رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ آبان ۱۳۹۳

کشف و ضبط سکه‌های تاریخی در تهران

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۸/۲۴- به گزارش خبرگزاری شبستان، سرهنگ محمد کربلائی، فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از انهدام باند خرید و فروش اشیاء عتیقه در تهران خبر داد و گفت: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در عملیاتی موفقیت آمیز موفق به کشف مقادیری سکه تاریخی مربوط به ادوار تاریخی ایلخانی، هخامنشی و دوره ولایت عهدی حضرت امام رضا(ع) شدند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان تصریح کرد: ۲۰ آبان ماه براساس خبری که از سوی دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر فعالیت گروهی در زمینه خرید و فروش اشیاء عتیقه در یک کارگاه، پیگیری این موضوع با سرعت در دستور کار فرماندهی یگان استان تهران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این کارگاه در قالب طلاسازی فعالیت می‌کرده است، افزود: این عملیات با حساسیت خاصی مورد پیگیری قرار گرفت و تیم ویژه‌ای مامور تحقیق و بررسی این پرونده شدند.

سرهنگ کربلائی ادامه داد: اقدامات این گروه از دو ماه پیش توسط ماموران یگان رصد می‌شد و در نهایت با قطعی شدن اقدامات مجرمانه در خصوص خرید و فروش اشیاء عتیقه با هماهنگی مرجع قضایی، حکم لازم صادر شد و تیم عملیات با رعایت اصول قانونی، شرعی و دقت کافی موفق به انهدام این باند، موفق به کشف و ضبط مقادیری سکه تاریخی شدند.

فرمانده یگان حفاظت یادآور شد: بنا بر بررسی کارشناسان میراث فرهنگی تعداد ۸۳۹ قطعه سکه نقره مربوط به دوره های هخامنشی، ساسانی، الیمایی و دوران اسلامی بوده و تعداد ۳۳ قطعه سکه طلا مربوط به دوران مختلف مختلف تاریخی بوده و سکه منحصربفردی در این مجموعه متعلق به دوره ولایت عهدی حضرت امام رضا(ع) است.

وی ادامه داد: تعداد ۲۰۹ قطعه سکه مربوط به دوران معاصر در این عملیات کشف و ضبط شد.

           
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    متاسفانه برخي افراد ارزش سكه ها را نمي دانند و سكه ها ذوب مي كنند اينكار يعني از بين بردن تاريخ و فرهنگ خود

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *