است . لادو با آرد نخود چی تهیه میشود و ظاهر گردی دارد . در تهیه لادو از آرد نخود چی ، شکر ، کره آب شده و تخم کدو استفاده میشود . پس از اماده شدن گرد شده و روی آن شربت شیرینی ریخته میشود .

شیرینی

آلمان

المان معدن کیک های خامه ای بزرگ است . معروف ترین شیرینی آلمانی ، کیکی به اسم جنگل سیاه است . در تهیه این کیک بزرگ و خوشمزه از میوه های جنگلی مثل گیلاس ، تمشک ، بلوبری و… استفاده میشود که بسیار خوشمزه است . این شیرینی قدمت ۴۰۰ ساله دارد و در منطقه ای به اسم بلک فارست در جنوب آلمان تولید میشده است . اما امروز در اکثر کشور های اروپایی و حتی کافه های فرانسوی هم به فروش میرسد . ساختار این کیک به صورت لایه هایی از کیک اسفنجی است که بین آن ها خامه میوه ای وجود دارد . همچنین برای زیبایی بیشتر مقدار خرده شکلات هم اطراف آن ریخته میشود .

شیرینی

مصر

از غنی ترین تمدن های دنیا مصر است . کشور های بین النهرین از اولین سکونتگاه های انسان ها بوده اند و بنابراین فرهنگ پر از غذا ها و شیرینی های سنتی دارند . معروف ترین شیرینی مصری بسوسه هست . بسبوسه نوعی کیک خیس است که با آرد سمولینا تهیه میشود و بسیار خوشمزه است . بسبوسه برخلاف شیرینی های عربی دیگر طعم خیلی شیرینی ندارد و گلو را نمیزند . در نوعی بسبوسه از پنیر خامه ای و خامه استفاده میشود که بسبوسه پنیری معروف است .

شیرینی

اتریش

معروف ترین شیرینی اتریش تارت است . تارت شیرینی خاصی است که یک لایه نازک خمیر در زیر دارد و روی آن با میوه جات یا گوشت پر میشود . البته امروزه بیشتر تارت های میوه ای مثل تارت سیب یا تارت گیلاس محبوب هستند و تارت های گوشتی مقبولیت کمی دارند . اما در گذشته تارت های گوشت به عنوان غذای اشرافی مردم اتریش استفاده میشده است . تفاوت تارت با کیک این است که نان تارت بدون اینکه به عمل بیاید و پف کند پخته میشود ولی در انواع کیک از خمیر ورز آمده و پف کرده استفاده میشود . در سریال گیم اف ترونز نوعی کیک با مغز گوشت تهیه میشد و در کافه های بین راهی به فروش میرسید که همان تارت گوشت است .

شیرینی

بلژیک

معروف ترین شیرینی بلژیک وافل است . این شیرینی که ظاهری شبیه به بیسکوییت دارد از محبوب ترین صبحانه های دنیا است . در تهیه این شیرینی از آرد ، شکر ، روغن و گاهی ماست استفاده میشود . خمیر وافل را در دستگاه وافل ساز میریزیم و پس از حدود ۲ دقیقه خمیر سفت و حالت بیسکوییتی میگیرد . وافل را میتوان با بستنی ، عسل و انواع مربا استفاده کرد و وعده مقوی برای صبحانه با عصرانه به حساب می آید .

اسپانیا

جالب است بدانید معروف ترین شیرینی اسپانیا چیزی شبیه به گز اصفهان است . اسم این خوراکی تورون است و از سفیده تخم مرغ ، شکر و مغز پسته درست میشود . تورون از زمان امپراتوری آندلس و حکومت مسلمانان به اسپانیا رفته است و قدمت زیادی دارد . از خوراکی که معمولا برای کریسمس پخته میشود به صورت یک تکه بزرگ است که شما به هر مقداری بخواهید با چاقو میبرید و وزن میکنید . تورون برخلاف گز به صورت مدرن بسته بندی نمیشود . مغز غالبی که در تورون استفاده میشود بادام و فندق است و کمتر از پسته استفاده میشود چون پسته مخصوص ایران است و در اسپانیا قیمت بالایی دارد .

شیرینی

روسیه

معروف ترین خوراکی روسی ودکا است و معروف ترین شیرینی روسی واتروشکا است . این نان روسی یک نان گرد است و وسط آن پنیر و کشمش وجود دارد . در تهیه آن از پنیر محلی روسی استفاده میشود ولی امروزه از پنیر خامه ای هم استفاده میشود که خب پنیر محلی روسی طعم بهتری دارد . ابعاد این نان خوشمزه حدودا ۱۵ سانتی متر است و سایز یک نفره دارد . واتروشکا در کشور های بلاروس ، اکراین و … هم جز پر طرفدارترین شیرینی هاست .

شیرینی

ایتالیا

مبدا اکثر غذاهای خوشمزه ای که میشناسیم از ایتالیا است . پیتزا ، لازانیا و پاستا همگی از غذا های ایتالیایی هستند . در زمینه شیرینی هم ایتالیایی ها بسیار قوی هستند و معروف ترین شیرینی ایتالیا هم تیرامیسو است . در تهیه تیرامسیو بیسکوییت را با پودر قهوه مخلوط کرده و به صورت لایه لایه با ترکیبی از پنیر ماسکارپونه ، شکر و زرده تخم مرغ در ظرفی قرار میدهند . سپس به مدت نیم ساعت آن را در یخچال گذاشته تا سفت تر شود . اکنون تیرامسیو شما آماده است . همان شیرینی محبوبی که در تمام کافه های ایران هم وجود دارد و طرفداران بسیاری دارد .

شیرینی

آمریکا

چیز کیک معروف ترین شیرینی آمریکایی است . کلا امریکایی ها در استفاده زیاد از غذا ها معروف هستند . همبرگر های بزرک ، پیتزا ها و ساندویچ های عظیم ، ماشین های غول پیکر و … کلا هر چیزی که به امریکا مربوط باشید بزرگ و اغراق آمیز است . در تهیه چیز کیک آمریکایی هم از چرب ترین پنیر خامه ممکن به مقدار زیاد استفاده میشود. لایه زیرین چیزکیک مقداری بیسکوییت قهوه یا شکلات خرد شده است که با کمی روغن یا کره مخلوط شده تا سفت شود . سپس در لایه بالایی کمی کارامل یا سس شکلات میریزند و روی آن را با مقدار زیادی پنیر خامه ای میپوشانند و چند ساعتی در یخچال قرار میدهند . اکنون میشود چیز کیک را برش داد و به اندازه نیاز همراه با چایی و قهوه میل کرد .

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *