جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سفری از جاده پر پیچ و خم به ساحلی آرام و شنی

تاریخ بروزرسانی :
۸ بهمن ۱۴۰۲

شهرهای ایران از گذشته مقصد گرشگری بسیاری از ایرانیان بوده است. دریای خزر و جنگل های سرسبز هیرکانی ویژگی منحصر به فرد این منطقه از سرزمین پهناور ایران است و باعث شده در اکثر روزهای سال افراد به دلایل مختلف راهی این منطقه شوند.
رطوبت هوا و دمای متعادل در کنار نم باران و شبنم صبحگاهی از دیگر ویژگی های استان های همجوار دریای خزر به شمار می رود. چالوس یکی از این شهرهای ساحلی و خوش آب و هوا است که سالانه پذیرای تعداد زیادی مسافر و گردشگر از سراسر ایران و به خصوص تهران است.

تخفیفان 1 سفری از جاده پر پیچ و خم به ساحلی آرام و شنی
اقامتگاه های مناسب در چالوس
اقامتگاه های چالوس به دلیل حضور تعداد زیاد گردشگر و مسافر در این شهر، در این سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است. اجاره ویلا در شمال اتفاقی مرسوم در بین مسافران است و افراد می توانند از بین انواع ویلاهای ساحلی یا جنگلی یکی را برای اقامت انتخاب کنند.
اگر در سفر اهل اقامت در هتل هستید خوشبختانه چالوس هتل های خوب و متنوعی دارد و متناسب با هزینه ای که پرداخت می کنید، خدمات قابل قبولی را به شما ارائه می کنند.
برای رزرو هتل در چالوس پیشنهاد می کنیم حتما جست و جویی در اینترنت انجام بدید و سایت های رزرو آنلاین هتل را مشاهده کنید. چراکه ممکن است آن هتلی که برای اقامت انتخاب کرده اید، درست در همان ایام تخفیف خورده باشد و اقامت ارزان تری را تجربه کنید.

تخفیفان 2 سفری از جاده پر پیچ و خم به ساحلی آرام و شنی

ویژگی های شهر چالوس
چالوس یکی از شهرهای کهن استان مازندران است و در گذشته به دلیل آب و هوای معتدل و مرطوبش اقامتگاه خانواده های سلطنتی بوده است. آزادراه تهران – شمال باعث شده این شهر موقعیت استراتژیکی پیدا کند و مورد توجه بسیاری از گردشگران و همچنین سرمایه گذاران قرار گیرد.
از جمله مناطق گردشگری و دیدنی چالوس می توان به: آبشار اکاپل، آبشار سواسره، پارک جنگلی چالوس، پارک جنگلی و تله کابین نمک آبرود، دریاچه ولشت، کاخ اجابت و کاخ چای خوران اشاره کرد.
راه های دسترسی به چالوس
جاده پر پیچ و خم و سرسبز چالوس برای خیلی ها خاطره انگیز است. جاده ای که از اتوبان تهران کرج شروع شده و به چالوس ختم می شود معروف ترین مسیر دسترسی به این شهرستان به شمار می رود و سالانه جمعیت زیادی از مسافران برای سفر به چالوس این مسیر را انتخاب می کنند. علی رغم پیچ های بسیار خطرناک و عرض کم جاده، اما آب و هوا و زیبایی جاده باعث شده مسافران خطر آن را بپذیرند ولی از مسیر لذت ببرند.
آزادراه تهران – شمال که سال هاست درحال ساخت است، به چالوس ختم می شود و درصورت کامل شدن به عنوان اصلی ترین راه برای رفتن به شهرهای شمالی ایران به شمار خواهد رفت. جاده آمل و فیروزکوه نیز جزو دیگر راه های سفر به استان مازندران و شهرهای شمالی از تهران هست.

تخفیفان سفری از جاده پر پیچ و خم به ساحلی آرام و شنی
بهترین رستوران های چالوس
پیشنهاد می کنیم در سفر به شهرهای مختلف ایران سعی کنید حتما غذاهای سنتی و محلی آن شهر را امتحان کنید؛ چراکه مطمئنا نمی توانید در هیج جای دیگری طعم و مزه غذای مربوط به یک منطقه را بچشید.
شمال ایران هم که مهد غذاهای دریایی است. طعم غذاهای دریایی با ماهی تازه صید شده از دریا همراه با ادویه جات معطر را باید در شمال ایران بچشید تا حس بی نظیر آن متوجه شوید.
رستوران های میرداماد، دلفین و ارم چالوس جزو معروف ترین رستوران های سنتی دارای غذای محلی در این شهرستان به شمار می رود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 3.5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد