جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

افزایش همکاری‌های فرهنگی ایران و تاجیکستان

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ آبان ۱۳۹۳

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۸/۲۶-در دیدار معاون میراث فرهنگی کشور و رئیس شهر سغد تاجیکستان، دو طرف بر افزایش همکاری‌های فرهنگی تاکید کردند.

محمد حسن طالبیان و عبدالرحمان قادری در نشستی صمیمانه بر افزایش همکاری‌ها در حوزه فرهنگی تاکید کردند.

در این نشست که با حضور هیات رسمی و بلندپایه ای از کشور تاجیسکتان برگزار شد، معاون میراث فرهنگی، دو کشور ایران و تاجیکستان را دارای اشتراکات فرهنگی بسیاری دانست و افزود: ریشه‌های فرهنگی مشترک دو کشور زمینه بسیار مناسبی برای توسعه روابط و افزایش سطح همکاری‌ها در این حوزه را فراهم می آورد.

طالبیان تاکید کرد: ما آمادگی داریم در زمینه ارائه پرونده های میراث ناملموس با تاجیکستان همکاری های جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدام تاجیکستان برای ساختن آرامگاه نمادین کمال خجندی،شاعر پارسی زبان در شهر سغد، گفت: معماران و کارشناسان ایرانی برای مشارکت در ساخت این آرمگاه نمادین آمادگی دارند.

معاون میراث فرهنگی همچنین به دیگر زمینه های همکاری فرهنگی اشاره کرد و افزود: برگزاری کارگاه های مرتبط با موزه داری و حفظ و حراست از بناهای تاریخی از دیگر موضوعاتی است که می تواند زمینه مشترک همکاری دو کشور را فراهم آورد.

عبدالرحمان قادری رئیس شهر سغد تاجیکستان که برای شرکت در همایش بزرگداشت کمال خجندی و سفر به شهر تبریز برای بردن خاک تبرک آرامگاه این شاعر به منظور ساختن آرامگاه نمادینی در شهر سغد به کشورمان سفر کرده است در این دیدار با ابراز تشکر و قدردانی از مهمان نوازی مردم و مسئولین ایران، گفت: نمادی از شهر تبریز و خجند در آرامگاه نمادین کمال خجندی ساخته خواهد شد تا پیوند دیرینه این دو شهر برای همگان روشن شود.

رئیس شهر سغد تاجیکستان هم با تاکید بر وجود زمینه های همکاری مشترک بین دو کشور، افزود: ما زبان، دین و فرهنگ مشترکی داریم که می توان از این فرصت برای توسعه روابط فرهنگی دو کشور استفاده کرد.

یادآور می‌شود، عبدالرحمان قادری، رئیس شهر سغد تاجیکستان به همراه هیاتی بلندپایه از این کشور برای شرکت در مراسم بزرگداشت کمال خجندی در تهران و سفر به تبریز برای بردن خاک تبرک آرامگاه این شاعر برای ساختن مقبره نمادینی برای وی به کشورمان سفر کرده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *