جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کرمان به یکی از قطب‌های ملی گردشگری تبدیل شده است

تاریخ بروزرسانی :
۶ فروردین ۱۴۰۲

مدیرکل امور استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه کرمان به عنوان یکی از مقاصد اصلی کشور شناخته شده گفت: این استان به یکی از قطب‌های ملی گردشگری تبدیل شده است. نادر زینالی در نشست با مدیرکل و معاونان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: کرمان با داشتن جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری متعدد در بسیاری از مناسبت‌های ملی و بین‌المللی فراخوانده می‌شود تا نقش خود را در حوزه گردشگری ایفا کند.

وی بیان کرد: تبلیغات انجام شده برای معرفی ظرفیت‌های استان کرمان کافی نیست و باید با همکاری دستگاه‌های مرتبط در این زمینه قوی‌تر عمل کرد.

کرمان 800x533 کرمان به یکی از قطب‌های ملی گردشگری تبدیل شده است

مدیرکل امور استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن اشاره به فعالیت‌های شبانه‌روزی اعضای ستاد خدمات سفر به عنوان نوروزبانان بی‌نوروز خاطرنشان کرد: امروز ماحصل این تلاش‌ها را شاهد هستیم و می‌بینیم مسافران با رضایت کامل این استان ترک می‌کنند.

افزایش ماندگاری مسافران در کرمان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه اقامت مسافران در نوروز۱۴۰۲ معادل ۲۰ درصد رشد داشته گفت: خوشبختانه مدت ماندگاری مسافران در کرمان به بیشتر از ۲ شب رسیده است.

فریدون فعالی به سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری (جانا) اشاره کرد و افزود: طبق آمارهای این سامانه، استان کرمان رتبه پنجم کشور در میزان بازدید از جاذبه‌ها و اماکن تاریخی را کسب کرده است.

وی بیان کرد: در نوروز ۱۴۰۲ هزار تخت به ظرفیت اقامتی این استان افزوده شده است که می‌توانیم براحتی به مسافران خدمات ارائه کنیم.

کرمان 1 کرمان به یکی از قطب‌های ملی گردشگری تبدیل شده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به تسهیلات تبصره ۱۸ که رتبه اول آن به استان کرمان اختصاص یافته است بیان کرد: هتل کاروانیکا و هتل هیوا نمونه‌ای از این طرح است که امروز با بهترین امکانات به مسافران خدمات ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: در بین تاسیسات گردشگری بخصوص مراکز اقامتی رقابت ایجاد شده است که بدون شک این رقابت منجر به ارائه خدمات بهتر می‌شود.

فعالی با بیان اینکه نورپردازی باغ شاهزاده ماهان و ارگ تاریخی بم، به جذب بیشتر گردشگران کمک زیادی کرده است خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی و توانمندسازی محیط در اولویت مدیران استان قرار گرفته است که جای تشکر دارد.

به گزارش ایرنا استان کرمان با مساحت پهناور، اقلیم متفاوت و سابقه تاریخی، فرهنگی و غنی ظرفیت های کم نظیری در بخش گردشگری دارد که با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است.

ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

از جمله ویژگی های منحصربه فرد استان کرمان جمع انواع متفاوت زیبایی های گردشگری در کنار همدیگر است؛ در کرمان شما می توانید به فاصله چندکیلومتر از کویر جهانی شهداد که گرم ترین نقطه جهان لقب گرفته، مناطقی سردسیر و برفگیری با انواع آبشارهای زیبا و درختان سردسیری را تجربه کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد