جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کشف یک سکه تاریخی در بندر سیراف

تاریخ بروزرسانی :
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

یک سکه تاریخی مربوط به قرن ۱۹ سال ۱۸۳۵ میلادی در بندر سیراف کشف شد. بندر سیراف در ۲۴۰ کیلومتری جنوب شرقی استان بوشهر قرار دارد و جزء شهرستان کنگان است.

سکه تاریخی کشف یک سکه تاریخی در بندر سیراف

بندر سیراف یا نام قدیمی آن سیراب که در بعضی منابع صیراف هم آمده و بندر طاهری هم به آن می گویند بندر و شهری با قدمت و دیرینه و پیشینه طولانی از شهرهای باستانی ایران زیبای ماست که در مرکز شهرستان کنگان از شهرستان های استان بوشهر قرار دارد. این بندر و نقش آن در مبادلات اقتصادی در گذشته، سیراف از دیدنی ترین بنادر کشورمان است که تاریخ کهن آن مورد توجه محققان و تاریخ دانان است و نیز این منطقه از نظر باستان شناسان یکی از مناطق حائز اهمیت و قابل مطالعه و بررسی است. سیراف به گواه مورخان در عصر ساسانی ایجاد شد و در قرن‌های سوم و چهارم هجری از نظر قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی مهمترین بندر ایران در خلیج فارس بوده است.
این سکه تاریخی مربوط به سال ۱۸۳۵ میلادی و همزمان با ساماندهی و راه‌اندازی بانک سفال در خانه تاریخی وایت هوس کشف و ضبط شده است. از شواهد معلوم این سکه تاریخی مربوط به هیئت انگلیسی به سرپرستی پروفسور وایت هوس محقق انگلیسی بوده که به مدت ۷ سال از سال ۱۹۶۶ تا سال ۱۹۷۳ میلادی در بندر سیراف مشغول کاوش‌های باستانشانسی بوده‌اند و در این خانه تاریخی (دفتر کنونی پایگاه ملی میراث فرهنگی سیراف) سکونت داشته‌اند.
این هیات ایرانی انگلیسی کاوش‌های گسترده‌ای را در سیراف انجام داده‌ و در قبال این کاوش‌ها مبالغی را از دولت انگلیس دریافت می‌کردند که نشان می‌دهد این سکه که از جنس مس بوده متعلق به آنان است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *