رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۱ اسفند ۱۴۰۰

بازار گناوه، مقصد گردشگری خریدهای نوروزی

اشتراک گذاری

بندر گناوه از بازارهای معروف جنوب کشور در آستانه نوروز با خیل گردشگران و مسافران از اقصی نقاط ایران و ساکنان این منطقه و مناطق همجوار روبرو و پررونق شده است.

به گزارش ایرنا، بندرگناوه به عنوان یکی از مبادی واردات کالاهای ملوانی و محل تجمع هم میهنان در طول سال بویژه تعطیلات نوروز به شمار می‌آید که بازار تجاری آن به عنوان یکی از نقاط گردشگرپذیر، کانون اصلی خریداران زیادی از اقصی نقاط کشور است.

در چندین سال اخیر مسافران و گردشگران از سرتاسر کشور به این بندر جنوبی سرازیر می‌شوند تا علاوه بر تفریح و گردش در ساحل نیلگون خلیج فارس از کالاهای موجود بازار این شهر نیز بهره‌مند شوند.

همزمان با ورود بیماری کووید ۱۹ به کشور و ازجمله شهرستان گناوه، بازار تجاری این بندر یکی از آسیب پذیرترین نقاط برای شیوع ویروس کرونا شناخته می‌شد و بازاریان با تعطیل کردن مغازه‌های خود سهمی مهم درپیشگیری از شیوع این بیماری ایفا کردند.

کسبه و بازاریان تجاری گناوه که تعطیلات نوروز بهترین برهه زمانی برای درآمدزایی و امرار معاش آنان بود در۲ سال گذشته از منافع شخصی خود گذشتند و با تعطیلی مغازه‌ها حس نوع‌دوستی را در این برهه که سلامت مردم به خطر افتاده بود به نمایش گذاشتند و این حرکت الگویی برای دیگر بازارهای کشور شد.

بازار تجاری گناوه که در نوروز سال های ۹۸ و ۹۹ به علت شیوع ویروس کرونا به صورت خودجوش تعطیل شده بود، امسال بخاطر تغییر شرایط کرونایی به رغم اینکه هنوز تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ شروع نشده مملو از مشتریانی است که در قالب مسافر و گردشگر وارد این شهرستان می شوند.

بازار گناوه

بازاریان گناوه با شیوع سویه جدید اومیکرون در پاییز امسال دغدغه داشتند که همانند ۲ سال گذشته، کسب و کار خود را در نوروز تعطیل و کرکره مغازه‌های را پایین بکشند اما با افزایش تزریق واکسن کرونا در کشور و بویژه استان بوشهر و این شهرستان به شرایط خوب و مطلوبی دست یافت و بازار گناوه بعد از مدت‌ها نفسی کشید و جانی تازه گرفت.

شواهد و قرائن نشان می دهد که با روند نزولی این بیماری در اقصی نقاط کشور ، بازار تجاری گناوه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ شاهد حضور انبوه هموطنان شود که موید این موضوع حضور پر شمار مسافران و گردشگران در چند هفته اخیر است.

مغازه داران این بندر که در ماه‌های پایانی سال اجناس خود را برای تعطیلات نوروز خریداری می کنند، در آستانه نوروز آنها را وارد بازار کرده اند و امیدوارند در این ایام که بهترین زمان کسب و کار برای آنها است با خیل مشتریان مواجه شوند.

اگرچه با افزایش نرخ ارز و تورم، قیمت اجناس جهش چشمگیری داشته است اما با این شرایط کماکان قیمت اجناس در بندر گناوه نسبت به دیگر شهرهای کشور متفاوت و مناسب‌تر است.

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار ایرنا از مجتمع های تجاری، مغازه ها از جنس های متنوع و زیادی پر شدند و گردشگران و مشتریانی که از اقصی نقاط کشور تا قبل از نوروز وارد این شهر شده اند، مشغول خرید هستند.

رئیس اتاق اصناف گناوه گفت: بازاریان این شهرستان که از بدو شیوع ویروس کرونا به رغم مشکلات اقتصادی همراهی و همکاری لازم با مسئولان برای اجرای مصوبه های ستاد کرونا از خود نشان دادند و مغازه های خود را در نوروز ۹۸ و ۹۹ به صورت خودجوش تعطیل کردند و متضرر شدند، در نوروز ۱۴۰۱ تعطیل نیستند.

 

 

سیدفخرالدین حسینی افزود: مغازه داران، اجناس مورد نیاز را خریداری و مغازه های آنها برای خرید از اقلام متنوع و زیادی برخوردار است و امیدوارند نوروز ۱۴۰۱ را که بهترین زمان برای کسب و کار آنها است بتوانند با رعایت موازین بهداشتی، مشکلی نداشته باشند.

وی بیان کرد: مغازه داران در طول سال از جمله در تعطیلات نوروز ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و در این زمینه قول همکاری دادند.

حسینی اظهارداشت: اتاق اصناف این شهرستان، گشت های نظارتی و بهداشتی با همکاری دستگاه‌های مرتبط قبل از پایان سال دایر کرده است که تا تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ و بعد از آن ادامه دارد.

وی گفت: نظارت بر قیمت ها و پروتکل های بهداشتی مغازه داران از عمده وظایف گشت ها است و در صورت تخلف و نادیده گرفتن این مهم با آنها برخورد قانونی می‌شود.

رئیس اتاق اصناف گناوه بیان کرد: بیش از ۶ هزار مغازه در این شهرستان فعال هستند که از این مجموع نزدیک به ۵ هزار باب تجاری است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *